ستاری: توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور به طور جدی دنبال می‌شود


ستاری: توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور به طور جدی دنبال می‌شود

مشهد- ایرنا- معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: توسعه اقتصاد دانش بنیان و حرکت به سوی ایجاد شرکتهای دانش بنیان مورد حمایت جدی قرار دارد.

دکتر سورنا ستاری روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی گفتگو با خبرنگاران افزود: از مدیرانی که به دنبال توسعه اقتصاد دانش بنیان و تاسیس شرکتهای مربوط به آن هستند، حمایت کرده و با وجود بودجه محدود از هیچ کمکی در این راستا دریع نخواهیم کرد.
وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری برای احداث شرکتهای دانش بنیان، پارکهای علم و فناوری و مراکز نوآوری در کشور، ارزشمند و مورد تاکید است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه پژوهش، فناوری و شرکتهای دانش بنیان، تغییرات چشمگیر نسبت به گذشته داشته و این اقدامات مسوولیت ما را در کمک به رشد و توسعه این حوزه سنگین‌تر خواهد کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده گفت: مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی مشهد با مساعدت دانشگاه و همراهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال ساخت است.
دکتر محسن تفقدی افزود: این مرکز در زمینی به مساحت هزار و ۶۰۰ مترمربع در قالب ۲ مجموعه مستقل شامل بخش اتاق تمیز و مرکز فرآوری و آزمایشگاه مرکزی سلولهای بنیادی، بخش اداری و محل استقرار شرکتهای فناور و دانش‌بنیان، شتاب دهنده‌های تخصصی، کارگاهها و آزمایشگاههای تخصصی، مشاوران و سالن های مذاکره در حال ساخت است.
وی ادامه داد: در طراحی این مرکز سعی شده آخرین استانداردهای مورد تایید وزارت بهداشت و استانداردهای جهانی در بخش کلین روم‌ ( اتاق تمیز) سل‌تراپی رعایت و مدنظر قرار گیرد تا بتواند به تمامی نیازهای پژوهشی، تحقیقاتی و درمانی استاندارد و تخصصی در این حوزه پاسخگو باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مرکز جامع سلولهای بنیادی پس از بهره‌برداری قابلیت ارائه خدمات مرتبط با این رشته را به تمامی بیمارستانها و شرکتهای دانش بنیان و فناور دارای خدمات و محصولات مرتبط خواهد داشت.
وی افزود: امیدواریم با توجه به قول مساعد دکتر ستاری و تخصیص به موقع بودجه بتوانیم در اسرع وقت نسبت به اتمام این پروژه اقدام کنیم.

مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی شرق کشور که با هدف تجمیع، تشویق و هم افزایی منابع انسانی متخصص، منابع مالی و امکانات فیزیکی و تخصصی استاندارد در این حوزه از سوی ستاد توسعه علوم و فناوری سلولهای بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت می‌شود، مسوولیت سیاستگذاری، هدایت و نظارت و تسهیلگری طرحهای علمی، تحقیقاتی، درمانی و محصولات و شرکتهای دانش بنیان و فناور این حوزه را بر عهده خواهد داشت.

خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال مشهد نیز در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمریع راه اندازی شده است. ۲۵۰ تیم استارتاپی در این مکان در قالب هشت استودیوی صوتی و تصویری در زمینه‌های پویانمایی، بازی ویدئو پادکست، گرافیک و محتوای متنی فعالیت دارند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر یک روزه خود به مشهد علاوه بر افتتاح خانه خلاق و نوآوری محتوی دیجیتال مشهد از کارخانه نوآوری شهرداری مشهد و پژوهشکده بوعلی مشهد نیز بازدید کرد.

دیدار با تولیت آستان قدس رضوی و زیارت حرم مطهر رضوی از دیگر برنامه‌های سفر دکتر ستاری به مشهد مقدس است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403