کلهر: گل خوردن از هنگ‌کنگ زنگ خطر برای فوتبال ما است


کلهر: گل خوردن از هنگ‌کنگ زنگ خطر برای فوتبال ما است

تهران - ایرنا- پیشکسوت فوتبال ایران گفت: دیدار برابر هنک‌کنگ هر چند نشان از طراوت تیم ملی داشت اما خوردن گل در دقایق پایانی از این تیم، برای تیم ما یک زنگ خطر بود.

«محمود کلهر» روز جمه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بررسی جوانب مختلف بازی ایران و هنگ‌کنگ اظهار داشت: باید بازی را به دو نیمه متفاوت تقسیم کنیم. نیمه نخست به‌رغم اینکه چند ستاره بزرگ فوتبال ایران را در زمین داشتیم اما بازی شادابی نبود و تنها روی خلاقیت بازیکنانی مانند علی قلی‌زاده به گل رسیدیم. در دیدارهایی که تیم بسته بازی می‌کند باید تاکتیک‌های زیادی مورد توجه قرار گیرد که یکی از آنان شوت از راه دوره است. همچنین سانتر از جناحین باوجود بازیکنانی مانند مهدی طارمی و سردار آزمون می‌تواند راهکار درستی برای رسیدن به گل باشد.

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: روند این دیدار در نیمه دوم کاملا متفاوت شد و تیم ایران بازی چشم‌نوازی انجام داد و به ۲ گل دیگر رسید. به نظرم تیم ملی ظرفیت زیادی دارد به راحتی می‌تواند بر حریفان غلبه کند. بازیکنان باید در بهترین شرایط ممکن به کار گرفته شوند. تیم ملی پر مهره است و قدرت غلبه بر رقیبان آسیایی را دارد اما اگر از ظرفیت آنان استفاده نشود بدون شک ما در برابر تیم‌های بزرگ دچار مشکل خواهیم شد.

کلهر با اشاره به گلی که ایران در دقایق پایانی دریافت کرد افزود: این گل زنگ خطر برای ما بود؛ باید فکری به حال دفاع و عملکرد دروازه‌بان داشته باشیم. گل از تیم‌های بزرگ قابل جبران نیست ما در برابر عراق و بحرین حق اشتباه نداریم در بازی‌های رفت این اشتباه شکل گرفت و قابل جبران نبود. البته بحرین و عراق سطح یک فوتبال قاره کهن نیستند و بازی در برابر بزرگانی مانند ژاپن، عربستان و کره‌جنوبی سختی‌های خاص خود را دارد. باید از این مرحله عبور کنیم تا بتوانیم در مرحله بعد برابر قدرت‌های آسیا قرار بگیریم.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس تهران این را هم گفت: بازی برابر هنگ‌کنگ تجربه خوبی برای ایران بود و اگر این بازی در برابر عراق یا بحرین انجام می‌شد به نقاط ضعف گروه اشراف نداشتیم و ممکن بود که نتیجه مطلوب را کسب نکنیم. حالا کادر فنی نسبت به تیم شناخت کامل دارد و این موجب خواهد شد در چند روز آینده روی این نقاط ضعف کار کنیم.

گروه ملی فوتبال ایران شامگاه امشب در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برابر گروه هنگ‌کنگ با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید. ایران در گروه سوم با تیم‌های عراق، بحرین، هنگ‌کنگ و کامبوج هم‌گروه است و سه برد و ۲ باخت در کارنامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...