معلمان مازندرانی 23 عنوان از جشنواره ملی معلمان هنرمند کسب کردند


معلمان مازندرانی 23 عنوان از جشنواره ملی معلمان هنرمند کسب کردند

ساری – ایرنا – 23 اثر از معلمان هنرمند مازندرانی در نخستین جشنواره فرهنگی هنری معلمان سراسر کشور به عنوان آثار برتر یا شایسته تقدیر بخش‌ها و رشته‌های مختلف انتخاب شد.

به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند کشور که با هدف معرفی توانمندی‌های فرهنگی و هنری همه معلمان کشور اعم از نیروهای رسمی، قراردادی، پیمانی، آزاد و حق‌التدریسی توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار شده بود، با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره در سعدیه شیراز پایان یافت که در بین برگزیدگان نام ۲۲ معلم هنرمند مازندرانی دیده می‌شود که یکی از معلمان این استان در دو بخش حائز رتبه شد.

این جشنواره توسط اداره کل فرهنگی. و هنری وزارت آموزش و پرورش و به میزبانی استان فارس در ۶ بخش هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی و فیلم، هنرهای دستی و تجسمی، نقد ادبی و هنری، رسانه و فضای مجازی و بخش آفرینش‌های ادبی با گرایش‌ها و زیرشاخه‌های مختلف مربوط به هر بخش برگزار شد که ۲۲ هزار و ۸۵ معلم از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره آثار خود را فرستادند.

معلمان مازندرانی توانستند از این جشنواره پنج رتبه اول، چهار رتبه دوم و ۶ رتبه سوم کسب کنند و هشت اثر از معلمان این استان نیز شایسته تقدیر معرفی شد.

علیرضا سعیدی کیاسری معلم و هنرمند مازندرانی به عنوان یکی از برگزیدگان اصلی جشنواره و تنها معلم مازندرانی که از این جشنواره دو رتبه کسب کرد در مراسم اختتامیه که به صورت محدود در سعدیه شیراز برگزار شد حضور یافت و جایزه خود را دریافت کرد.

معلمان مازندرانی 23 عنوان از جشنواره ملی معلمان هنرمند کسب کردند علیرضا سعیدی کیاسری برنده دو رتبه برتر از جشنواره معلمان هنرمند ایران

سعیدی کیاسری مربی تربیتی هنرستان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه حاج احمد خلیلی در ناحیه ۲ ساری است که توانست در بخش نقد ادبی و هنری با اثر «درخت گردو؛ پرغصه‌ بی قصه» که نقدی بر فیلم سینمایی «درخت گردو» اثر کارگردان بابلی سینمای ایران محمدحسین مهدویان است رتبه اول رشته نقد فیلم را کسب کند. سعیدی کیاسری در بخش هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه نیز توانست رتبه سوم نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان را کسب کند.

این معلم اهل ساری که آخرین سال خدمت خود را در کسوت معلمی سپری می‌کند، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی است و در آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران به عنوان مربی تربیتی هنرستان با نیازهای ویژه حاج احمد خلیلی ناحیه دو ساری فعالیت دارد.

علاوه بر سعیدی کیاسری ۲۲ معلم مازندرانی دیگر نیز در بین برترین‌های این جشنواره حضور داشتند. در بخش هم‌آوایی شیرمحمد حبیبی‌نژاد رتبه دوم آواز سنتی را کسب کرد، همایون غنیمتی در رشته تکخوانی آواز محلی دوم شد، بهاءالدین شمس در تکنوازی سنتور رتبه سوم را کسب کرد، ابراهیم ذوقی در تکنوازی نی بومی حائز رتبه دوم مشترک شد و رضا فرهنگ در تکنوازی نی بومی رتبه سوم مشترک را به دست آورد.

در بخش هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه سارا نجفی رتبه اول ساخت عروسک را کسب کرد، محمدعلی میرزایی جدیدالاسلامی به رتبه سوم گرایش نقالی دست یافت و علیرضا سعیدی کیاسری در نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان سوم شد.

بیشترین تعداد رتبه‌های کسب شده توسط معلم‌های مازندرانی مربوط به بخش هنرهای تجسمی بود که با ۱۳ هزار و ۵۱۴ اثر بیشترین تعداد شرکت‌کننده را نیز داشت. در این بخش مینوفر احتشام رتبه اول گرایش طراحی پوستر را به دست آورد، ساسان فهیمی در عکاسی رتبه سوم مشترک را کسب کرد و وحیدرضا جویباری در عکاسی، شیلا ناظمی در نقاشی آبرنگ، معصومه صباغی در طراحی، عباس نعمتی در مجسمه‌سازی و بهروز کشتکار و یوسف نوروزی در خوشنویسی نستعلیق شایسته تقدیر شدند.

در بخش نقد ادبی و هنری علیرضا سعیدی کیاسری رتبه اوب گرایش نقد فیلم را کسب کرد و ابراهیم نجف‌زاده در نقد داستان شایسته تقدیر شد.

محمدمهدی جوربنیان رتبه اول گرایش طراحی وبسایت را در بخش رسانه و فضای مجازی به دست آورد و در بخش آفرینش‌های ادبی نیز حامد طالبیان رتبه اول داستان نوجوان را کسب کرد، دادیار حامدی رتبه دوم شعر کودک را به دست آورد، محسن اعلا در شعر نوجوان سوم شد و مرجان علی‌بخشی در گرایش داستان کودک شایسته تقدیر معرفی شد.

معلمان مازندرانی 23 عنوان از جشنواره ملی معلمان هنرمند کسب کردند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی تکذیب شد