36.5 درصد معتادان کردستان شغل دولتی دارند


36.5 درصد معتادان کردستان شغل دولتی دارند

سنندج - ایرنا - رییس اداره سلامت روان اجتماعی و اعتیاد معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: 52.6 درصد معتادان استان شاغل هستند که از این تعداد 36.5 درصد شغل دولتی، 33.7 درصد مشاغل خصوصی و 18.3 درصد خویش‌فرما هستند.

به گزارش ایرنا، فاروق وفایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت آموزش‌های عمومی در سطح جامعه برای پیشگیری اولیه از اعتیاد به مواد مخدر، اظهار داشت: بر اساس آخرین پیمایش ملی سلامت روان حدود ۲.۳ درصد جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال در کردستان مصرف کننده مواد مخدر هستند.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون پیشگیری سطح سه در قالب تیم سیار جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در سنندج راه‌اندازی شده است که از این طریق سرنگ، پد الکلی و دیگر اقلام پیشگیری از بیماری‌های واگیردار در اختیار فرد معتاد قرار می‌گیرد.

رییس اداره سلامت روان اجتماعی و اعتیاد معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۱۶ هزار و ۴۳ نفر معتاد تحت پوشش درمان سو مصرف مواد مخدر (MMT) هستند و از ۷۸ مرکز تحت پوشش سیستم بهداشتی درمانی دانشگاه متادون دریافت می‌کنند.

وفایی به وضعیت تحصیلی مصرف‌کنندگان موادمخدر استان اشاره و اضافه کرد: در مجموع ۶۴ درصد معتادین مدرک زیر دیپلم، ۱۵ درصد کاردانی و ۲۱ درصد مدرک لیسانس و بالاتر دارند.

رییس اداره سلامت روان اجتماعی و اعتیاد معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: حدود ۶۳ درصد معتادان کردستانی متاهل و ۳۲ درصد آنان مجرد هستند.

وی با اشاره به اینکه مواد مخدر جزو چهار بحران اصلی دنیا است، آگاهی بخشی را امری بسیار مهم در کاهش آمار معتادان نام برد و افزود: در کردستان ۹.۸ درصد به هرویین، ۶.۴ درصد به حشیش، ۳.۱درصد قرص ایکس، ۲۲.۶درصد به الکل، ۵۵.۲ درصد به تریاک، ۲۶.۲ درصد به شیشه و مواد صنعتی اعتیاد دارند.

رییس اداره سلامت روان اجتماعی و اعتیاد معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: ۱۲ تخت بیمارستانی در بیمارستان قدس سنندج برای درمان بیماران معتاد فعال است.

وفایی با بیان اینکه شیوع اعتیاد در سنندج، قروه و کامیاران نسبت به دیگر شهرهای استان بیشتر است، ادامه داد: ۷۸ مرکز دولتی متادون تراپی در استان فعال است که از این تعداد ۴۱ مرکز در سنندج، ۷ مرکز در زندان‌های استان و بقیه در دیگر شهرستان‌ها مستقر هستند.

استان کردستان بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر یعنی