پیام ایران به جهان صلح و دوستی بوده است


پیام ایران به جهان صلح و دوستی بوده است

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، تاکید کرد که پیام ملت بزرگ ایران به جهانیان خصوص کشورهای همسایه، همواره لزوم برقراری و توسعه صلح و دوستی بوده است.

جمشید معینی پنجشنبه ۱۳ خرداد در حاشیه بازدید وزیر کشور جمهوری تاجیکستان به استان فارس با یادآوری اینکه ملت ایران و تاجیکستان همواره روابطی دوستانه داشته و از مشترکات فرهنگی متعددی برخوردا هستند، گفت: مردم ایران همواره در انتقال پیام صلح و دوستی و ایجاد روابطی دوستانه، پیشگام و پیشرو بوده اند.

معینی که در حاشیه بازدید وزیر تاجیکستان از تخت جمشید صحبت می کرد، با ارائه توضیحاتی در رابطه با جغرافیای ایران در طول تاریخ و گستردگی های سرزمینی و تنوع قومی قابل توجهی که وجود داشته، با تاکید بر اینکه صلح و دوستی میان دو ملت ایران و تاجیکستان از سیاست های شفاف مقامات ایرانی است، مطرح کرد: دولتمردان ما به صورت مداوم خواستار برقرار بودن ارتباطات گوناگون با کشورهای دنیا به ویژه همسایگان هستند؛ چرا که در دوران فراز تاریخی، پیوندهای مشترک متعددی در زمینه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بین دو کشور حاکم بوده است.

معینی در ادامه با اشاره به مصادیق پیوندهای فرهنگی مشترک ایران با تاجیکستان، افزود: از ارتباطات عمیق فرهنگی دو ملت می‌توان به اشتراک زبان پارسی و همچنین مذهب و جشن های ایرانی نظیر نوروز و یلدا مثال زد که منابع ارزشمندی در توسعه فرهنگی و تولید ثروت ملی برای ما محسوب می شوند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با اشاره به عصر جدید دیپلماسی فرهنگی در حوزه تمدنی، گفت: با نگاهی دیگرگون به ارتباطات فرهنگی امکان افزایش همکاری‌ها در زمینه‌های حفاظت و مرمت، رویداد های آیینی، جشن های ملی و فراوانی مشترک، تربیت تکنسین و پذیرش دانشجو و همچنین تعریف فصل های پژوهشی مشترک بین دو کشور وجود خواهد داشت که می تواند منجر به همکاری پایداری در جهت تامین منافع ملی طرفین در حوزه میراث فرهنگی باشد.

معینی ادامه داد: با توجه به تنوع آب و هوایی و ظرفیت غنی آثار فرهنگی و طبیعی بی‌بدیلی که در استان فارس و همچنین در مرکز آن، شهر شیراز وجود دارد می توان این منطقه را به عنوان قطب گردشگری ایران با برنامه ریزی های هدفمند در جهت توسعه صنعت گردشگری مورد بهره‌برداری قرار داد و بهار مشترک ارتباطات فرهنگی را محقق نماییم.

وزیر جمهوری تاجیکستان که شامگاه چهارشنبه ۱۲ خرداد به شیراز وارد شد، پس از ورود به زیارت آرامگاه حافظ رفت و از آن مجموعه و طرح های توسعه آن بازدید کرد؛ او صبح پنجشنبه ۱۳ خرداد ابتدا به تخت جمشید رفت و پس از بازدید از این میراث جهانی، با زیارت آرامگاه سعدی رفت از آن مجموعه نیز بازدید کرد.

پیام ایران به جهان صلح و دوستی بوده است

پیام ایران به جهان صلح و دوستی بوده است

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی