گیاهانی که به باردار شدن کمک می کنند

گیاهانی که به باردار شدن کمک می کنند

سعی دارید باردار شوید؟ مطلب درست و مناسبی را برای خواندن انتخاب کرده اید. برخی از مطالعات اخیر نشان می دهند برخی گیاهان خاص تاثیر مثبتی بر باروری دارند. به گزارش تایمزسوفاندیا، در اینجا فهرستی از چند گیاه مفید در روند بارداری وجود دارد.

شاتاوری

شاتاوری، گونه ای از گیاه مارچوبه برای تولیدمثل زنان گزینه محسوب می شود و همانطور که از نام آن مشخص است در توانایی افزایش باروری و نشاط نقش بسزایی ایفا می کند.

این ماده غنی از فیتواستروژن ها، گروهی از ترکیبات طبیعی دارای ساختار شیمیایی مشابه استروژن هستند که نقش عمده ای در چرخه تولید مثل دارند، همچنین با کاهش استرس که می تواند باعث بروز مشکلات در زمینه باروری شود کمک می کند. علاوه بر این، برای کاهش علائم یائسگی و افزایش شیردهی گزینه مفیدی محسوب می شود.

گیلاس زمستانی

از گیلاس زمستانی به طور سنتی برای درمان مسائل باروری در مردان استفاده می شود. اعتقاد بر این است کیفیت اسپرم، نعوظ و تعداد اسپرم را بهبود می بخشد. گیلاس زمستانی در بهبود سلامت جنسی مردان در اختلالات مانند ناتوانی جنسی روانشناختی و ناباروری غیرقابل توضیح کمک می کند.

پنج انگشت

برخی مطالعات کوچک حاکی از آن است پنج انگشت ضمن ایجاد تعادل در هورمون های تولید مثل به تنظیم چرخه قاعدگی کمک می کند. چرخه نامنظم قاعدگی نیز بارداری را برای بسیاری از خانم ها دشوار می کند.

گیاهانی که به باردار شدن کمک می کنند

گیاهانی که به باردار شدن کمک می کنند

کوهوش سیاه

این گیاه باعث بهبود باروری در زنان می شود. اعتقاد بر این است کوهوش سیاه ضمن تحریک تخمدان ها روند تخمک گذاری را تقویت می کند.

گیاهان چینی

شواهد زیادی وجود ندارد، اما گفته می شود گیاهان چینی هنگام مصرف همراه با سایر داروهای باروری باعث بهبود آن می شوند. با این حال، تاثیر گیاهان چینی بر باروری هنگام مصرف آنها به تنهایی هنوز آزمایش های کافی و اثبات شده ای وجود ندارد.

مترجم: الهه زارعی