24 عملیات جستجو و نجات دریایی امسال در هرمزگان انجام شد


24 عملیات جستجو و نجات دریایی امسال در هرمزگان انجام شد

بندرعباس- ایرنا- مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت، 24 مورد عملیات جستجو و نجات و شرایط اضطرار و همچنین 12 مورد خدمات پزشکی در آبهای سرزمینی و فراسرزمینی به انجام رسیده است.

علی رضا محمدی کرجی ران روز پنجشنبه به رسانه ها اعلام کرد: از این ۲۴ مورد عملیات جستجو و نجات دریایی، ۲۳ مورد آن در آبهای سرزمینی و یک مورد دیگر مربوط به نجات هفت نفر از خدمه مغروقه مبین بود که با هماهنگی گارد ساحلی کشور عمان، دریابانی و ندسا خارج از آبهای حاکمیتی انجام شد.
وی افزود: عملیات های یاد شده برای خدمات رسانی به ۱۶۳ نفر از دریانوردان که در شرایط اضطرار قرار گرفته بودند ارائه شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ارائه خدمات پزشکی به شناورهای عبوری را از دیگر مسئولیت های مرکز MRCC عنوان کرد و گفت: علاکه بر عملیات جستجو و نجات دریایی در مدت یاد شده ۱۲ مورد خدمات پزشکی نیز به دریانوردان درحال عبود در پهنه آبی این استان ارائه شده است.
به گفته محمدی کرجی ران، هشت فروند شناور ناجی و ۳۶ ایستگاه همیار ناجی(دریانوردان بومی صیادی و تجاری منطقه) با مشارکت ستاد بحران استانداری، ارگان‌های دریایی ندسا، نداجا، شیلات، فلات قاره و دریابانی مسوولیت جستجو و نجات دریایی در آبهای استان هرمزگان برابر طرح استانی و ملی جستجو و نجات دریایی را برعهده دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش