رشد چشمگیر واحدهای اقامتی در استان فارس


رشد چشمگیر واحدهای اقامتی در استان فارس

سرپرست اداره میراث فرهنگی فارس اعلام کرد که طی سال‌های 92 تا 99 شاهد رشدی چشمگیری در ایجاد زیرساخت‌های اقامتی در این استان بوده‌ایم که این نشان‌دهنده توجه ویژه به توسعه و رونق گردشگری بوده است.

جمشید معینی دوشنبه ۱۰ خرداد در آیین افتتاح پروژه‌های میراثی و گردشگری استان فارس که با حضور مونسان برگزار شد، خاطرنشان کرد: اکنون ۱۹۸ پروژه در حوزه تاسیسات گردشگری توسط بخش خصوصی در این استان مراحل اجرایی و احداث را طی می‌کند.

معینی ادامه داد: اجرایی شدن این تعداد پروژه علاوه بر ایجاد اشتغال هشت هزار و ۱۷۰ نفری، حجم سرمایه ۲۱.۷۶۹ میلیارد تومانی را وارد فارس کرده و برنامه زمانبندی بهره برداری از این پروژه‌ها از ۳ تا ۳۶ ماه پیش‌بینی شده است.

او اضافه کرد: استان فارس یکی از قطب‌های اصلی صنعت پویا و رو به رشد گردشگری منطقه است که می‌تواند نقش مهمی را در توسعه اقتصادی کشور ایفاء کند و این مهم با حمایت و همدلی همه جانبه مسئولان میسر می‌شود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه فارس بیش از ۳ هزار اثر ثبت شده ملی و ۴ اثر ثبت شده جهانی دارد، افزود: فارس یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور بوده و دارای پتانسیل بالا در جدب گردشگر داخلی و خارجی است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی فارس خاطرنشان کرد: گردشگری و توسعه آن در فارس، طی سال‌های گذشته همواره مورد توجه سیاستگذاران حوزه گردشگری برای رونق این بخش در جنوب کشور و بهره مندی از این پتانسیل بوده است.

معینی ادامه داد: در بخش گردشگری تا سال ۹۲، بالغ بر ۱۳۳ واحد مهمانپذیر در فارس وجود داشت و در سال ۹۹ این عدد به ۱۳۰۰ واحد افزایش یافت که نشان دهنده رشد ۳ درصدی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تا سال ۹۲ در فارس ۴۹ هتل و ۱۳ هتل آپارتمان در فارس وجود داشت، گفت: سال ۹۹ تعداد هتل‌های فارس با رشدی ۶۵ درصدی به ۸۱ واحد و تعداد هتل آپارتمان‌ها نیز با ۸۴ درصد رشد به ۲۴۰ واحد رسید.

او بیان کرد: همچنین ضریب اشغال هتل‌ها تا قبل از شروع اپیدمی کووید-۱۹ بالغ بر ۶۵ درصد بوده که متاسفانه در حال حاضر، این شاخص به حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری فارس خاطرنشان کرد: در بخش میراث فرهنگی نقشه باستانی برای ۳۶ شهرستان استان تهیه و ده‌ها پروژه مرمت و احیاء برای بناهای تاریخی در سطح استان فارس انجام شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!