استاندار: توسعه خدمات ارتباطی در مناطق محروم هرمزگان قابل تقدیر است


استاندار: توسعه خدمات ارتباطی در مناطق محروم هرمزگان قابل تقدیر است

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: توسعه خدمات ارائه شده ارتباطی در مناطق محروم استان و جزیره های آن از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قابل تقدیر است.

فریدون همتی روز پنجشنبه در آیین رونمایی از این پهبادها در جزیره کیش افزود: این خدمات در شهرستان های بشاگرد و جزایر هرمزگان به خوبی توانسته خدمات لازم مردم را توسعه داده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز گفت: سرمایه گذاری و برنامه ریزی برای تقویت زیرساخت‌های کیش به دلیل اینکه قرار است در سال ۱۴۰۵ به ۸۰ هزار نفر برسد و پذیرش گردشگری آن به سه میلیون نفر در هر سال برسد که برای رسیدن به ارایه خدمات ایده آل در این جزیره نیازمند آن هستیم تا زیرساخت‌های جزیره توسعه یاید.
جعفر آهنگران افزود: نیازمندی های جزیره کیش برای رسیدن به این مهم باید گفتمان سفر ارزان به کیش محقق شود که نیازمند حمایت تمام دستگاه های اجرایی از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
وی بیان داشت: سرعت بخشی اجرای فیبرنوری به جزیره هندورابی، توسعه فعالیت تله کیش در سایر مناطق آزاد، گسترش همکاری در ارائه مرکز ملی تبادل اطلاعات، کاهش آلودگی‌های فرکانسی، توسعه نقاط تحت پوشش شرکت ایرانسل و عملیاتی شدن خودران ها کیش، توسعه خدمات پست کیش، امکان ارسال کالاهای خرد از این جزیره به داخل کشور از طریق پپست از جمله درخواست‌های این جزیره از وزات ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بهره برداری از سه سامانه جدید هوشمند، رونمایی از ۴۰۰ دستگاه وانت مزدای جدید در چرخه پستی کشور و بهره برداری از مرکز مکانیزه استان اصفهان به صورت ویدیئو کنفرانس به کیش سفر کرده است.
وی عصر روز گذشته در نشست شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات با محوریت سامانه های جدید کیش هوشمند، سامانه حقوقی و سامانه جامع اطلاعات جغرافیایی روند ارتقا زیرساخت‌های حوزه فناوری اطلاعات و امکانات ارتباطی کیش را بررسی کرد.
جهرمی با حضور در نمایشگاه دائمی صنایع دستی منهورا جزیره کیش با فعالیت‌های بانوان هنرمند این جزیره آشنا شد و از خانه بومیان کیش برترین موزه بخش خصوصی کشور در سال ۱۳۹۹ - ۱۳۹۸ نیز بازدید کرد.
امروز نیز پس از رونمایی و افتتاح طرح‌ها از مجموعه های تله کیش و مرکز نوآوری بازدید کرده و با شرایط فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، کارآفرینان و صاحبان استارت آپ ها درکیش آشنا می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403