ابراز امیدواری پیرمرد کروات برای هموطنانش/ جام جهانی و سیگار؛ سوژه های بلاژویچ بعد از تزریق واکسن


ابراز امیدواری پیرمرد کروات برای هموطنانش/ جام جهانی و سیگار؛ سوژه های بلاژویچ بعد از تزریق واکسن

میروسلاو بلاژویچ سرمربی سابق تیم ملی ایران برای سه هموطنش در تیم های ملی کرواسی، ایران و عمان آرزوی موفقیت کرد.

به گزارش "ورزش سه"، میروسلاو بلاژویچ سرمربی سابق تیم ملی ایران این روزها زندگی آرام و بی سر و صدایش را در کرواسی پشت سر می گذارد. پیرمرد دوست داشتنی که در سال 2001 با ایران تا پای صعود به جام جهانی نیز پیش رفت، در نهایت با شکست برابر ایرلند جنوبی، از تیم ملی جدا شد.


چیرو که به خاطر احساسات خود در جام جهانی 1998 به همراه کرواسی در سراسر جهان فوتبال شناخته شده است، پیشنهاد هدایت تیم ملی ایران در اواسط مراحل انتخابی جام جهانی 2002 را پذیرفت.


او به سرعت در میان بسیاری از هواداران ایرانی طرفداران زیادی پیدا کرد. چیرو ترکیب 352 را که ایران قبلاً در جام ملتهای آسیا 96 بازی کرده بود، حفظ کرد. وی همچنین بازیکنان جدیدی مانند رحمان رضایی، جواد نکونام و ابراهیم میرزاپور را به تیم ملی معرفی کرد اما در گام آخر در دو بازی رفت و برگشت با شکست دو بر یک برابر ایرلند جنوبی، از صعود به جام جهانی 2002 کره و ژاپن بازماند.

ابراز امیدواری پیرمرد کروات برای هموطنانش/ جام جهانی و سیگار؛ سوژه های بلاژویچ بعد از تزریق واکسن


بلاژویچ که اکنون 86 سال سن دارد، در پیامی برای هموطنانش در تیم های مختلف ملی آرزوی موفقیت کرد. او ابراز امیدواری کرد که دراگان اسکوچیچ به همراه تیم ملی ایران، برانکو ایوانکوویچ با عمان و زلاتکو دالیچ با تیم ملی کرواسی موفق شوند به جام جهانی 2022 قطر صعود کنند.


این پیرمرد دوست داشتنی که هنوز عادت دوران جوانی اش را ترک نکرده، با ژست معروفش و با سیگاری بر لب سوژه عکاسان شد. بلاژویچ که این روزها واکسن کرونا را نیز تزریق کرده، در برابر این بیماری واکسینه شده و با خیالی آسوده تر از قبل، در اجتماعات حاضر شده و سیگارش را دود می کند.


شاید یکی از حسرت بار ترین دوران ورزشی او و فوتبال ایران، عدم صعود نسل طلایی سال 2002 تیم ملی ایران به جام جهانی باشد. نسلی که با ستاره های فراوان، می توانست در آن رقابت ها حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. قطعا چیرو در لا به لای سیگار کشیدن هایش نیز حسرت می خورد و به این مسئله فکر می کند که شاید او می توانست همان کار بزرگی را که سال 98 با کرواسی و داور شوکر انجام داد، با ایران و ستاره های آن زمانش در کره و ژاپن انجام دهد ولی رابی کین ستاره آن روزهای ایرلند، آرزوهای یک نسل را به باد داد و مانع از صعود ایران به جام جهانی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟