منابع طبیعی در اجرای طرح اطلس سرمایه گذاری ایلام همکاری کند


منابع طبیعی در اجرای طرح اطلس سرمایه گذاری ایلام همکاری کند

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام از منابع طبیعی استان خواست در اجرای طرح اطلس سرمایه گذاری با سازمان امور اقتصادی و دارایی همکاری کند.

به گزارش ایرنا، جهانگیر رستمزاد روز سه‌شنبه در نشست فرصت های سرمایه گذاری استان اظهار داشت: طرح تهیه اطلس سرمایه گذاری به شناخت اراضی مستعد سرمایه گذاری در شهرستان های مختلف می پردازد که نیازمند پای کار بودن منابع طبیعی برای شناخت این اراضی است.

وی افزود: هم اکنون سامانه جامع فرصت های سرمایه گذاری در استان در حال تکمیل است که همه ظرفیت های سرمایه گذاری، فرصت ها، طرح های مهم قابل اجرای کوچک و بزرگ در آن بارگذاری می شود.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: این سامانه باید معرف کامل استان از نظر اقتصادی باشد و بروزترین اطلاعات در آن بارگذاری شود.

رستمزاد یادآور شد: تاکنون جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و کردشگری، صنعت، امور آب و چند دستگاه دیگر ۲۴ طرح در سامانه بارگذاری کرده اند که نیاز است تا پایان هفته جاری مابقی اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به سفر مسوولان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در آخر هفته به استان هشت طرح بزرگ برای عقد تفاهم نامه با این بنیاد آماده شده و از خواسته های مجموعه اقتصادی استان است.

معاون اقتصادی استاندار ایلام از مدیران خواست نگاه بلند به آینده داشته و با آینده نگری طرح های بزرگ متناسب با ظرفیت استان را به سرمایه گذاران معرفی کنند.

رستمزاد افزود: مجموعه اقتصادی استان از سرمایه گذاری بخش خصوصی حمایت می کند و مشوق های سرمایه گذاری را به آنان ارایه خواهد کرد.

وی اظهار داشت: اجرایی شدن منطقه آزاد تجاری و صنعتی مهران به صورت رسمی به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده و این ظرفیت ویژه ای برای توسعه اقتصادی استان بشمار می رود.
معاون استاندار ایلام حمایت از تولید را مستلزم اصلاح نگاه در بدنه کارشناسی دستگاه های اجرایی به ویژه بانک ها ذکر کرد و گفت: ما خواهان انجام تخلف نیستیم، اما نیازمند نگاه حمایتی از سرمایه گذاران برای جذب بیشتر آنها هستیم.

رستمزاد تاکید کرد: طرح های تولیدی با در نظر گرفتن بازار کشور عراق، بازار استان های همجوار و ظرفیت های استان باید دنبال شوند تا زمینه اشتغال و رونق تولید را در استان فراهم کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با موافقت مسئولان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هشت طرح بزرگ جوجه ریزی، گلخانه، نیروگاه برق، پتروپالایش، صنایع تبدیلی و تکمیلی و اختصاص پنج هزار میلیارد تسهیلات در استان عملیاتی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر