هفته دوم کورس سوارکاری بهاره بندرترکمن برگزار شد


هفته دوم کورس سوارکاری بهاره بندرترکمن برگزار شد

گرگان - ایرنا - هفته دوم رقابت‌های اسبدوانی بهاره بندرترکمن عصر امروز پنجشنبه با رقابت4٣ رأس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در 6 دور هزار متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان ساحلی استان گلستان برگزار شد.

در دور نخست رقابت های این هفته، اسب‌های نژاد تروبرد (سه ساله) وارد دپار شدندکه کمال دالیجه عطا با اسب لجندری زودتر از سایرین از خط پایان عبور کرد و قهرمان شد.

در این دور، اسحاق جرجانی با اسب سانچی و یونس اورکلی با اسب لاست بیوتی به ترتیب دوم و سوم شدند.

دومین دور این مسابقات بین اسب‌های نژاد ترکمن (بیشتر از سه ساله) برگزار شد که سراج الدین اندروا با اسب ایران دوکا اول شد و رامین قهرمانی با اسب شاهکار شریفیان و رامین آق آتابای با اسب پری چهر مختومقلی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

در رقابت دور سوم میان اسب‌های نژاد دوخون (بیشتر از سه ساله) نورمحمدبهادر با زرین بندر زودتر از خط پایان عبور کرد و مقام های دوم و سوم را به ترتیب امیر مختومی با اسب ریبل خان و آرمان زیرکی با اسب شیدژ کسب کردند.

در دور چهارم اسب‌های نژاد دوخون (۲ ساله) وارد دپار شدند که کمال دالیجه عطا با اسب امیننت قهرمان شد، عنوان دوم به نیما اونق با اسب آذاراکس رسید و یونس اورکلی با اسب جان مورفی گارد سوم شد.

همچنین در رقابت دور پنجم بین اسب‌های نژاد دوخون (بیشتر از سه ساله) سراج الدین اندروا با اسب شرینت بولت زودتر از خط پایان گذشت و اول شد و نورمحمد بهادر با اسب سردار سیاه و محمد خوجملی با اسب سالار بندر به ترتیب دوم و سوم شدند.

دور ششم رقابت میان اسب‌های نژاد دوخون (بیشتر ازسه ساله) بود که در پایان عبدالحلیم قبادی با اسب آل بندر زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و قهرمان شد، اسب دوست بندر با چابکسواری محمد خوجملی دوم شد و آرمین آق آتابای با اسب سلما سوم شد.

هیات سوارکاری بندرترکمن برای ترغیب بیشتر مالکان اسب های منطقه جهت حضور در رقابتها، هزینه ایاب و ذهاب اسبها به بندرترکمن را پرداخت کرد.

بر اساس توافق مالکان اسب‌ها و مجریان مسابقه و شیوه نامه های بهداشتی کرونا این مسابقات بدون تماشاکر برگزار شد و یک میلیارد و 120 میلیون ریال جایزه به مالکان چابکسواران و مربیان اسب‌های برتر پرداخت شد.

مسابقات اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیاری را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سوارکاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال عطسه امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 / فیلم