فرصت مناسب پروژه 48 هکتاری پردیسان قم برای بهسازی بافت فرسوده


فرصت مناسب پروژه 48 هکتاری پردیسان قم برای بهسازی بافت فرسوده

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) از فرصت مناسب پروژه 48 هکتاری پردیسان قم برای بهسازی بافت فرسوده خبرداد.

به گزارش خبرگزاری موج قم، علیرضا خاکی با بیان اینکه یکی از کارهای بزرگ که توسط سازمان پیگیری شده موضوع ۴۸ هکتاری پردیسان بود، اظهار داشت: این اراضی به‌عنوان پشتوانه برای بهسازی هسته مرکزی، بافت‌های فرسوده و بافت‌های تاریخی در قم پیش‌بینی گردیده که با آماده‌سازی و آزادسازی آن مهم‌ترین رخداد در پیرامون حرم مطهر شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س)با بیان اینکه از سال ۷۲ حدود ۴۸ هکتار زمین در پردیسان برای نوسازی شهر در نظر گرفته‌شده است، ابراز کرد: به دلایل مختلف ازجمله سهل‌انگاری، عدم توجه و اطلاع نداشتن مدیریت شهری در سال‌های متمادی این موضوع متوقف‌شده بود.

خاکی افزود: این موضوع در سال‌های اخیر در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری و این سازمان قرار گرفت و موفق شدیم با توجه به اینکه قرار بود با یک زمین دیگر در شهر دیگر معاوضه شود، جلوی خروج این منبع درآمدی شهری را از قم گرفته شود.

وی یادآور شد: پس از اهتمام مدیریت شهری برای ساماندهی طرح ۴۸ هکتاری پردیسان یک ستاد تشکیل و آماده‌سازی لازم نیز انجام شد که متأسفانه در حال حاضر با تغییراتی که در وزارت راه و شهرسازی انجام‌شده ادامه اجرای پروژه به‌صورت موقت، متوقف‌شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س)با تأکید بر اینکه برای پیگیری این مطالبه مردم قم، دو سال زمان صرف شد، اذعان کرد: برای آماده‌سازی زمین نیز شهرداری حدود هفت میلیارد تومان هزینه کرده است.

خاکی تصریح کرد: همچنین برای طرح ۴۸ هکتاری پردیسان شناسایی هشت پروژه تعریف‌شده که اجرای آن می‌تواند برای بقیه پروژه‌های شهری در هسته مرکزی شهر پشتوانه باشد و نقش بسیار مهمی در ارتقاء کیفیت طرح‌های اطراف حرم مطهر و رضایت مجاورین و زائرین را به همراه خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403