مانور نظامی-دریایی مشترک اوکراین و انگلیس در دریای سیاه


مانور نظامی-دریایی مشترک اوکراین و انگلیس در دریای سیاه

در حالی‌که روسیه از انگلیس خواسته تا اقدامات بی‌ثبات کننده خود در نزدیکی مرزهای این کشور را متوقف کند، مانور نظامی مشترک نیروی دریایی اوکراین و انگلیس در مناطق شمالی دریای سیاه به پایان رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، دفتر مطبوعاتی نیروی دریایی اوکراین اعلام کرد که نیروهای نظامی-دریایی اوکراین و انگلستان مانورهای مشترکی از نوع "PASSEX " را در مناطق شمال غربی دریای سیاه انجام دادند.

طبق این اطلاعات، هدف از برگزاری این مانور نظامی حمایت از امنیت منطقه دریای سیاه و بهبود آموزش نظامی خدمه نیروی دریایی اوکراین، بر اساس استانداردهای ناتو بود. در این مانور نظامی، بالگردهای میگ-14 نیروی دریایی اوکراین نیز مشارکت داشتند.

این تمرینات نظامی-دریایی مشترک در چند مرحله و طی دو روز انجام گرفت و در جریان آن، کشتی‌های اوکراینی و انگلیسی اقداماتی همچون سازمان‌دهی پدافند هوایی، دفع حملات شناورهای دشمن فرضی و انجام عملیات جستجو و نجات و سایر آموزش‌های نظامی برای خدمه را انجام دادند.

روسیه اقدامات انگلیس در نزدیکی مرزهای خود را تحریک آمیز ارزیابی می‌کند

در خبر دیگری گزارش شده، "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه عصر روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که این کشور از دولت انگلیس می‌خواهد تا از اقدامات غیرسازنده و بی ثبات کننده خود در نزدیکی مرزهای روسیه دست بردارد. به گفته وی، مقامات مسکو به سخنان "بن والاس" وزیر دفاع انگلیس توجه کرده‌اند که به تازگی روسیه را "دشمن شماره یک" برای این کشور نامیده است.

زاخارووا ادامه داد: «اظهارات ضدروسی وی که فاقد هرگونه پایه و اساس واقعی است، در شرایطی شنیده می‌شود که نیروی دریایی انگلیس در منطقه دریای سیاه، جایی بسیار دور از خاک این کشور حضور یافته است و ما از مقامات لندن می‌خواهیم تا اقدامات بی ثبات کننده و غیرسازنده خود در نزدیکی مرزهای روسیه را متوقف کنند.»

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها