شرکت بازرگانی، تولیدی و خدماتی  طرح گستر شهام ایرانیان (شهام دیزاین )


کناف چیست؟ فروش کناف ، امروزه بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. به کار بردن کناف در فضای خانه باعث جذابیت هر چه بیشتر آن می شود. آن ها از پنل هایی گچی ساخته می شوند که از دوام بالایی نیز برخوردارند که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. اصطلاح کناف در اصل به عنوان یک نام تجاری از این محصولات است ، نام اصلی آن ها پانل گچی است که به دلیل...

کناف چیست؟

فروش کناف ، امروزه بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. به کار بردن کناف در فضای خانه باعث جذابیت هر چه بیشتر آن می شود. آن ها از پنل هایی گچی ساخته می شوند که از دوام بالایی نیز برخوردارند که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

اصطلاح کناف در اصل به عنوان یک نام تجاری از این محصولات است ، نام اصلی آن ها پانل گچی است که به دلیل کیفیتی بالا و عرضه زیاد این محصول در بازار ها ، بیشتر با نام تجاری کناف در بین افراد شناخته می شود.

کناف نوعی از پانل های گچی با روکش کاغذی است که از آن ها برای ساختن دیوار کاذب ، سقف کاذب و به وجود آوردن طراحی هایی روی سقف و دیوار ها ، مورد استفاده قرار می گیرد همین طور که قبل تر گفته شد ، نام دیگر پنل های گچی ، کناف است. عنوان کناف در واقع نام تجاری سیستم ساخت و ساز خشک یعنی بدون استفاده از آب است.

این پانل ها توسط کار خانه و شرکت های بزرگی تولید و عرضه می شوند. از آن ها برای تکمیل کردن ساختمان های نیم کاره استفاده می شود. گاهی اوقات افراد برای زیبا تر کردن محیط مورد نظر خود ، از آن ها استفاده می کنند ، چرا که با نصب کناف می توان با یک تیر دو نشان زد.

همان طور که می دانید کناف ها تکنولوژی جدیدی هستند که استفاده از آن ها موجب صرفه جویی زیادی در هزینه ها می شود. کناف ها می توانند جایگزین خوبی به جای رابیتس کاری باشند ، همچنین از آن ها می توان برای سقف های کاذب و دیوار های کاذب نیز استفاده کرد.

شرکت بازرگانی، تولیدی و خدماتی  طرح گستر شهام ایرانیان (شهام دیزاین )شرکت بازرگانی، تولیدی و خدماتی  طرح گستر شهام ایرانیان (شهام دیزاین )

کاربرد های کناف

امروزه کناف ها در زمینه ساخت و ساز محبوبیت زیادی در ایران و جهان پیدا کرده اند که تعداد افراد علاقمند به آن هر روز بیشتر و بیشتر می شود. استفاده از کناف دلایل زیادی دارد که می توان به حذف ملات و سرعت و کیفیت بالا اشاره کرد. خب سال های زیادی است که مردم برای پوشش دیوار ها و سقف های خود از گچ استفاده می کنند ؛

فروش کناف در انواع ساختمان

از متخصصان که پرسیده شده ان ها گفتند که قیمت کناف سقف کاذب در یک ساختمان نوساز بسیار ارزان تر ( البته بر اساس مترمربع یا بر اساس هر صفحه حساب می شود) از نصب در حین بازسازی و تغییر دکوراسیون یک خانه قدیمی است. خب به طور معمول هنگام بازسازی خانه هزینه های زیادی باید خرج شود که هزینه کناف کاری نیز جز این ها محسوب می شود.

در کل هر چقدر هم هزینه فروش کناف کاری ساختمان های نوساز و قدیمی با هم تفاوت داشته باشید باشد گرچه این مقدار زیاد هم نیست ، باز هم ارزش امتحان کردن را دارد.

اجرای سقف کاذب

سقف کاذب یکپارچه ، یکی از محصولات شرکت کناف است. این سقف ، که به طور بسیار دقیقی طراحی شده است ، ساختاری سبک و منعطف دارد. این سقف ، به دلیل دارا بودن مشخصات فنی و استاندارد های لازم ، جایگزین بسیار خوبی برای سقف های بدون استاندارد است .

ساختار آن ، شامل یک شبکه زیرسازی سبک از جنس فولاد معلق است که با صفحات گچی یک یا دولایه ای ، با استفاده از اتصالات مناسب ، پوشش داده می شود. هنگام نصب ، درز هایی به وجود می آید که آن ها را با استفاده از نوار و بتونه های مخصوص درزگیری کرده و در نتیجه سطحی صاف و یک دست حاصل می شود.

با انجام این مرحله ، افراد می توانند هر رنگ و پوششی که باب میلشان بود را روی آن ها اجرا کنند. هنگام نصب سقف های یکپارچه ، یک فضای خالی در پشت آن ایجاد می شود که به شما این امکان را می دهد که بتوانید به راحتی به پشت سیستم دسترسی پیدا کنید. همچنین می توانید از این فضای خالی برای نصب انواع عایق های صوتی و حرارتی استفاده کنید.

مزایای سقف کاذب یکپارچه

سرعت بالا در نصب و راه اندازی

یکی از مهم ترین ویژگی این سقف ها ، سرعت بالا در نصب و راه اندازی آنهاست. به طوری که در مدت زمان خیلی کمی با حداقل نیروی انسانی ، می توانید به آسانی و به سرعت این سقف را اجرا کنید. همچنین بلافاصله بعد از خشک شدن می توانید سطح آن را رنگ آمیزی و پوشش دهید . سرعت بالا در نصب راه اندازی این سقف باعث شده که خیلی از هزینه های اضافی پروژه از بین برود.

نصب و اجرای آسان

معمولا نصب و راه اندازی ساختار های خشک نسب به دیگر سازه ها ، آسان تر است . این امر باعث شده است که افراد بتوانند ابزار و وسایل ساختمانی را به صورت آماده از فروشگاه ها تهیه و با استفاده از دفترچه های راهنما ، نصب کنند.

دقت بالا در اجرا

اگر توجه کرده باشید ، ساختار های خشکی مثل سقف های یکپارچه در صنعت ساخت و ساز ، جز بهترین دسته ها از نظر دقت و ظرافت در ساخت هستند. همچنین این سقف ، به دلیل داشتن استاندار های کافی و اجرای آسانی که دارد ، در نتیجه هزینه ها کمتر شده و خروجی کار دارای کیفیت و ظرافت شگفت انگیزی می باشد. علاوه بر این صرفه جویی زیادی در زمینه دور ریزی مصالح ساختمانی ، زمان و نیروی کار نیز می شود.

انعطاف پذیری بالا

سقف های یکپارچه ، از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردارند که بیشتر برای سقف های معلق تزیینی یا همان دکوراتیو استفاده می شوند . این سقف می تواند به خوبی با معماری گسترده ایرانی ترکیب شده و جلوه زیبایی را به نمایش بگذارد. همچنین ، می تواند به اشکال تزئینی مختلفی مثل منحنی ، شکسته و ساده نیز تبدیل شود.

نیاز نداشتن به آویز

به طور معمول ، در سقف های کاذب ساده ، باید قبل از نصب به فکر آویز باشید اما در سقف های کاذب یکپارچه ، نیازی به این کار نیست ، چرا که خود سقف آویز دارد که پس از تمام شدن کار های تاسیساتی ، به راحتی قابل اجرا می باشد.

مقاوم در برابر زلزله

قاعدتا یکی از دغدغه های هر فرد هنگام بروز زلزله ، تخریب و از بین رفتن ساختمان است. برای اینکه سقف ساختمان‌تان مقاوم تر باشید ، پیشنهاد می شود که از سقف های کاذب یکپارچه استفاده کنید تا درصد بروز صدمات مالی و جانی به حداقل ممکن برسد. طبق اطلاعات به دست آمده ، سقف های کاذب یکپارچه در برابر زلزله مقاوم بوده و می تواند سقفی ایمن برای شما باشد. مهم ترین ویژگی که این سقف را ضد زلزله و مقاوم کرده است ، سبک بودن و به کار بردن اتصالات استاندارد و محکم در ساخت آن است.

عایق صوتی و حرارتی

همان طور که پیش تر هم گفته شد ، در فضای خالی پشت این سقف ها ، می توانید از انواع عایق های صوتی و حرارتی به کار ببرید. وجود عایق صوتی ، باعث می شود که شما از شر صدا های مزاحم خلاص شوید ؛ همچنین استفاده از عایق های حرارتی به شما این امکان را می دهد که فضایی گرم و دمایی متعادل را تجربه کرده و در هزینه و انرژی نیز جلوگیری کنید. با استفاده از سقف های کاذب یکپارچه ، می توانید انواع عایق را در پشت آن به کار برده و از مزایای آن بهره مند شوید.

مقاوم در برابر حریق

به طور کل ، بیشتر سقف های کاذب از قابلیت ضد حریق بودن برخوردارند. سقف های کاذب یکپارچه نیز از این ویژگی مستثنی نیستند. این سقف ها ، در برابر حریق مقاوم بوده و هنگام آتش سوزی احتمالی ، می توانند از تخریب بیشتر ساختمان جلوگیری کنند.

دیوارکناف

دیوارکناف که اصطلاحا به آن ها Warm Wall هم گفته می شود ، یکی دیگر از محصولات خوب و حیرت انگیز شرکت کناف است که‌ هدف اصلی از ساختن این سیستم ، جلوگیری از هدر رفتن انرژی گرما در محیط است. همان طور که از اسمش پیداست ، وظیفه اصلی این دیوار ، این است که گرمای فضا را حفظ و نگهداری کند. دیوار گرم کناف ، دقیقا مانند یک عایق حرارتی ایمن عمل می کند‌.

شرکت بازرگانی، تولیدی و خدماتی  طرح گستر شهام ایرانیان (شهام دیزاین )

شرکت بازرگانی، تولیدی و خدماتی  طرح گستر شهام ایرانیان (شهام دیزاین )

گاهی اوقات افراد ، به دلیل انتخاب نادرست مصالح ساختمانی ، دچار دردسر هایی می شوند که ممکن است هزینه های سنگینی را برای آن ها در پی داشته باشد. به طور مثال ، هنگام ساخت خانه ای در مناطق سرد سیر ، از مصالحی استفاده می کنند که به راحتی گرما را از خود عبور داده و برای فصل سرما مناسب نیستند. با این کار ، هزینه و انرژی زیادی از دست خواهد رفت.

چرا که دوباره مجبور به بازسازی ساختمان می شوند. استفاده از دیوار گرم کناف ، می تواند انتخاب خوب و به صرفه ای باشد

روش ایجاد دیوار کناف به چه صورت است؟

همان طور که پیش تر هم اشاره کردیم ، این دیوار ، سیستم بسیار خوبی برای عایق کاری حرارتی پوشش و جداره های خارجی ساختمان است. برای اجرای این دیوار ها ، از یک نوع عایق حرارتی مخصوص به نام پلی استایرن ، استفاده می شود. پلی استایرن ، بسیار سبک بوده و می توان گفت که ضد آب است و آب را به خود جذب نمی کند. این ویژگی ، باعث شده است که دیوار های گرم کناف ، گزینه مناسبی برای عایق کردن ساختمان باشد.

دیوار گرم کناف چگونه اجرا می شود؟

برای نصب و اجرای این دیوار ، از چسب های خمیری مخصوص SM۷۰۰ و اتصالات پلاستیکی خاصی به نام (Termofix) ، استفاده می شود. در ابتدای کار ، اتصالات پلاستیکی به دیوار مورد نظر ، به خوبی متصل شده و پوشش مناسبی را ایجاد می کنند. در مرحله بعدی ، از چسب خمیری SM۷۰۰ ، که از سیمان ، الیاف و دیگر مواد افزودنی تشکیل می شود ، استفاده می کنند.

بعد از نصب عایق حرارتی ، دوباره یک لایه ، به ضخامت ۵ سانتی متر از چسب مخصوص SM۷۰۰ ، روی عایق پوشش داده می شود که برای این کار معمولا از ابزاری به نام ماله شانه ای استفاده می شود. سپس ، یک شبکه توری که جنس آن از فایبر گلاس (Fiberglass) است ، روی این لایه اضافه می شود تا چیزی حدود یک سوم ضخامت لایه در آن جای گذاری شود.

در آخر ، سطح سازه را به کمک ماله صافه کرده و پس از خشک شدن کامل ، با استفاده از رنگ و یا هر لایه پوششی دیگر ، می پوشانند. در‌ نتیجه ، یک دیوار عالی برای زیباسازی نمای خارجی ساختمان ، به دست می آید. برای مقاوم تر ساختن این دیوار ، از قطعات فشرده شده‌‌ی معدنی نیز استفاده می شود.

علاوه بر این ، عایق های معدنی در برابر آب مقاوم هستند ، پس بهتر است که لایه آب بند را روی دیوار خود ، اضافه کنید. اگر بعد از اتمام کار ، به هر دلیلی سطح کار ناهموار و تا میزان بود ، با استفاده از چسب خمیری SM۷۰۰ می توان به راحتی این نام همواری ها را برای رنگ آمیزی ، پوشش داد.

ارسال توسط تبلیغات در گوگل ادوردز ادوردز 20

رپورتاژ آگهی /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم