یک واحد آموزشی خیرساز در بروجرد به بهره‌برداری رسید


یک واحد آموزشی خیرساز در بروجرد به بهره‌برداری رسید

بروجرد - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: دبستان 6 کلاسه خیرساز با زیربنای 960 متر مربع در روستای همت آباد این شهرستان با همکاری بانک پاسارگاد احداث و به بهره‌برداری رسید.

محمد مهرافزون روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدرسه سازی و کمک به مدارس مصداق صدقه جاریه و باقیات الصالحات است که فرد خیر از برکات آن در دنیا و آخرت بهرمند می شود و باید تلاش کرد که مدرسه سازی توسط خیرین به یک فرهنگ و باور عمومی تبدیل شود.

وی با تاکید بر اهمیت ورود خیرین به امر مدرسه‌سازی و توسعه علمی کشور افزود: بسیاری از دانشمندان، نخبگان و مسوولان کشور تحصیلات خود را در مدارس خیرساز انجام و به جایگاه‌های بالا رسیده‌اند و این افتخاری بزرگ برای خیران مدرسه ساز است.

وی بیان کرد: توجه خیرین نیکوکار به امر مدرسه سازی نشان‌دهنده‌ شناخت صحیح جامعه از اهمیت تعلیم و تربیت آینده سازان این سرزمین است.

مهر افزون اضافه کرد: درسند تحول بنیادین یکی از راهبردهای اصلی را بسط و گسترش عدالت آموزشی قرار داده‌اند زیرا عدالت آموزشی است که زمینه را برای دستیابی به عدالت اجتماعی فراهم می‌کند درهمین راستای در جهت رفع مشکلات دانش آموزان روستای همت آباد و برخورداری ازیک مدرسه استاندارد مصداق واقعی گسترش عدالت آموزشی برای دانش آموزان این روستا است.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد ادامه داد: این واحد اموزشی در زمینی با زیربنای ۹۶۰متر مربع، ۶ کلاس درس و ۱۳ اتاق اداری و آزمایشگاه، ۶ چشمه سرویس بهداشتی، یک هزار متر مربع محوطه به صورت آسفالتی و بتنی، زیربنای سرایداری ۶۵ متر مربع، طول دیوار ۱۷۰ متر و اعتبارات ملی و مشارکتی بانک پاسارگارد در نظر گرفته شده است.

وی یااور شد: ساختمان به صورت اسکلت بتنی در دوطبقه و دیوار ها از پنل ۳d به صورت سبک و عایق حرارتی صوتی و پنجره های به صورت دوجداره می باشد.

مهر افزون در خصوص ساخت این مدرسه ادامه داد: زمین این مدرسه توسط اهدا کنندگان خانواده های باقری و شجاعی برای ساخت مدرسه اهدا گردید و بانک پاسارگاد نیر در راستای کمک به آموزش و توسعه پایدار کشور و محرومیت زدایی ساخت این مدرسه را درطول مدت ۱۹ ماه با رعایت اصول استاندارد آموزشی انجام داد.

مهرافزون از مهیا نمودن تمامی بسترهای لازم برای حضور خیرین مدرسه ساز در شهرستان بروجرد خبر داد و گفت: امید است با تلاش مجدانه درآینده ای نزدیک شاهد حضور و مشارکت هرچه بیشتر خیرین در امر مقدس مدرسه سازی باشیم.

در آیین افتتاح و بهره‌برداری از این واحد اموزشی معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد، مدیرعامل بانک پاسارگاد، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان، مدیر آموزش و پرورش بروجرد و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط