همکاری‌های تخصصی فدراسیون سوارکاری با مراکز دانشگاهی توسعه می‌یابد


همکاری‌های تخصصی فدراسیون سوارکاری با مراکز دانشگاهی توسعه می‌یابد

شهرکرد - ایرنا - نایب‌رییس فدراسیون سوارکاری با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده برای امضای نخستین تفاهم‌نامه همکاری این فدراسیون با دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: فدراسیون سوارکاری به منظور توسعه مهارت‌های علمی و عملی صنعت اسب در کشور به دنبال توسعه همکاری‌های تخصصی با مراکز دانشگاهی است.

الهام کیان‌مهر روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا یکی از اهداف مرکز آموزش علمی کاربردی فدراسیون سوارکاری برای توسعه صنعت اسب را استفاده از امکانات و توانایی دیگر مراکز دانشگاهی کشور بیان کرد و افزود: با استمرار این‌گونه از همکاری‌ها، می‌توان علاوه بر تامین نیازهای علمی و اجرایی حوزه اسب و سوارکاری، زمینه را برای توسعه این ورزش در بعد قهرمانی و همگانی فراهم کرد و دانش و تخصص مربوط به این حوزه را نیز به علاقه‌مندان دانشگاهی ارائه کرد.

وی به هماهنگی‌های انجام شده برای امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد اشاره و تصریح کرد: اجرای فعالیت‌های مشترک در بخش‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و تبادل اطلاعات و دانش از محورهای اصلی این تفاهم‌نامه است.

کیان‌مهر یادآور شد:این تفاهم‌نامه نخستین مرحله از اقدامات توسعه‌ای فدراسیون سوارکاری با مراکز دانشگاهی کشور محسوب می‌شود و تلاش خواهد شد در صورت اعلام آمادگی دیگر مراکز علمی و آموزشی، شرایط برای برقراری زمینه‌های همکاری‌های مشترک در حوزه صنعت اسب فراهم شود.

وی در خصوص دیگر فعالیت‌های فدراسیون برای توسعه سوارکاری در بخش دانشگاهی به برگزاری مسابقات سوارکاری بین دانشگاهی با حضور مراکز علمی استان‌های تهران و البرز در اسفند سال گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به استقبال مطلوب دانشجویان و علاقه‌مندان از این برنامه، نخستین المپیاد سوارکاری دانشجویی با مشارکت تمامی استان‌ها و مراکز دانشگاهی تا پایان تابستان امسال برگزار خواهد شد.

نایب‌رییس فدراسیون سوارکاری افزود: در صورت فراهم شدن شرایط، رشته‌های مختلفی همچون پرش با اسب، درساژ و استقامت در این المپیاد دانشجویی گنجانده خواهد شد.

کیان‌مهر درباره کمبود مربی بانوان در رشته‌های سوارکاری تصریح کرد: آیین‌نامه شرح وظایف بانوان در تیرماه سال ۹۹ به تصویب نواب رییس هیات‌های سوارکاری استان‌ها رسیده و بر مبنای آن بررسی نیازمندی‌های ورزش سوارکاری در بخش بانوان در حال انجام است.

وی بر لزوم مشارکت هر چه بیشتر بانوان سوارکار و مسوولان هیات‌های استانی برای توسعه ورزش سوارکاری در کشور تاکید کرد و یادآور شد: با اعلام نیاز از طرف استان‌ها برای برپایی دوره‌های آموزشی، مربیگری، داوری و کلانتری بانوان در آینده‌ای نزدیک برنامه‌ریزی می‌شود.

به گزارش ایرنا، نایب‌رییس فدراسیون سوارکاری در سفر به شهرکرد علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با مسوولان ورزشی و دانشگاهی به چهارمحال و بختیاری از برخی امکانات موجود این رشته در استان بازدید کرد.

میزان بارش و ارتفاع از سطح دریا چهارمحال و بختیاری را به مکانی مستعد برای پرورش اسب و رشته‌‎های مرتبط با سوارکاری تبدیل کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سوارکاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان