خشکسالی 400 میلیارد تومان به باغ‌های اصفهان خسارت زد


خشکسالی 400 میلیارد تومان به باغ‌های اصفهان خسارت زد

اصفهان-ایرنا- رییس جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در سه ماهه گذشته حدود 400 میلیارد تومان خسارت ناشی از خشکسالی به باغ‌های مناطق شرق و غرب استان وارد شده است.

به گزارش ایرنا، مهرداد مرادمند ظهر روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری نشست سازگاری با کم آبی استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به گرم شدن هوا و خشکی زاینده‌رود و لزوم اهمیت نجات چاه‌ها، چه در حوزه این رودخانه و چه خارج از آن رود در شرق و غرب استان، امروز جلسه‌ای با حضور استاندار و نمایندگان کشاورزان برگزار شد.

وی افزود: کشاورزان دو حوزه شرق و غرب استان در این جلسه اعلام کردند که ۲۰ هزار هکتار از باغ‌های استان دچار کم آبی شده‌ که ۱۲ هزار هکتار آن مربوط به حوزه زاینده‌رود و بقیه مربوط به حوزه‌های دیگر استان است و باید هرچه زودتر برای آنها تصمیماتی اتخاذ شود.

رییس جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: از هم اکنون باید اقداماتی صورت گیرد تا خسارت باغ‌های استان از رقم یاد شده فراتر نرود.

وی ادامه داد: در این جلسه قرار شد سازمان جهاد کشاورزی برای نجات باغ‌های استان با هماهنگی صنوف شهرستان‌های زاینده‌رود، تصمیماتی اتخاذ کند.

مرادمند در پاسخ به اینکه آیا سهم کشاورزان اصفهان از آب پرداخت شده است یا خیر اظهار داشت: بر اساس مُصوبات، میزان آب کشاورزان مشخص شده بوده است اما با توجه به صرفه جویی در سایر مصارف و میزان مصرف بهره‌برداران بالادست زاینده‌رود، مطالبات کشاورزان استان اصفهان تادیه نشده است.

وی گفت: میزان مصرف آب در بالادست زاینده رود متفاوت است اما باید با نظر جمعی و با افراد ذیصلاح، این مشکلات حل شود.

به گزارش ایرنا؛ در جلسه سازگاری با کم آبی استان، بحران آب کشاورزان در مناطق مختلف شرق و غرب استان، مشکلات کشاورزان برنجکار، کمبود آب آشامیدنی، آبرسانی با تانکر به باغ‌ها، مطالبات نماینده کشاورزان و حقابه آنها، مطالبات صنوف از وزرات نیرو، پیگیری مُصوبات کشاورزان و دستور اجرایی دادستان و برداشت‌های بی‌رویه بهره‌برداران بالادستی از زاینده رود مطرح شد.

در این جلسه، استاندار و معاونان وی، رییس کل دادستانی استان اصفهان و کلیه مسوولان مرتبط به حوزه آب، دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل