برنامه‌های یادبود امام خمینی (ره) در سراسر کشور برگزار می‌شود


برنامه‌های یادبود امام خمینی (ره) در سراسر کشور برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام کرد: برنامه‌های یادبود و تجدید بیعت با آرمان‌های امام خمینی (ره) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی امروز (چهارشنبه، ۱۲ خرداد) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: چهاردهم خرداد سالروز ارتحال بزرگ مردی است که دوران حیات طیبه اش، قرن حاضر را تحت تاثیر قرار داد و انقلاب الهی و پیامبرگونه‌اش خواب راحت را از مستکبران عالم ربود و تمامی معادلات سیاسی جهان را بر هم ریخت.

امام خمینی «رحمت الله علیه» ودیعه ای الهی و پرورش یافته مکتب قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت «علیهم السلام» بود که توانست تجسم عینی مفاهیم آیات قرآن کریم باشد و تعالیم حیات بخش نبوی و علوی را جامه عمل پوشانده و با انقلاب و نهضتش، زمینۀ طلوع خورشید ولایت عظمی «ارواحنافداه» را فراهم خواهد نمود.

در این بیانیه امده است: در چهاردهم خرداد ۱۳۶۸، مردی چشم از جهان فروبست که زندگی او تمامی سیاستمداران بزرگ دنیا را مبهوت خود ساخت و قلب های آزادگان جهان را به خویش متوجه کرد؛ شخصیتی که آرمان‌های انسانی ـ الهی والایش، توانست تمامی مرزهای جغرافیایی ـ سیاسی و اعتقادی را درنوردیده و قلوب عاشقان و حق جویان و حق طلبان عالم را تسخیر و همه تشنگان معرفت و آزادیخواهی را مجذوب خود کند و روز به روز راهش و انقلابش نورانی تر شده و مخاطبان بیشتری را در سطح بین الملل جذب کند. اگرچه با ارتحال ملکوتی امام عظیم الشأن، خلف صالح و جانشین بر حقش امام خامنه ای «مد ظله العالی» راه نورانی امام راحل را با تمام توان ادامه داده و یقیناً روح امام بزرگوار همیشه ناظر احوال ماست، همچنان داغ امام تازه است و ملت ایران هرگز آن غم طاقت فرسا را از یاد نخواهد برد.

به گزارش ایرنا نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی روز گذشته (سه شنبه) گفت: برگزاری باشکوه مراسم بزرگداشت امام راحل (ره) قطعاً یک وظیفه همگانی و اعتقادی است. به همین منظور، بزرگداشتی با همان شعاری که قبلاً اعلام شد، یعنی' گفتمان تحول' برای امامی که هم تحول خواه بود و هم تحول آفرین و به معنای واقعی کلمه، اسوه قیام لله بود، برگزار خواهد شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: شاخصه های مکتب حضرت امام خمینی (ره) بدون تقلیل در ادامه همان مکتب امام حسین (ع) و مکتب عاشورا بوده است؛ نهضتی که اوج آن و جرقه اصلی آن از روز عاشورا شروع شد و قیامی که قیام کنندگانش حسین گویان هیات‌های عزاداری بودند.

وی افزود: با مغتنم شمردن فرصت مراسم سی و دومین سالگرد ملکوتی امام راحل عظیم الشأن، می بایست از شاخصه‌ها، شخصیت و مکتب سیاسی و الهی امام عزیزمان هر چه بیشتر بهره ببریم. زمانی که علمای طراز اول و شخصیت‌های برجسته تاکید دارند که در کنار نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از صحیفه نور نیز استفاده کنید، برای درس گرفتن و مطالعه کردن و انتقال مطلب بسیار مفید است. وصیت نامه سیاسی حضرت امام خمینی (ره) به همین منظور مورد تاکید بزرگان دین است، زیرا هر آنچه سعادت دنیا و آخرت را بخواهیم در این وصیت نامه و در این کلام وجود دارد و قطعاً باید مورد استناد و استفاده قرار بگیرد.

مراسم ارتحال سالگرد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران همه ساله با حضور مردم ایران در کنار حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار می شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم در سال گذشته با سخنرانی تصویری حضرت آیت الله خامنه ای برگزار شد و امسال نیز سخنرانی رهبر معظم انقلاب ساعت ۱۱ روز جمعه (۱۴ خرداد) به صورت زنده از صدا و سیما پخش خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403