طعنه رئیسی و قاضی‌زاده به دیوارکشی دولت/رجزخوانی قاتلان جمهور برای انتخابات


طعنه رئیسی و قاضی‌زاده به دیوارکشی دولت/رجزخوانی قاتلان جمهور برای انتخابات

در این بسته اخباری از گوشه و کنار انتخابات، رجزخوانی «قاتلان جمهور» برای انتخابات و طعنه رئیسی و قاضی‌زاده به دیوارکشی دولت را تقدیم مخاطبان خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرمودند: انتخابات در یک روز انجام می‌شود اما اثر آن تا چند سال باقی می‌ماند بنابراین با شرکت در انتخابات که متعلق به خود شما است، از خداوند برای رأی دادن به کسی که شایسته این مسئولیت است کمک بخواهید.

ایشان تأکید کردند: کسانی که مردم را از رفتن پای صندوق رأی منع و القاء بی‌فایده بودن انتخابات را می‌کنند، دروغ می‌گویند که دلسوز مردم هستند، بنابراین به حرف آنها اعتنا نکنید.

امروز آن چیزی که از همه موضوعات مهم تر جلوه می کند، مسأله حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی و انتخاب کاندیدای اصلح است.

در بسته انتخاباتی امروز، اخباری از گوشه و کنار انتخابات، اسامی نامزدهای میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری، نتیجه آخرین نظرسنجی ایسپا، رجز خوانی «قاتلانِ جمهور» برای انتخابات، ذوق زدگی اصلاح طلبان از هجمه رضایی به رئیسی و طعنه رئیسی و قاضی‌زاده به دیوارکشی دولت را تقدیم مخاطبان گرامی خواهیم کرد.

طعنه رئیسی و قاضی‌زاده به دیوارکشی دولت/رجزخوانی قاتلان جمهور برای انتخابات

رییس جمهور شوم، ۲۹ خرداد روز پایان فساد و رانت در کشور خواهد بود

آیت الله سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: وقتی ما به جوانان می‌گوییم ازدواج کنید باید مسأله اشتغال و مسکن آنها را حل کنیم و به نظرم این کار از دولت برمی‌آید.

آیت الله رئیسی افزود: ان‌شاءالله دولت آینده در همان ابتدای کار، اشتغال و مسکن را که از مسائل مهم است پیگیری می‌کند و در هر سال یک میلیون شغل و یک میلیون مسکن را با استفاده از امکانات موجود در کشور ایجاد خواهد کرد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که فرض کنید امروز 29 خرداد است و شما بین همه نامزدها پیروز انتخابات شده‌اید، اگر بخواهید یک جمله با مردم ایران بی‌واسطه سخن بگویید خطاب به آنها چه می‌گویید، اظهار داشت: به مردم ایران می‌گفتم که امروز پایان فساد و رانت در کشور است.

ساخت ۴ میلیون مسکن ‌کاملا عملی است/ ‌باید همه پشت سر رئیسی قرار گیریم

محمد شاخص‌های مقام معظم رهبری در مورد نامزد اصلح را برشمرد و گفت: در بین کاندیداها، آیت‌الله رئیسی نزدیک‌ترین فرد به شاخص‌های یک رئیس جمهور انقلابی است و باید پشت سر آیت الله رئیسی قرار گیریم.

وی به عدم احراز صلاحیت خود در انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان هم اشاره کرد و گفت: ما مامور به تکلیف هستیم و به تکلیف خود عمل می‌کنیم تا تمدن نوین اسلامی تشکیل یافته و ظهور حضرت حجت زمینه سازی شود. باید گوش به فرمان ولی بوده و اگر در این امتحان رفوزه شویم، در امتحان بزرگتر رفوزه خواهیم شد. ما از نسل سلمان محمدی هستیم و باید مراقبت کنیم و پای خود را جای پای ولی بگذاریم. عزت و آبرویی که خداوند به شهید سلیمانی داد، به دلیل ولایتمداری وی بود.

این مقام ارشد سازندگی، شعارهای آیت‌الله رئیسی در مورد ساخت یک میلیون مسکن در هرسال را یادآور شد و گفت: به عنوان مجری ابرپروژه‌ها می‌گویم، شعار رئیسی در ساخت 4 میلیون مسکن در 4 سال کاملا عملی است.

وی افزود: مردم زمانی آرزوی خرید منزل داشتند ولی امروز آرزوی اجاره نشینی دارند اما با این طرح امیدوارم با کمترین هزینه مردم خانه دار شوند.

طعنه رئیسی و قاضی‌زاده به دیوارکشی دولت/رجزخوانی قاتلان جمهور برای انتخابات

نامزدهای منتخب جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری

اسامی نامزدهای منتخب جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات میان دوره‌ای پنجمین‌دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد.

بر اساس این گزارش، آیت الله سید محمدرضا مدرسی یزدی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان خراسان رضوی، آیت الله سید محمد سعیدی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان قم و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن گلی شیردار برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان مازندران از نامزدهای منتخب جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این انتخابات هستند.

گفتنی است، لیست نامزدهای منتخب جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای استان تهران نیز متعاقباً اعلام خواهد شد.

مسئولان آستانه تحملشان را بالا ببرند

سید ابراهیم رئیسی گفته:‌ من معتقدم باید آستانه تحمل مسئولان و نه فقط سران قوا بلکه همه مدیران بالا برود و الآن می‌بینید که در بخش‌های مهم رادیو و تلویزیون و رسانه‌های مکتوب و دیجیتال درباره عملکرد ما حرف می زنند.

او همچنین تأکید کرده که در انتخابات دوره قبل شاید کمتر کسی در کشور به میزانی که بنده مورد تهمت و افترا قرار گرفتم‌ بوده باشد و با آن‌که حرف‌های نادرست و نابه‌جایی درباره من زدند و با آن‌که‌ افترا از هیچ‌کس جایز نیست اما یک شکایت هم از کسی نکردم در حالی که رقبای ما صدها شکایت کردند.

رئیسی با تأکید بر این‌که باید فضا را برای نقد و نقدپذیری باز گفته: در جلساتی که با رسانه‌ها دارم و در نشست‌های دانشجویی و نخبگانی افراد به راحتی حرف‌ها و مسائل خود را مطرح می‌کنند و من این فضا را برای کشور مناسب می‌دانم.

او همچنین این را آقایان در جلسه سران به من گفتند می‌خواهید با این فسادها چکار کنید، به آنها گفتم برای هر پرونده‌ای که برای مردم دغدغه شده راهبرد داریم. باید رسیدگی و شفاف گفته شود تا فضای فساد به فضای مبارزه با فساد تبدیل شود.

طعنه رئیسی و قاضی‌زاده به دیوارکشی دولت/رجزخوانی قاتلان جمهور برای انتخابات

بندها را از پای تولید باز می‌کنیم

علیرضا زاکانی معتقده که کشور روی طلا خوابیده اما دعواهای درون دولت نمی‌گذارد مشکلات حل شود.

او تأکید کرده کاری که در ابتدا خواهیم کرد این است که بندها را از پای تولید باز می‌کنیم و با مقررات‌زدایی و مجوزها زمینه رونق تولید را فراهم می‌کنیم. بزرگ ترین سنگ جلوی پای تولید، بانک‌ها و دولت‌ها هستند.

زاکانی رئیس بانک مرکزی را مخاطب قرار داده و گفته: مقصر بخشی از مشکلات اقتصادی همتی است. آقای همتی باید پاسخگوی دلار هایی باشد که برای خرید کالا به خارج از کشور رفته و کالایی بازنگشته است. اتفاقات تلخ دوران ریاست همتی در بانک مرکزی و بانک ملی را خواهم گفت. هرکجا همتی بگوید حاضرم مناظره کنم.

زاکانی درباره وعده‌های نامزدها هم گفته: الان بازار مکاره است هر کس می گوید من فلان مقدار یارانه می دهم، از کجا می خواهند بدهند؟ منابعش را بگویند.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش تأکید کرده که دعوای وزارت جهاد و صمت سبب ایجاد صف مرغ شد. الان طوری شده که وزیران هم از دولت گله دارند. در هیئت دولت گفتند قیمت ارز ۳۸۰۰ نه، ۴۸۰۰ هم نه، وسطش را بگیرید ۴۲۰۰ و صلوات بفرستید. با این روش‌ها نمی‌توان مملکت را اداره کرد؛ کسی که عرضه ندارد و با کلی‌گویی حرف مفت می‌زند نباید به مردم قول بدهد.

طعنه رئیسی و قاضی‌زاده به دیوارکشی دولت/رجزخوانی قاتلان جمهور برای انتخابات

جوانان متخصص ایرانی موتور حرکت جهش کشور هستند

جلیلی گفته: باید از توانمندی‌های ایرانیان خارج از کشور استفاده کنیم. ما اگر توانمندی‌های خود را خوب بشناسیم و آن را به کار بگیریم و دولت منفعل نباشد آن جهش بزرگ در ایران محقق خواهد شد.

او تأکید کرده که تحت عنوان دولت سایه کار خود را آغاز کنیم و در این ۸ سال مسائل کشور را به صورت مستمر دنبال کردیم. وضعیت موجود کشور باعث شد که ما وارد عرصه انتخابات شویم و کشور را در ۴ سال آینده به جایی برسانیم که در شان ملت ایران باشد.

جلیلی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفته کشور باید در تمام زمینه‌ها جهش پیدا کند. جوانان متخصص ایرانی موتور حرکت جهش کشور هستند و باید از این ظرفیت برای پیشرفت کشور حداکثر استفاده را بکنیم. ۳۴۰۰ هزار میلیارد تومان در کشور نقدینگی داریم اگر بتوانیم این نقدینگی را به طرف این پیشران‌ها هدایت کنیم، می‌توانیم شاهد جهش کشور باشیم.

طعنه رئیسی و قاضی‌زاده به دیوارکشی دولت/رجزخوانی قاتلان جمهور برای انتخابات

از سر تفنن نیامده‌ام!

قاضی‌زاده هاشمی گفته: از سر تفنن یا برای خرید شهرت و دیده شدن به انتخابات نیامده‌ام، بیشتر در پی خلوت‌گزینی هستم و مشهور شدن ضدارزش من است.

او معتقده که باید احساس ناامیدی در مردم از بین برود و احساس به امید ایجاد شود تا رای دهند.

قاضی‌زاده هاشمی گفته تأکید کرده: تغییر دادن آدم‌ها مسائل را حل نمی‌کند باید ساختارها تغییر کند. فقط بانکداران تغییر کرده اند ولی نظام بانکی تغییر نکرده است.

آنهایی که خود را در انتخابات مطرح کرده اند به سراغ مساله حجاب و دوچرخه‌سواری و غیره می‌روند. اینها مساله اصلی کشور نیست و باید مدل اداره کشور را با کار جدی تغییر دهیم. نظام به ما اعتماد و لطف کرده تا این طرح شود و باید برای آن تلاش کنیم.

علت ناکارآمدی دولت‌ها به‌خاطر این بود که عملکرد آن‌ها متوازن و همزمان با نیازهای مردم نبود.

جامعه یک موجود متحرک و روبه رشد است درحالی که نظام برنامه ریزی دولت همیشه بر اساس وقایع و مسائل گذشته است.

برای مقابله با فساد مورد اعتماد‌ترین افراد را در مسئولیت‌ها به کار می‌گیریم اما به هیچ‌کدام اعتماد نمی‌کنیم تا همه حرکات و رفتارهایش زیر نظر باشد.

طعنه رئیسی و قاضی‌زاده به دیوارکشی دولت/رجزخوانی قاتلان جمهور برای انتخابات

دولتم دولت تهران نیست!

محسن رضایی تأکید کرده که دولتم دولت تهران نیست دولت همه ایران است. وی همچنین گفته: با همه استان‌ها سند اقدام و تحول امضا می‌کنم که بر اساس آن می توانند وعده‌هایم را بازخواست کنند.

رییس‌جمهور باید اقتصاددان باشد

عبدالناصر همتی گفته: انتخاب رییس‌جمهوری اقتصاددان برای اصلاحات اقتصادی مفید است.

او معتقده که در سالهای گذشته همواره سیاستمداران بر اقتصاد کشور تصمیم می‌گرفتند و در نتیجه شرایط موجود را شاهد هستیم بنابراین باید در دوره‌ای به سیاستمداران مرخصی دهیم.

همتی تأکید کرده که اگر فردی چهار سال فرصت داشته باشد می‌تواند اصلاحات اقتصادی را انجام دهد و جلوی فساد را بگیرد.

همتی همچنین تصریح کرده در سه دهه گذشته سالی ۲۷ درصد رشد نقدینگی داشتیم. قیمت‌گذاری دستوری در اقتصاد معنا ندارد، اقتصاد باید رقابتی و فاقد انحصار باشد و دغدغه دولت باید در حوزه‌هایی باشد که به سلامت، آموزش و محرومیت‌زدایی بپردازد.

او همچنین گفته که بعضی‌ها پراید سوار بشوند اما با تصمیمات‌شان مردم زیر خط فقر بروند هنر نیست. رئیس‌جمهور بهترین ماشین را سوار شود ولی کاری کند همه مردم خودرو داشته باشند.

طعنه رئیسی و قاضی‌زاده به دیوارکشی دولت/رجزخوانی قاتلان جمهور برای انتخابات

تاکنون اهل حاشیه نبوده‌ام!

مهرعلیزاده نیز تأکید کرده: بنده تا کنون در کار‌هایی که انجام داده‌ام، اهل حاشیه نبودم و مطمئنا افرادی را بر سرکار می‌آورم که به حاشیه نپردازند، زیرا وقت زیادی نداریم و همین حاشیه روی‌ها و به حاشیه پرداختن ها، این وضع اسفناک و بعضا در زمینه‌های اقتصادی فلاکت بار را به وجود آورده است.

او همچنین گفته که به شکل پروژه محور و حداقل برای سال اول، ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری که ظرفیت آن را داریم انجام دهیم.

مهرعلیزاده معتقده که راه‌های فساد با از بین بردن رانت‌ها، برخورد بی‌رحمانه با خویشاوند‌سالاری، به‌کارگیری افراد شایسته و شفاف‌سازی تبادلات کاری دولت بسته خواهد شد.

کاندیداتوئیت | از طعنه رئیسی و قاضی‌زاده به دیوارکشی دولت تا تهدید مهرعلیزاده!

طعنه رئیسی و قاضی‌زاده به دیوارکشی دولت/رجزخوانی قاتلان جمهور برای انتخابات

طعنه رئیسی و قاضی‌زاده به دیوارکشی دولت/رجزخوانی قاتلان جمهور برای انتخابات

طعنه رئیسی و قاضی‌زاده به دیوارکشی دولت/رجزخوانی قاتلان جمهور برای انتخابات

طعنه رئیسی و قاضی‌زاده به دیوارکشی دولت/رجزخوانی قاتلان جمهور برای انتخابات

طعنه رئیسی و قاضی‌زاده به دیوارکشی دولت/رجزخوانی قاتلان جمهور برای انتخابات

طعنه رئیسی و قاضی‌زاده به دیوارکشی دولت/رجزخوانی قاتلان جمهور برای انتخابات

طعنه رئیسی و قاضی‌زاده به دیوارکشی دولت/رجزخوانی قاتلان جمهور برای انتخابات

طعنه رئیسی و قاضی‌زاده به دیوارکشی دولت/رجزخوانی قاتلان جمهور برای انتخابات

همتی هم مثل جهانگیری نماینده وضع موجود است

شرق نوشته: همتی هم مثل جهانگیری نماینده وضع موجود است. اصلاحات به‌ خاطر حمایت از روحانی شریک عملکرد دولت است.

شرط حمایت از همتی و مهرعلیزاده

علی صوفی گفته: با توجه به اقبال مردم، ممکن است برنامه جبهه اصلاحات نیز تغییر کند و آن‌ها بخواهند به سمت حمایت از یک کاندیدا بروند. او تأکید کرده که شرط حمایت از افرادی مانند همتی و مهرعلیزاده این است که در آینده نظرسنجی‌های مردمی چه چیزی را نشان دهد و مردم به چه کسی اقبال داشته باشند.

محمدعلی وکیلی هم تصریح کرده: جای شورای نگهبان بودم، تاجزاده را تأیید می‌کردم تا ببیند چقدر در جامعه رای دارد! شک ندارم همه از تاج‌زاده تا پزشکیان هم تایید می‌شدند باز نتیجه محتمل انتخابات فرق نمی‌کرد. رئیسی را ستاره انتخابات غیررقابتی کردیم.

از گوشه و کنار انتخابات

- سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون بررسی تبلیغات ریاست جمهوری گفته که مستند آقای همتی دیر رسید و با تصمیم‌گیری جمعی به نتیجه رسیدیم پخش نشود.

ماجرای پخش نشدن مستند آقای همتی چه بود؟

- طبق آیین نامه، فیلم مستند هر نامزد باید حداقل ۲۴ ساعت قبل از پخش به کمیسیون ارائه شود. فیلم آقای همتی هم در روز ۱۰ خرداد به کمیسیون تحویل داده شده بود.

- صبح روز بعد موارد اصلاحی به نماینده آقای همتی اعلام شد. مستند اصلاحی هر نامزد حداقل باید ۳ ساعت قبل از پخش، مجدد به کمیسیون ارائه شود تا اعمال موارد اصلاحی بررسی شود. مستند اصلاح شده آقای همتی تنها ۲۰ دقیقه قبل از پخش به دست کمیسیون رسید که عملا پخش آن حتی بدون بررسی موارد اعمالی غیر ممکن بود.

- رنگ انتخاباتی محسن مهرعلیزاده معاون رئیس دولت اصلاحات و نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد. رنگ انتخاباتی محسن مهرعلیزاده مشکی انتخاب شده است که این رنگ به دلیل همراهی و همدلی با فوت شدگان کرونا در ایران است.

- همچنین مهرعلیزاده طی احکامی رؤسای ستادی ۲۱ استان خود را معرفی کرد.

- زهرا شیخی، رئیس ستاد سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گفته: آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی دیداری با آقای رئیسی داشتند، اما اطلاعی از جزئیات آن ندارم؛ در خصوص اینکه آیا در دولت آینده مسئولیتی خواهد گرفت، بنده اطلاعی ندارم.

- در جلسه‌ای مشترک بین همتی سید حسن خمینی که نزدیک به ۲ساعت به طول انجامیده عبدالناصر همتی برنامه‌های خود برای مدیریت کشور در شرایط حساس کنونی را ارائه داده و سید حسن خمینی نیز از آن استقبال کرده است.

- سید حسن خمینی همچنین گفته ظلم به ظریف ظلم به نگاه کارشناسی دستگاه دیپلماسی است. ظریف انسانی شجاع و باتقوا است که از درد مردم خبر دارد.

طعنه رئیسی و قاضی‌زاده به دیوارکشی دولت/رجزخوانی قاتلان جمهور برای انتخابات

رئیسی همچنان در صدر

خبر آخر اینکه ایسپا گفته: ۳۴.۱٪ گفتند «قطعا شرکت خواهم کرد»، ۷.۸٪ اعلام کردند «احتمال زیاد شرکت خواهم کرد»، ۱۶.۳٪ بیان کردند «هنوز تصمیم نگرفته‌ام» و ۸.۹٪ اعلام کردند «احتمال کمی دارد شرکت کنم». ۳۲.۴٪ اظهار کردند «به هیچ وجه شرکت نمی‌کنم» و ۰.۵٪ نیز به این سوال پاسخ ندادند.

همچنین بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده از میان افرادی که در انتخابات شرکت می‌کنند، ۴۸.۶ درصد ابراهیم رئیسی، ۳.۱ درصد محسن رضایی، ۱.۶ درصد سعید جلیلی، ۱.۳ درصد عبدالناصر همتی، ۰.۸ درصد امیرحسین قاضی زاده هاشمی، ۰.۳ درصد علیرضا زاکانی و ۰.۱ درصد محسن مهرعلیزاده را برگزیده‌اند. ۴۱ درصد نیز هنوز تصمیم نگرفته‌اند و ۳.۲ درصد به این سوال پاسخ ندادند.

اسامی نامزدهای میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری اعلام شد

اسامی نامزدهای میان دوره ای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان های تهران، خراسان رضوی، قم و مازندران از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام شد.

در اطلاعیه شماره ۱۶ آمده است: در اجرای مواد ۱۷ و ۱۸ آئین‌نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری، به آگاهی مردم استان‌های تهران، خراسان رضوی، قم و مازندران می‌رساند اسامی نامزدهای دومین میاندوره انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به تفکیک استان که صلاحیت آنان مورد تائید شورای نگهبان قرارگرفته است.

اسامی نامزدهای میان دوره ای انتخابات مجلس خبرگان به این شرح است:

استان تهران:

۱) آقای علیرضا اعرافی

۲) آقای حمید حوالی شهریاری

۳) آقای احمد دانش زاده مؤمن

۴) آقای علی رازینی

۵) آقای علی رحمانی فرد

۶) آقای حسین ردائی

۷) آقای کاظم سپاسی آشتیانی

۸) آقای حسینعلی سعدی

۹) آقای علی قریب دوست

۱۰) آقای رضا محققیان گورتانی

۱۱) آقای حیدر مصلحی

۱۲) آقای منصور مظاهری کرونی

۱۳) آقای سیداحمد موسوی وادقانی

۱۴) آقای مهدی نیکوی

۱۵) آقای سیدمحمد واعظ موسوی

۱۶) آقای غلامعباس هاشمی

استان خراسان رضوی:

۱) آقای عباس شاه رفعتی

۲) آقای سیدمحمدرضا مدرسی مصلی

۳) آقای غلامرضا مغیسه

استان قم:

۱) آقای محمود رجبی

۲) آقای سیدمحمد سعیدی گلپایگانی

استان مازندران:

۱) آقای سیدصادق پیشنمازی

۲) آقای محمدحسن گلی شیردار

وزارت کشور در اطلاعیه خود تصریح کرده است: براساس ماده ۲۳ آئین‌نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری پس از انتشار اسامی نامزدها، فعالیت‌های تبلیغاتی آنان ۱۵ روز قبل از روز اخذ رأی شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رأی ادامه خواهد داشت.

ذوق زدگی اصلاح طلبان از هجمه رضایی به رئیسی

«محسن رضایی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در توئیتی با هجمه به برنامه انتخاباتی ابراهیم رئیسی، وعده این کاندیدای انتخابات درخصوص تولید مسکن را زیر سوال برد.

رضایی در این باره در مطلبی نوشت: «ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکن، طرح خاص و ایده هیچ کاندیدایی نیست، این قانون مصوب مجلس محترم است و تمام دولت ها موظف به اجرای آن هستند. در طرح نهضت مسکن ایرانیان علاوه بر یک میلیون واحد مسکن مصوب سالانه یک میلیون مسکن هم با احیای بافت فرسوده خواهیم ساخت».

طعنه رئیسی و قاضی‌زاده به دیوارکشی دولت/رجزخوانی قاتلان جمهور برای انتخابات

اما هجمه رضایی به رئیسی، ذوق زدگی اصلاح طلبان را در پی داشت. در همین رابطه سایت خبرآنلاین در مطلبی با عنوان «محسن رضایی مقابل رئیسی ایستاد» نوشت: «محسن رضایی با رئیسی و حامیانش یک مرزبندی را مشخص کرده است؛ او در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، از اظهارات دادستان تهران در خط و نشان کشیدن برای نامزدها به شدت انتقاد کرد و کنایه‌ای را هم نثار رئیسی کرد».

این سایت اصلاح طلب در ادامه نوشت: «محسن رضایی پس از برنامه‌اش در شبکه دو، در توییتی باز هم به رقبای اصولگرای خود کنایه زد و آنهارا خطاب قرار داد. او نوشته که "مردم ما با حذف گزینه‌هایی که «برای رئیس جمهور شدن نیامده‌اند» و یا ممکن است این مسئولیت را «نیمه‌کاره رها کنند»، می‌توانند گزینه درست را پیدا کنند".منظور از کسانی که «برای رئیس جمهور شدن نیامده‌اند» احتمالا کنایه به نامزدهایی است که به «پوششی» و «یار کمکی» معروف شده‌اند و آمده‌اند تا ضربه‌گیر رئیسی باشند... کنایه‌ دیگر رضایی هم مخاطبش احتمالا ابراهیم رئیسی باشد؛ «نیمه کاره رها کردن» مسئولیت موضوعی است که تنها با سابقه رئیسی جور می‌شود».

خبرآنلاین در ادامه تاکید کرد: «محسن رضایی در این دوقطبی سازی برگ برنده خود را بر سابقه و تسلطش بر اقتصاد در مقایسه با ابراهیم رئیسی قرار داده است. نکته ای که می تواند در مناظرات انتخاباتی به کمک او بیاید و چالشی جدی را پیش روی رئیسی قرار دهد... دوگانه و دو قطبی بین رضایی و رئیسی...می‌تواند به پاشنه آشیل رئیسی تبدیل شود و حتی اگر باعث شکست او نشود، با کشاندن انتخابات به دور دوم، پیروزی احتمالی رئیسی را به کامش تلخ کند».

لازم به ذکر است که روزنامه فرهیختگان در شماره روز چهارشنبه- ۱۲ خرداد- در مطلبی با عنوان «متخصص ساده انگاری» نوشته بود: «یکی از نقص‌هایی که در صحبت‌های محسن رضایی وجود دارد کلی‌گویی و ارائه هدف و متغیر به‌جای برنامه است که اجرایی‌شدن اغلب آنها می‌تواند پیامدهای نامطلوبی برای اقتصاد ایران داشته باشد. وعده‌های وی درمورد تورم و مالیات از این جنس است. به‌نظر می‌رسد محسن رضایی در دام سیاست‌های عوام‌فریبانه افتاده و با ضرب و تقسیم‌ها و رسیدن به اعدادی جذاب، خواسته یا ناخواسته می‌خواهد حواس فقرا را جمع کند. مانند پرداخت یارانه ۴۵۰ هزار تومانی (که چه‌بسا غیرممکن است) و حقوق به زنان خانه‌دار».

لیست مشترک جامعتین برای انتخابات مجلس خبرگان

حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، درباره انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد برگزار می‌شود، گفت: انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در چهار حوزه در استان‌های خراسان رضوی، مازندران، قم و تهران برگزار خواهد شد.

وی در رابطه با توافق جامعتین برای معرفی لیست واحدی در انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری اظهار کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز در خصوص حوزه انتخابیه استان تهران به لیست مشترکی رسیده اند که شامل آیت‌الله علیرضا اعرافی، آیت‌الله محمود رجبی و حجت الاسلام حسینعلی سعدی می‌شود.

موسی پور خاطر نشان کرد: نشست خبری مشترک هر سه کاندیدا برای بیان دیدگاه‌ها و هم اندیشی با اصحاب رسانه به زودی برگزار خواهد شد.

طعنه رئیسی و قاضی‌زاده به دیوارکشی دولت/رجزخوانی قاتلان جمهور برای انتخابات

رجز خوانی «قاتلانِ جمهور» برای انتخابات

«مصطفی تاجزاده» فعال سیاسی اصلاح طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در توئیتی نوشت: «سوگمندانه باید گفت در دوره انتقال کار از مهندسی انتخابات گذشته و به انتصابات رسیده است. رویای جمهور را زنده نگه خواهیم داشت».

تاجزاده و دیگر لیدرهای فتنه ۸۸، کسانی هستند که در آن سال به مشارکت ۸۵ درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری دهن کجی کرده و حضور پرشور مردم در انتخابات را با آشوب و التهاب و اغتشاشات خیابانی، تلخ کردند.

تاجزاده و دیگر لیدرها و فعالین فتنه ۸۸، «قاتلانِ جمهور» هستند و با کارنامه ای که از خود بجای گذاشته اند اصلا صلاحیت اعلام نظر درباره جمهوریت و انتخابات را ندارند.

این طیف با بازی در پازل دشمنان مردم ایران در پی آن بود که با ایجاد آشوب های گسترده و عمیق، وضعیتی را در داخل ایران پدید بیاورد که همان کار را بعدها داعش در سوریه و عراق انجام داد.

مهرعلیزاده: افرادی که دلار ۴۲۰۰ تومانی دادند مدیریت بلد نیستند

«محسن مهرعلیزاده» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: «در بخش تولید بخش نامه های متضاد و متناقض دست همه را بسته است. بسیاری از شهرکهای صنعتی در کشور به صورت کامل تعطیل است. بیش از ۵۰ درصد بخش فعال هم با ظرفیت ۶۰ درصدی کار می کنند».

مهرعلیزاده در ادامه گفت: «در این حال می آییم دلار ۴۲۰۰ پخش می کنیم که بخشی از آن را می‌خورند و بخشی دیگر از چین جنس آشغال وارد می‌کنند. افرادی که چنین کاری می کنند مدیریت و مهندسی را بلد نیستند».

طعنه رئیسی و قاضی‌زاده به دیوارکشی دولت/رجزخوانی قاتلان جمهور برای انتخابات

اراده دولت پشت مافیای واردات قرار دارد

«علیرضا زاکانی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با حضور در شبکه خبر سیما گفت: «مدت ۲۰ سال است که توفیق دارم در مبارزه با فساد فعال هستم؛ اراده دولت پشت مافیای واردات قرار دارد و ما هم دائما با رئوس اینها درگیر بوده‌ایم».

زاکانی در ادامه گفت: «مافیا به چشم کوچک می‌آید، اما در پشت آن آدم‌های بزرگی قرار دارند... کشور انسداد ندارد و امکانات بسیاری داریم و با عدد و رقم به مردم قول می‌دهم که در سال اول دولت، تحول را با همه وجودشان احساس کنند و بعد از ۴ سال نیز تغییر در زندگی‌شان را احساس کنند».

طعنه رئیسی و قاضی‌زاده به دیوارکشی دولت/رجزخوانی قاتلان جمهور برای انتخابات

اظهارات متناقض همتی درباره پرداخت یارانه به مردم

«عبدالناصر همتی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در بخشی از مستند انتخاباتی خود گفت: «کارهای پوپولیستی در کشور ما در ظاهر به طور موقت خوب است اما آثار بدی در جامعه می‌گذارد. ما نباید متوسل به این کارها شویم. من الان می‌بینم بعضی از کاندیداهای محترم صحبت از پرداخت چندصدهزار تومان می‌کنند. من که از خدامه. چهارصدهزار تومن که هیچی ماهی یک میلیون تومان یارانه بدهند فقط بگویند از کجا می‌خواهند بیاورند... د. من اقتصاد خواندم منابع و مصارف میفهمم. از کجا می‌خواهیم بدهیم؟ میخواهیم بار تورم کنیم؟ صد تومان بدهیم به مردم دوباره دویست تومان به هزینه‌هایشان اضافه کنیم؟ من به هیچ وجه این کارهای پوپولیستی را انجام نمی‌دهم».

همتی وعده پرداخت یارانه را اقدام پوپولیستی معرفی کرده است. این در حالی است که وی در روزهای گذشته وعده پرداخت یارانه یک میلیون تومانی را داده بود. وی در همین رابطه گفته بود: «قصدم نیست که عدد بدهم اما حداقل باید یک میلیون یارانه به ۳ دهک پایین بدهیم»!

لازم به ذکر است که همتی درباره FATF نیز اظهارات متناقضی بیان کرده است.

جوانان کارآمدی را در ۸ سال گذشته برای مسئولیت‌ها شناسایی کرده‌ایم

«سعید جلیلی» نامزد انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، در ادامه برنامه‌های تبلیغاتی خود در شبکه جهانی جام جم گفت: «جوانان موتور جهش کشور هستند و اتکا برنامه‌های ما در این انتخابات به جوانان متخصص و تجربه مدیران موفق است. در این هشت سال، جوانان کارآمدی را شناسایی کردیم و حتی سپردن مسئولیت‌ها در دولت آینده را برای آنها در نظر گرفته‌ایم».

جلیلی افزود: «طرح سفر، طرح وان و طرح سبدغذایی و ساخت حداقل یک میلیون مسکن سالانه، چهار طرح ضربتی ما برای ارتقاء سطح معیشت خانوار خواهد بود».

بسته‌ای تحت عنوان «مسکن سلام» داریم

«سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: بسته‌ای تحت عنوان «مسکن سلام» داریم که مردم را به سه گروه تقسیم می کند؛ سه دهک کم درآمد، سه دهک با درآمد متوسط و چهار دهک با درآمد بالا. سه دهکی که کم درآمد هستند حتی توانایی مشارکت اولیه را برای تامین مسکن ندارند، به همین دلیل بدون اینکه پول پیش از آنها بگیریم با تامین مالی از آنها حمایت می کنیم».

قاضی‌زاده هاشمی افزود: «هفت مدل تامین مالی برای این حمایت در نظر داریم. این روش‌های تامین مالی شامل منابع بانک مسکن، صندوق سرمایه‌گذاری مسکن، سهم منابع سایر بانک‌ها در سرمایه گذاری مسکن، مدل‌های صندوق پروژه، مدل‌های فروش اوراق، مشارکت دولت در قالب بودجه سالانه است».

برای دریافت فایل بسته انتخاباتی رسا (اینجا) کلیک کنید.

طعنه رئیسی و قاضی‌زاده به دیوارکشی دولت/رجزخوانی قاتلان جمهور برای انتخابات

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه