اجرای فراخوان طرح‌های پسادکتری مشترک ایران و ترکیه در زمینه‌های فناورانه


اجرای فراخوان طرح‌های پسادکتری مشترک ایران و ترکیه در زمینه‌های فناورانه

در سومین نشست کارگروه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی، بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه پیشنهاد اجرای فراخوان طرح‌های بزرگ کاربردی out standing projects و پسادکتری مشترک در زمینه‌های فناورانه مطرح شد.

به گزارش ایسنا، دکتر میررضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز در سومین نشست کارگروه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی، بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه که روز چهارشنبه به میزبانی دانشگاه تبریز (به عنوان کارگروه ملی همکاری‌های علمی با کشور ترکیه) و به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه تبریز به عنوان مرجع همکاری‌های علمی بین المللی با کشور برادر ترکیه، اقدامات وسیعی در راستای ظرفیت‌سازی انجام داده است.

وی افزود: دانشگاه تبریز به عنوان مرجع همکاری‌های علمی بین المللی با کشور برادر ترکیه، اقدامات وسیعی در راستای ظرفیت‌سازی انجام داده است که اجرای دو فراخوان در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ یکی از آنهاست.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه سخنان خود، پیشنهاد اجرای فراخوان طرح‌های بزرگ کاربردی out standing projects و پسادکتری مشترک در زمینه‌های فناورانه را داد.

به گفته وی، توزیع جغرافیایی طرح‌ها، نشان از استقبال محققان سراسر کشور از فراخوان‌های طرح‌های پژوهشی مشترک با محققان کشور ترکیه است و حمایت‌های بیشتر از طرح‌ها امکان افزایش تعداد طرح‌ها را فراهم می‌آورد.

پروفسور ماندال، رئیس سازمان علم و فناوری ترکیه(توبیتاک) نیز ایجاد علوم نوین و آموزش دانشجویان را از اهداف اصلی این سازمان دانست و اظهار کرد: توبیتاک گستره وسیعی از همکاری‌های فناورانه و علمی را در کشور ترکیه رهبری می‌کند و هم اکنون مرجع اصلی اجرا و حمایت از طرح‌های تحقیقاتی بین‌المللی با بیش از ۶۴ کشور دنیاست.

وی با بیان اینکه هم اکنون ایران به دلیل فعالیت‌های پژوهشی درخشان توسط محققان و دانشگاه‌های خود برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است، عنوان کرد: باید از ظرفیت‌های فراوان موجود که توسط دوفراخوان موفق ما اثبات شد، بهره‌برداری حداکثری کرد.

رئیس سازمان علم و فناوری ترکیه خاطرنشان کرد: توبیتاک اکوسیستم عظیم فناوری با شرکت بیش از ۲۰۰ دانشگاه و موسسه خود ایجاد کرده است که از دستاوردهای بزرگ آن محسوب می‌شود.

به گفته ماندال، فراخوان‌های پروژه‌های عظیم و درخشان از برنامه‌های مهم با کشورهای مختلف است که امیدواریم ایران هم به آن بپیوندد.

به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، وی در پایان با بیان اینکه ایجاد علوم نوین و آموزش دانشجویان از اهداف اصلی ما است، ابراز امیدواری کرد که دو طرف برای اجرای فراخوان سوم همکاری‌ها به‌زودی اقدام کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق