دولت آینده مشکل آب و بیکاری خراسان جنوبی را دریابد


دولت آینده مشکل آب و بیکاری خراسان جنوبی را دریابد

نخعی گفت: اولویت دولت آینده باید رفع مشکل آب و بیکاری گسترده در خراسان جنوبی با ایجاد زیرساخت های لازم باشد و برای رفع این مشکلات تصمیم جدی نیز داشته باشد.

«مصطفی نخعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: استان خراسان جنوبی به نسبت بسیاری از استان های دیگر استان نوپایی هست بنابراین دولت ها باید نگاه ویژه ای به این نوع استان ها داشته باشند.

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار داریم دولت جدید توجه بیشتری به منطقه خراسان جنوبی داشته باشد، افزود: مشکلات اصلی استان بیشتر در حوزه آب(آب شرب و کشاورزی) و اشتغال است.

وی افزود: خراسان جنوبی در بسیاری از محصولات توانمندی ها و قابلیت های زیادی دارد و بیشترین مشکل مردم در مناطق مختلف، مشکل آب است، این موضوع تا رفع نشود نمی توان انتظار داشت سایر حوزه ها به درستی مدیریت و مشکل مردم رفع شود.

وی ادامه داد: کشاورزی و صنعت در استان قابلیت های خوبی دارد و توجه به این سه ظرفیت و راه اندازی فعالیت های خوب معدنی در استان نیازمند تأمین آب است.

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه اشتغال ما جزو استان هایی هستیم که بر خلاف آمارهای ارائه شده اشتغال خوبی نداریم این آمارها با واقعیت همخوانی نداشته و باید راستی آزمایی انجام شود؛ چراکه اشتغال در استان در وضعیت خوبی نیست و بیکاری در استان و به ویژه در شهرستان های کمتر توسعه یافته و مرزی همانند نهبندان و سربیشه بیشتر ملموس است.

نخعی بیان کرد: برای اینکه بیکاری را مرتفع و یا کمتر کنیم، دولت آینده باید به زیر ساخت های لازم بیشتر توجه کند، به عنوان مثال زیرساخت های انرژی، آب، پرورش نیروهای متخصص و ماهر در بخش های مختلف؛ تحصیلات مناسب تر از جمله در بخش سلامت در ماطق کمتر توسعه یافته باید تأمین شود.

وی گفت: تا دولت اهتمام لازم برای توسعه این زیرساخت‌ها در استان نوپای خراسان جنوبی نداشته باشد، نمی توانیم انتظار داشته باشیم استعدادهای خوبی که در استان در بخش کشاورزی، مرز، معدن و گردشگری داریم شکوفا و توسعه پیدا کند.

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اولویت دولت آینده باید رفع مشکل آب و بیکاری گسترده در استان خراسان جنوبی با ایجاد زیر ساخت های لازم باشد و برای رفع این مشکلات تصمیم جدی نیز داشته باشد.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه