استاد دانشگاه مجارستان: امام حسین(ع) الگویی برای مبارزان علیه ظلم و استبداد است


استاد دانشگاه مجارستان: امام حسین(ع) الگویی برای مبارزان علیه ظلم و استبداد است

پژوهشگر و استاد تاریخ در دانشگاه مجارستان تاکید کرد: تجربه امام حسین(ع) در مبارزه با ظلم و استبداد یک تجربه جهانی است و همه مبازران جهان از این تجربه استفاده می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، «رابرت مانیاس» پژوهشگر و استاد تاریخ در دانشگاه مجارستان در گفتگو با مرکز الاعلام الدولی درباره امام حسین(ع) با اشاره به اهمیت تاریخی واقعه کربلا گفت: تجربه امام حسین(ع) برای همه بشریت است و به گروه مشخصی محدود نمی شود.

مانیاس افزود: کربلای معلی مکان مهم و تاریخی است. احساس می کنم که اهمیت این مکان مقدس تنها مربوط به عراق نیست، بلکه مورد توجه همه انسان هاست.

وی ادامه داد: کربلای معلی مکانی است که ما را به اتحاد در یک نقطه مشترک دعوت می کند و این نقطه مشترک انسانیت است.

این پژوهشگر مجارستانی درباره انقلاب امام حسین(ع) علیه استبداد و ظلم، گفت: تجربه امام حسین(ع) یک تجربه جهانی است و منحصر به یک مذهب یا یک دین یا یک کشور نیست و همه انسان ها در جهان و مبازران علیه استبداد از این تجربه استفاده می کنند.

مانیاس تاکید کرد: متوجه شدم که همه نژادها، ملیت ها، مذاهب و ادیان زیر گنبد امام حسین(ع) گردهم می آیند. امام حسین قلب ها را متحد می کند و سخنان را یکی می کند و همه را در کشتی نجات جمع می کند.

استاد تاریخ دانشگاه مجارستان از همه مسلمانان خواست تا در هرکجا که هستند، راه و روش اباالاحرار امام حسین(ع) را دنبال کنند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن خیر مقدم ؛ متن خوش آمد گویی دوستانه ، رسمی و زیبا