ترخیص 37 هزار تن کالای اساسی از گمرک بوشهر


ترخیص 37 هزار تن کالای اساسی از گمرک بوشهر

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از ترخیص قطعی حدود شش هزار تن کالای اساسی از گمرک بوشهر از ابتدای سال جاری و تاپایان اردیبهشت ماه خبر داد.

بهروز قره بیگی با اشاره به بیشترین حجم کالاهای ترخیصی اظهار کرد: بیشترین حجم کالاهای اساسی ترخیص شده از گمرک بوشهر به ترتیب شامل عدس، چای، ذرت، روغن، بادام زمینی، تخمه آفتابگردان، لاستیک، لوازم کشاورزی و ملزومات پزشکی بوده است.

وی با اشاره به انجام فرآیند ترخیص ۳۱ هزار تن برنج از گمرک بوشهر اظهار کرد: کشتی حامل ۳۱ هزار تن برنج خوراکی که طی هفته گذشته در گمرک بوشهر پهلوگیری نموده است با ارائه خدمات شبانه روزی گمرک بوشهر ، گمرک منطقه ویژه اقتصادی دو بوشهر و انبار اختصاصی تحت کلید گمرک واقع در چغادک بخشی از کالا به انبار اختصاصی شرکت بازرگانی دولتی و بخشی نیز به انبارهای گمرک منطقه ویژه اقتصادی دو بوشهر منتقل شد تا متعاقباً تشریفات ترخیص قطعی صورت پذیرد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر همچنین به آمار تجارت استان در دو ماهه امسال اشاره کرد و گفت: طی این مدت حجم صادارت استان با احتساب میعانات گازی چهار میلیون و ۲۸۵ هزار تن به ارزش یک هزار و ۳۰۶ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۵ درصد و از نظر ارزش ۵۹ درصد افزایش داشته است.

قره بیگی اضافه کرد: همچنین طی مدت یاد شده حدود ۵۳ هزار تن کالا به ارزش ۱۴۹ میلیون و ۴۱۱ هزار دلار از گمرکات استان بوشهر ترخیص و وارد کشور شده است.

وی خاطرنشان رد: همچنین درآمد گمرکات استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان