ضریب نفوذ بیمه اجتماعی خراسان شمالی 11 درصد از میانگین کشور بالاتر است


ضریب نفوذ بیمه اجتماعی خراسان شمالی 11 درصد از میانگین کشور بالاتر است

بجنورد- ایرنا- مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: ضریب برخورداری از بیمه اجتماعی در این استان 11 درصد از میانگین کشور بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمدرضا غلامزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در بجنورد افزود : هم اکنون ضریب نفوذ بیمه اجتماعی در سطح کشور حدود ۲۲ درصد است و در این استان این ضریب افزون بر ۳۲ درصد رسید.
وی اضافه کرد : براساس آمار رسمی در این استان حدود ۱۸۰ هزار نفر مشمول بیمه اجتماعی روستایی، عشایری هستند که صرفا ۶۳ هزار و ۵۰۰ نفر تاکنون برای بیمه سپاری مراجعه کردند.
وی با بیان این که ۳۰ درصد از بیمه شدگان در ۲ سال اخیر تحت پوشش قرار گرفتند اظهارداشت : هم اکنون از مجموع بیمه شدگان استان ، ۴۵ هزار نفر بیمه شده فعالند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایری خراسان شمالی جمعیت فعال بیمه شدگان استان را ۲۵ درصد دانست و گفت: این شاخص در کشور ۱۵.۵ درصد است.

غلامزاده اظهار داشت: ضریب حیاتی بیمه شدگان را در این استان ۱۰ به یک اعلام کرد و اظهارداشت : براساس ضریب حیاتی به ازاء هر ۱۰ بیمه شده در این استان یک نفر مستمری بگیر هستند که این ضریب و شاخص در سطح ملی به ازاء هر ۱۷.۵ بیمه شده ، یک نفر است.
وی سهم پوشش بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایری استان را در سال جاری افزون بر ۱۳ هزار و ۷۸۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود : سهمیه سال گذشته استان پنج هزار و ۳۳۰ نفر بود که با اقبال مردم افزون بر ۹ هزار و ۲۷۷ نفر بیمه شدند.
این مدیر بیمه ای تعداد مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی را ۴۳۷ نفر اعلام کرد و اظهارداشت : حدود ۳۰۰ پرونده فعال برای مستمری در استان وجود دارد که به طور میانگین ماهانه ۱۷ میلیارد ریال به این افراد مستمری پرداخت می شود و با افزایش حقوق ۱۴۰۰ به طور میانگین این پرداختی به حدود ۲۰ میلیارد ریال در ماه می رسد.

خراسان شمالی یک درصد جمعیت و ۲ درصد جمعیت روستاییان کشور را دارد و طبق آمار ۳.۲ درصد بیمه شدگان فعال اجتماعی مربوط به این استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل