هفته اول کورس سوارکاری بهاره بندرترکمن به پایان رسید


هفته اول کورس سوارکاری بهاره بندرترکمن به پایان رسید

گرگان - ایرنا - هفته نخست رقابت‌های اسبدوانی بهاره بندرترکمن عصر امروز جمعه با رقابت 45 رأس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در 6 دور هزار متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان ساحلی استان گلستان برگزار شد.

در دور نخست رقابت های این هفته اسب‌های نژاد ترکمن با سن بالاتر از سه سال وارد دپار شدند که نیما اونق با اسب آذرسمندحیات سبز قهرمان شد و محمد خوجملی با اسب صحت محمودی و طاهر گوگ نژاد با اسب آرچمان گز به ترتیب دوم و سوم شدند.

دومین دور این مسابقات بین اسب‌های نژاد دوخون سه ساله برگزار شد که در پایان کمال دالیجه عطا با اسب وندتیارا اول شد و یونس اورکلی با اسب وگاتی و محمد امین ایری با اسب اسپرانتو به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

در رقابت دور سوم میان اسب‌های نژاد تروبرد با سن بالاتر از سه سال نورمحمدبهادر با گلدن مرهی زودتر از خط پایان عبور کرد و مقام های دوم و سوم به ترتیب به یونس اورکلی با اسب لاست بیوتی و سراج‌الدین اندروا با اسب گلدکامیلوس رسید.

در دور چهارم اسب‌های نژاد دوخون با سن بالاتر از ۲ سال وارد دپار شدند که علیرضا شامیر با اسب ماکام قهرمان شد، عنوان دوم به یونس اورکلی با اسب جان مورفی گارد رسید و عبدالحلیم قبادی با اسب رادوگا سوم شد.

همچنین در رقابت دور پنجم بین اسب‌های نژاد دوخون سه ساله و بالاتر عبدالحلیم قبادی با اسب آل بندر زودتر از خط پایان گذشت و اول شد، و یونس اورکلی با اسب دوست بابا و نیما اونق با اسب آلپار به ترتیب دوم و سوم شدند.

دور ششم اسب‌های نژاد دوخون (هندیکاپ) سه ساله و بیشتر محمد امین توماج با اسب گالاند زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و قهرمان شد، اسب سلما با چابکسواری علیرضا شامیر دوم شد و محمد خوجملی با اسب تارلان سوم شد.

بر اساس توافق مالکان اسب‌ها و مجریان مسابقه و شیوه نامه های بهداشتی کرونا این مسابقات بدون تماشاکر برگزار شد و مبلغ یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال جایزه به مالکان چابکسواران و مربیان اسب‌های برتر پرداخت شد.

مسابقات اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سوارکاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«خشونت در خونم بود»؛ داستان تنها زنی که عضو یاکوزای ژاپن شد