هشدار دولت صنعا به امارات: ابوظبی خاک و جزایر یمن را رها کند


هشدار دولت صنعا به امارات: ابوظبی خاک و جزایر یمن را رها کند

شفقنا- وزیر امورخارجه دولت نجات ملی یمن مستقر درصنعا شامگاه پنجشنبه به امارات هشدار داد که اگر ابوظبی خاک و جزایر یمن را رها نکند، زبانه آتش جنگ، دامن این کشور را خواهد گرفت. به گزارش ایرنا، “هشام شرف” افزود: یمن اقدامات غیر قانونی امارات در جزایر و خاک یمن را به شدت مردود می‌داند. وی تأکید کرد: به حکام […]

هشدار دولت صنعا به امارات: ابوظبی خاک و جزایر یمن را رها کندهشدار دولت صنعا به امارات: ابوظبی خاک و جزایر یمن را رها کند

شفقنا- وزیر امورخارجه دولت نجات ملی یمن مستقر درصنعا شامگاه پنجشنبه به امارات هشدار داد که اگر ابوظبی خاک و جزایر یمن را رها نکند، زبانه آتش جنگ، دامن این کشور را خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، “هشام شرف” افزود: یمن اقدامات غیر قانونی امارات در جزایر و خاک یمن را به شدت مردود می‌داند.

وی تأکید کرد: به حکام ابوظبی یادآور می‌شویم که کشور ما قادر خواهد بود آنها را به راه راست بازگرداند.

در همین حال ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و حمایت امارات دو نوبت شهرستان مرزی “کتاف” در مرز نجران عربستان در شرق استان صعده را بمباران کردند.

شرف افزود: به حاکمان ابوظبی هشدار می‌دهیم که حافظ خاک و سلطه خود در داخل مرزهای امارات باشند.

هنوز از نتیجه این حمله و کشته و زخمی شدن غیرنظامیان خبری منتشر نشده است.

هرچند شرف به جزیره خاصی اشاره نکرده است، اما جزیره سقطری در جنوب شرق یمن از خرداد/ تیرماه گذشته در کنترل شورای انتقالی جنوب که مورد حمایت امارات است، قرار دارد.

منابع یمنی فروردین ماه گزارش دادند: امارات بر خلاف ادعای خود مبنی بر خروج کامل از جزیره سقطری، همچنان به اعزام نیرو و تجهیزات نظامی به این جزیره ادامه می دهد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که چند هفته قبل مدیر بندر سقطری در پی مخالف با تبدیل این جزیره توریستی به انبار مهمات نظامی امارات از کار برکنار شد.

جزایر سُقُطری یا سُقُطرا، مجمع‌ الجزایری متعلق به یمن است که در غرب اقیانوس هند، میان دو قاره آسیا و آفریقا و در دهانه “خلیج عدن” قرار دارد و برای کشتیرانی از موقعیت استراتژیک برخوردار است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان