چه سرنوشتی در انتظار مقالات استیون هاوکینگ است؟


میراث یکی از درخشان‌ترین ستاره‌های عرصه‌ی فیزیک به خوبی حفظ خواهد شد. به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس‌آلرت، حدود ۱۰ هزار صفحه از نوشته‌ها و مقالات فیزیکدان نظری، استیون هاوکینگ در یک بایگانی مخصوص توسط کتابخانه...

میراث یکی از درخشان‌ترین ستاره‌های عرصه‌ی فیزیک به خوبی حفظ خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس‌آلرت، حدود ۱۰ هزار صفحه از نوشته‌ها و مقالات فیزیکدان نظری، استیون هاوکینگ در یک بایگانی مخصوص توسط کتابخانه دانشگاه کمبریج در انگلستان حفظ خواهد شد. علاوه بر آن این نوشته‌ها به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار خواهند گرفت.
چه سرنوشتی در انتظار مقالات "استیون هاوکینگ" است؟

وسایل شخصی دفتر هاوکینگ نیز توسط موزه‌ی علمی انگلستان خریداری شده است.

این دو خرید به عنوان بخشی از یک توافقنامه مالی صورت گرفته که در آن وراث می‌توانند مالیات ارث را با بخشیدن اقلامی قابل توجه به کشور پرداخت کنند. در این مورد مقاله‌ها ارزشی برابر با ۲.۸ میلیون پوند داشت و ارزش وسایل مربوط به دفتر کار هاوکینگ نیز ۱.۴ میلیون پوند ارزیابی شد.

البته ارزش کارهای استیون هاوکینگ بسیار بیشتر از این مبالغ است.

دسترسی به نوشته‌های شخصی او که شامل پیش‌نویسی از کتاب پر فروش او به نام "تاریخچه زمان" است به ما در درک ذهن حیرت‌انگیز این دانشمند کمک می‌کند.

جسیکا گاردنر(Jessica Gardner)، کتابدار دانشگاه کمبریج گفت: این مجموعه به ما کمک می‌کند قدم در ذهن هاوکینگ بگذاریم و با او در کیهان سفر کنیم تا همانطور که هاوکینگ می‌گوید "جایگاه خود را در جهان بهتر درک کنیم".

این مجموعه بینشی خارق‌العاده در مورد تحولات زندگی علمی استیون از کودکی تا تبدیل شدن به دانشمندی بزرگ به ما می‌دهد.

مجموعه‌ی وسایل شخصی او که قرار است در موزه علوم نگهداری شود شامل دستگاه تولید کننده‌ی صدا، صندلی چرخ‌دار، کتاب‌های مرجع، یک یادگاری از فیلم پیشتازان فضا و یک ژاکت که استیون در جوانی به تن می‌کرد است.

موزه علوم قرار است بخشی از این وسایل را به نمایش بگذارد و در نهایت دفتر کار استیون هاوکینگ را بازسازی کند.

نوشته‌های وی شامل مکاتبات او، پیش‌نویس مقالات علمی، تصاویری از هاوکینگ با شخصیت‌های بزرگ و متن‌هایی از کارتون سیمپسسون‌هاست که شخصیت هاوکینگ چهار بار به عنوان مهمان در آن ایفای نقش کرد.

این مجموعه در کنار متعلقات اسحاق نیوتون(Isaac Newton) و چارلز داروین(Charles Darwin) قرار خواهد گرفت.

استیون هاوکینگ در سال ۲۰۱۸ در سن ۷۶ سالگی درگذشت و خاکستر وی نیز در میان آرامگاه "اسحاق نیوتن" و "چارلز داروین" به خاک سپرده شد.

فرزندان هاوکینگ، لوسی، تیم و رابرت در بیانیه‌ای گفتند: ما امیدواریم فعالیت‌های علمی پدر ما الهام‌بخش دانشمندان نسل‌های آینده باشد تا براساس کارهای برجسته‌ای که او در طول زندگی خود انجام داد به بینشی جدید درباره‌ی ماهیت جهان دست‌ یابند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !