جشنواره توت فرهنگی در اصفهان برگزار می‌شود


  جشنواره توت فرهنگی    در اصفهان برگزار می‌شود

اصفهان - ایرنا - رییس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش اصفهان گفت: برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان این استان در تابستان امسال در قالب جشنواره توت فرهنگی که ترکیبی از تابستان و تربیت و برنامه‌های فرهنگی است، برگزار می‌شود.

مرتضی شکری روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جشنواره در ۲ محور آموزشی و تفریحی و سرگرمی و به سه شیوه حضوری، نیمه حضوری و مجازی به لحاظ شرایط کرونایی برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: جشنواره توت فرهنگی ابتکار آموزش و پرورش استان است و با مشارکت امور قرآنی اداره اوقاف، کانون‌های فرهنگی، تربیتی، پژوهش‌سراها، اتحادیه‌های انجمن اسلامی و بسیج دانش‌آموزی، هنرستان‌ها، هلال احمر و دیگر دستگاه‌های مرتبط با موضوع اوقات فراغت برگزار می‌شود.

رییس اداره فرهنگی و هنری اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان محور اول این جشنواره را آموزش دانست و گفت: در این بخش ۴۸ دارالقرآن برای مباحث قرآنی، ۸۵ کانون فرهنگی، تربیتی برای موضوع فرهنگی و هنری، ۴۴ پژوهش‌سرا برای موضوعات علمی و هنرستان‌ها برای مباحث مهارتی آماده برگزاری دوره‌های مربوطه هستند.

وی محور دوم را که شامل بحث تفریح و سرگرمی اوقات فراغت است را شامل تمامی کلاس‌های هنری، ادبی و خلاقیتی برشمرد و گفت: در این بخش نیز کلیپ‌های چند دقیقه‌ای تهیه و هر روز در سه نوبت در شبکه شاد بارگذاری می‌شود.

شکری همچنین برگزاری ۲ مسابقه در هر هفته برای دانش‌آموزان با همکاری شهرداری، نهاد کتابخانه‌های عمومی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه خلاقیت و مرکز بازی‌های رایانه‌ای و دیگر دستگاه‌ها را از طریق شبکه شاد از دیگر برنامه‌های اوقات فراغت در قالب جشنواره توت فرهنگی برشمرد.

وی زمان آغاز این جشنواره را از ۲۹ خرداد تا هفته اول شهریور به مدت ۷۰ روز و در ۱۰ هفته برشمرد.

بیش از ۹۰۰ هزار دانش آموز در پنج هزار واحد آموزشی استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید