فرماندار ویژه کاشان: سخنان رهبری فصل‌الخطاب انتخابات است


فرماندار ویژه کاشان: سخنان رهبری فصل‌الخطاب انتخابات است

کاشان - ایرنا - فرماندار ویژه و رییس ستاد انتخابات کاشان با اشاره به دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات پیش رو و انعکاس آن در رسانه‌ها طی 2 روز اخیر گفت: سخنان ایشان درباره نامزدها، رای‌دهندگان و مجریان انتخابات فصل‌الخطاب است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌اکبر مرتضایی روز شنبه در نشستی با فعالان رسانه‌ها و فضای مجازی کاشان در سالن امام رضا(ع) فرمانداری ویژه این شهرستان، با قدردانی از تمامی عوامل اجرایی انتخابات به ویژه دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، بخشداران و همه افرادی که به طور رسمی یا غیررسمی به نوعی در فراهم کردن بستر قانونی و مطلوب برای برگزاری انتخابات شفاف در این شهرستان نقش دارند، اظهار داشت: برگزاری مطلوب و قانونی انتخابات وظیفه اصلی فرمانداری به عنوان زیرمجموعه استانداری‌ها در مجموعه وزارت کشور است.

وی همچنین با تقدیر از فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی کاشان و اقدام‌های آنان در انعکاس تلاش‌های عوامل اجرایی انتخابات ۱۴۰۰ گفت: تاکنون نکته خاصی از سوی این عزیزان جز همراهی و همکاری مشاهده نشده است.

فرماندار ویژه کاشان از رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی به عنوان یک فرصت و نه تهدید در عصر ارتباطات یاد و بیان کرد: مهم‌ترین موفقیت افراد از نظر نوع ارتباط آنان با رسانه و فضای مجازی است.

مرتضایی انعکاس خدمت‌های دستگاه‌های اجرایی به مردم و بیان نظرات آحاد جامعه به صورت متقابل به مدیران دولتی را از طریق رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی یادآور شد و افزود: مدیران وظیفه دارند در حد توان و در چارچوب قوانین امور مردم را به سرعت سامان دهند، مگر در مواردی که لازم به استعلام است.

وی با تاکید بر هماهنگی، همکاری و همدلی دستگاه‌های اجرایی بر پایه قانون در کاشان گفت: ما مجری قانون در چارچوب اختیارات و وظایف قانونی برای اجرای دستورالعمل‌ها در بخش نظارت، اجرا، بازرسی، قضایی و حتی رصد جرایم انتخاباتی هستیم.

فرماندار ویژه کاشان با اشاره به اینکه اخلاق و قانون حکم می‌کند به عنوان مجری انتخابات مجری اجرای قوانین و مقررات باشیم، اظهار داشت: اخلاق و وجدان نیز تصدیق می‌کند در کنار فلسفه وجودی کار اجرایی، وظایف خود را به نحو احسن انجام دهیم.

کاشان آماده برگزاری انتخابات شفاف

مرتضایی به ایجاد زمینه‌های رای‌دهی شامل مکان مناسب، تجهیزات و برقراری امنیت کامل با هماهنگی فرمانداری و نیروی انتظامی اشاره و اضافه کرد: کاشان آمادگی برگزاری انتخابات قانونی و شفاف را دارد.

وی خاطر نشان کرد: هر نامزدی که در انتخابات رای بیاورد باید قابل احترام و مورد قبول همه باشد، چرا که رای مردم تعیین کننده است و تمامی احزاب و گروه‌ها نیز که با آنان نشست‌های توجیهی و هم‌اندیشی برگزار شده باید تمکین کنند.

فرماندار ویژه کاشان رسانه را کمک حال خوبی در این روزهای انتخاباتی برای انعکاس و انتشار اقدام‌های انجام شده ستاد اجرایی انتخابات شهرستان عنوان کرد و گفت: به کمیته‌های ستاد نیز ابلاغ شده که اخبار خود را در اختیار رسانه و فضای مجازی قرار دهند و پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی انتخابات کاشان تا پایان این آزمون ملی انتخابات اخبار را لحظه به لحظه در اختیار رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی قرار خواهد داد، اضافه کرد: در این بین پاسخگوی پرسش‌های خبرنگاران نیز خواهیم بود.

فرماندار ویژه کاشان در پاسخ یکی از فعالان فضای مجازی کاشان که چرا در مورد رد صلاحیت‌های برخی از اعضای شورای شهر که در چند دوره حضور داشتند برای مردم شفاف‌سازی نمی‌شود، ادامه داد: هر چه هست بر پایه قانون حاکم در همه کشور و ملاک نظر مراجع چهارگانه بوده است.

مشارکت حداکثری مکمل میدان و دیپلماسی است

دادستان عمومی و انقلاب کاشان نیز گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات مکمل میدان و دیپلماسی و به نوعی خود دیپلماسی حضور مردم در این آزمون سرنوشت‌ساز است.

فرماندار ویژه کاشان: سخنان رهبری فصل‌الخطاب انتخابات است

روح الله دهقانی افزود: برگزاری انتخابات پرشور و باشکوه افزون بر کمک به میدان و دیپلماسی، مشروعیت حاکمیت مردم بر مردم و نظام مردم سالاری دینی را در نظام جمهوری اسلامی ایران پیاده می‌کند.

وی با بیان اینکه رییس جمهوری به عنوان شخص دوم اجرایی کشور پس از رهبری، نقش مهمی در سرنوشت کشور دارد، اظهارداشت: از این رو، هر چه حضور مردم پررنگ‌تر باشد امنیت جامعه و ضریب قدرت چانه‌زنی دیپلمات‌های کشورمان حتی برای رفع تحریم‌ها بیشتر خواهد شد.

به گفته وی، قوه مجریه نقش اصلی را دارد و با انخاب قوه مجریه خوب، کارها بهتر انجام، مشکل‌ها کمتر، بیت‌المال بیشتر حفظ و در نتیجه پیشرفت و آبادانی مضاعف کشور حاصل می‌شود.

بیان دستاوردهای نظام از سوی رسانه‌ها

دادستان عمومی و انقلاب کاشان دعوت به حضور در انتخابات را رسالت اصلی رسانه‌ها دانست و اظهار داشت: رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی برای مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح دستاوردهای نظام را اطلاع‌رسانی و تبیین کنند.

دهقانی با تاکید بر دعوت به حضور مقتدرانه و باشکوه مردم از سوی رسانه‌ها و فعالان مجازی در انتخابات ۱۴۰۰ افزود: امسال وظیفه سنگین رسانه‌ها افزون بر حضور حداکثری و انتخاب اصلح، دعوت به حضور تمامی اقشار مردمی از عوام، خواص، نخبگان به ویژه افراد دلسرد و ناامید است.

وی، امیدآفرینی و ایجاد شور انتخاباتی را با بیان دستاوردهای گسترده نظام به‌ویژه امنیت موجود کشور در مقایسه با وضعیت دیگر کشورها با وجود تمامی تلاش‌های دشمنان برای ایجاد ناامنی در این کشور خواستارشد و اظهارداشت: مشارکت رسانه ‌ها در آموزش برای شهروندان با بیان علت‌های انتخاب از دیگر وظایف رسانه‌ها در جامعه است.

دادستان عمومی و انقلاب کاشان ابراز داشت: صرف نظر از هر نتیجه‌ای که انتخابات داشته باشد هر رای و انتخاب مردم، موثر و سرنوشت ‌ساز است.

دهقانی درباره انتخابات شورای اسلامی شهر نیز که بر مدیریت شهر تاثیرگذار است یادآورشد: شهروندان دقت کنند نیروهایی مورد انتخاب آنان چهار سال باید در شهر مدیریت کنند تا به اهداف، جایگاه و داعیه استان شدن آن کمک کنند.

وی انتخاب افراد دارای برنامه و توجه به رزومه نامزدها را تاکید و تصریح کرد: نقش رسانه در اطلاع رسانی شوراهای اسلامی نیز بسیار مهم است.

به گفته دهقانی، اگر اصحاب رسانه با طرفداری و سمت و سو داشتن از یک لیست و گروه در انتخابات شوراها و یا کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بعضی مطالب را بنویسند مدیون خواهند شد.

دادستان کاشان با اشاره به تمکین نامزدها از قانون و شورای نگهبان خاطرنشان کرد:برای قرارگرفتن شهر در مسیر توسعه در انتخابات شوراها صرف نظر از توجه به یک لیست یا ائتلاف باید به برنامه و رزومه اشخاص در کارآمدی، تعهد و تخصص آنان توجه ویژه شود.

وی همچنین انتشار فهرست جرایم انتخاباتی برای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی از سوی رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی را تاکید و بیان کرد: بر مبنای قانون جرائم انتخابات ریاست جمهوری یا شوراهای اسلامی شهر و روستا خرید و فروش رای، تخریب تراکت‌های تبلیغاتی سایر کاندیداها جرم و از مصادیق مجرمانه است.

وی پیشگیری اجتماعی را نیاز جامعه امروز در حوزه‌های مختلف دانست و اضافه کرد: هر نامزد و کاندید در صورت مشاهده جرم از سوی رقیبان آنرا به دادستانی گزارش دهد.

امیدآفرینی مهم‌ترین ورسالت رسانه است

فرمانده انتظامی کاشان نیز بر امیدآفرینی در فضای کنونی کشور تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی با رعایت قوانین و مقررات و توجه به شرایط کرونا که تبلیغات میدانی کمتر است تلاش مطلوب خود را برای گرم‌تر شدن شور انتخاباتی انجام دهند.

سرهنگ بساطی، انعکاس نقاط قوت بویژه امنیت به‌عنوان مهم‌ترین مولفه اجتماعی را توسط رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی تاکید کرد و افزود: رسانه‌ها افسران جنگ هستند که می‌توانند با معرفی دقیق برنامه و کارنامه شخصیت کاندیداها افزون بر آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در آموزش به شهروندان نیز نقش مهمی ایفا کنند.

وی، مطالبه‌گری رسانه‌ها و اعلام موارد را به مسوولان به ویژه کاندیداها خاطرنشان کرد و گفت: نیروی انتظامی نیز وظیفه ایجاد نظم و امنیت را در برگزاری انتخابات دارد.

سرهنگ بساطی با یادآوری فعالیت ۳۰۰هزار همکار انتظامی در سراسر کشور برای ایجاد نظم و امنیت در برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ ابراز داشت: همچنین همکاری و مساعدت ظرفیت بسیبج در برقراری این نظم و امنیت در کنار عزیزان نیروی انتظامی قابل تقدیر و ستایش است.

وی آمادگی کامل نیروی انتظامی در رصد و نظارت و برقراری امنیت فضای حقیقی و مجازی را تاکید کرد و گفت: اجازه نمیدهند فرد یا افرادی بخواهند ذهنیت شهر را تحت تاثیر قرار دهند و مخل نظم عمومی شوند.

به گفته سرهنگ بساطی، رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی با همدلی و هم‌افزایی، پایبندی به قانون و عمل بر پایه مُرّ قانون سعی در برگزاری انتخاباتی دلگرم کننده و پرشور داشته باشند.

تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی تخلف است

همچنین مسوول کمیته حقوقی و رسیدگی به شکایت‌های شورای انتخابات شهرستان کاشان نیز با تبیین رعایت موارد لازم در تبلیغات از سوی مسوولان ستادهای انتخاباتی و فعالیت آنان گفت: طبق قانون و آیین نامه‌ها اقدام به تبلیغات در فضای مجازی و فضای حقیقی قبل از آغاز زمان آن تخلف است.

مجید نادعلی با اشاره به اینکه تبلیغات ریاست جمهوری از روز هفتم خرداد آغاز شده است، افزود: تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز هشت روز قبل از روز برگزاری انتخابات ۲۰ تا ۲۶ خرداد انجام می ‌شود.

وی نشر اکاذیب ضد نامزد انتخاباتی، بیان مباحث تبلیغاتی غیر واقع ضد نامزد دیگر، تبلیغ در مکان‌های معین شده مجاز برای تبلیغات در سطح شهر توسط شهرداری و ممنوع‌بودن تبلیغ روی تابلوها و علایم ترافیکی، راهنمایی و رانندگی یا تابلوهای معرفی مکانهای گردشگری، تابلوهای نهادهای عمومی و دولتی را یادآورشد و گفت: شهرداری کاشان چند مکان را برای تبلیغات نامزدها در سطح شهر مشخص کرده است.

مسوول کمیته حقوققی و رسیدگی به شکایت‌های شورای انتخابات شهرستان کاشان با بیان اینکه هر ستاد تبلیغات یک مسوولی دارد گفت: مسوول مربوطه ستاد تبلیغات باید به فرمانداری و همچنین به بخشداری‌ها معرفی شود تا پس از کسب مجوز از مجموعه فرمانداری و بخشداری‌ها مسوولیت تبلیغات نامزدهای انتخاباتی را بپذیرد.

نادعلی، توجه به مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا در تبلیغات را تاکید کرد و گفت: مجوز فاصله مناسب بر اساس هشت مترمربع برای افرادی که با هماهنگی فرمانداری مجوز دریافت کنند مشخص شده است.

وی اجرای برنامه در سالن‌های پذیرایی و فضاهای سرپوشیده، برگزاری مراسم استقبال از کاندیداها، راه‎اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی و موارد مشابه را به طورمطلق ممنوع اعلام و تاکید کرد : طبق قانون برگزاری هر یک از این موارد در واقع جرم محسوب می‌شود.

به گفته وی، برای برگزاری بهتر انتخابات ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در شهرستان و شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دادسرا و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دادگستری بر پایه ماده ۱۵۶قانون اساسی و یکی از وظایف قوه قضاییه در پیشگیری از جرم تشکیل شده است.

در این نشست شماری از فعالان رسانه‌ها و فضای مجازی کاشان با تبیین دیدگاه‌های خود درباره انتخابات پیش رو، تعامل و حمایت بیش از پیش مسوولان شهرستان از اهالی رسانه را خواستار شدند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا