رتبه‌بندی فیلم‌های مجموعه احضار – The Conjuring از بهترین تا بدترین


رتبه‌بندی فیلم‌های مجموعه احضار – The Conjuring از بهترین تا بدترین

گجت نیوز در این مقاله به رتبه بندی فیلم‌ های مجموعه احضار پرداخته‌ایم و در ادامه می‌توانید با بدترین و بهترین قسمت‌های سری The Conjuring آشنا شوید. رتبه بندی فیلم‌ های مجموعه احضار براساس نمرات و امتیازات منتقدان در سایت متاکریتیک انجام شده است و می‌توانید ببینید کدام قسمت‌ها موفق‌تر عمل کرده‌اند. در یک دهه اخیر، استودیوهای... نوشته رتبه‌بندی...

در این مقاله به رتبه بندی فیلم‌ های مجموعه احضار پرداخته‌ایم و در ادامه می‌توانید با بدترین و بهترین قسمت‌های سری The Conjuring آشنا شوید.

رتبه بندی فیلم‌ های مجموعه احضار براساس نمرات و امتیازات منتقدان در سایت متاکریتیک انجام شده است و می‌توانید ببینید کدام قسمت‌ها موفق‌تر عمل کرده‌اند.

در یک دهه اخیر، استودیوهای بزرگ متوجه شده‌اند که یکی از بهترین راه‌های کسب موفقیت تجاری، ساخت «دنیاهای سینمایی» است. چند سال قبل، شرکت یونیورسال قصد داشت تا با استفاده از هیولاهای کلاسیک خود، یک دنیای ترسناک بسازد اما به نتیجه نرسید. در مقابل، شرکت وارنر با مجموعه احضار، این اتفاق را به بهترین شکل ممکن رقم زد.

رتبه بندی فیلم‌ های مجموعه احضار

دنیای سینمایی احضار تاکنون نزدیک به ۲ میلیارد دلار فروش داشته (بدون احتساب قسمت هشتم) و توانسته طرفداران زیادی بدست بیاورد. به مناسبت اکران فیلم شیطان مرا وادار کرد (The Devil Made Me Do It) که سومین قسمت اصلی از این سری است، در ادامه می‌توانید رتبه بندی فیلم‌ های مجموعه احضار را مطالعه کنید.

۸- فیلم Annabelle

رتبه‌بندی فیلم‌های مجموعه احضار – The Conjuring از بهترین تا بدترین

رتبه‌بندی فیلم‌های مجموعه احضار – The Conjuring از بهترین تا بدترین سال اکران: ۲۰۱۴ امتیاز متاکریتیک: ۳۷ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۵.۴

از لحظه‌ای که عروسک «آنابل» در فیلم احضار (۲۰۱۳) معرفی شد، می‌توانستیم حدس بزنیم که پتانسیل این را دارد تا یک فیلم کامل پیرامون آن ساخته شود. این اتفاق یک سال بعد رخ داد و آنابل در قالب یک پیش درآمد روانه‌ی سینماها شد. متاسفانه این فیلم از نظر منتقدان و حتی طرفداران ناامید کننده بود اما از نظر تجاری به موفقیت‌های چشم گیری رسید تا یک سه‌گانه پیرامون آن عرضه شود. قسمت اول با بودجه ۶.۵ میلیون دلاری، ۲۵۷ میلیون دلار فروخت که تنها ۶۳ میلیون دلار کمتر از نسخه اصلی احضار است.

این فیلم به یکی از داستان‌های رخ داده پیرامون این عروسک شیطانی می‌پردازد. جان فورم، دکتری است که فرزندش به زودی متولد می‌شود و به همین مناسبت، یک عروسک قدیمی کمیاب برای او خریداری می‌کند. اما این یک عروسک معمولی نیست و زندگی این خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. کمتر کسی از این فیلم راضی بود و معمولا از آن به عنوان بدترین قسمت مجموعه یاد می‌شود.

۷- فیلم The Curse Of La Llorona

رتبه‌بندی فیلم‌های مجموعه احضار – The Conjuring از بهترین تا بدترین

رتبه‌بندی فیلم‌های مجموعه احضار – The Conjuring از بهترین تا بدترین سال اکران: ۲۰۱۹ امتیاز متاکریتیک: ۴۱ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۵.۳

«نفرین لیورونا» که براساس یکی از افسانه‌های قدیمی آمریکای لاتین ساخته شده، ارتباط چندانی با قسمت‌های دیگر مجموعه ندارد اما در همان دنیای احضار رخ می‌دهد و تهیه کنندگی آن نیز برعهده جیمز وان (کارگردان نسخه‌های اصلی به جز قسمت سوم) است. ماجراهای فیلم در سال ۱۹۷۳ اتفاق می‌افتد و داستان مادری را روایت می‌کند که باید کودکان‌اش را از دست روحی شیطانی به نام زن گریان (Weeping Woman) نجات دهد.

سبک ترساندن فیلم، مشابه آثار جیمز وان به نظر می‌رسید و اولین تریلرش هم توانست توجه طرفداران ژانر ترسناک را جلب کند اما نسخه نهایی، آن چیزی نبود که طرفداران انتظار داشتند و بازخوردهای مناسبی دریافت نکرد. نفرین لیورونا با بودجه ۹ میلیون دلاری، به فروش ۱۲۳ میلیون دلاری رسید که قابل قبول است؛ با این حال، کم‌فروش‌ترین قسمت مجموعه به حساب می‌آید.

تهیه کنندگان از عملکرد مایکل چاوز (Michael Chaves) رضایت داشتند و کارگردانی نسخه سوم احضار را نیز به او سپردند (که البته شاید تصمیم چندان درستی نبود).

۶- فیلم The Nun

رتبه‌بندی فیلم‌های مجموعه احضار – The Conjuring از بهترین تا بدترین

رتبه‌بندی فیلم‌های مجموعه احضار – The Conjuring از بهترین تا بدترین سال اکران: ۲۰۱۸ امتیاز متاکریتیک: ۴۶ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۵.۳

یک داستان ریشه‌های دیگر، این بار در رابطه با راهبه‌ی شیطانی قسمت دوم احضار. داستان فیلم در اوایل دهه ۵۰ میلادی اتفاق می‌افتد و به ماجراهای مرگ یک راهبه جوان در صومعه‌ای در رومانی می‌پردازد که به شکل فجیعی به قتل رسید.

شاید مشکل اصلی فیلم، انتخاب بد بازیگران آن باشد. سازندگان، ایده‌هایی در ذهن داشتند که در نسخه نهایی، چندان خوب از کار در نیامد. تیسا فارمیگا (خواهر ورا فارمیگا)، نقش اصلی را بازی می‌کند. یک راهبه جوان که از سوی واتیکان به یک صومعه فرستاده می‌شود تا پرونده یک مرگ مشکوک را بررسی کند. داستان در این فیلم، کمترین میزان اهمیت را دارد و این مسئله مورد استقبال منتقدان قرار نگرفت. فیلم از نظر طرفداران هم راضی کننده نبود اما فروش حیرت انگیز ۳۶۵ میلیون دلاری آن کافی است تا انتظار تولید قسمت دوم را داشته باشیم.

۵- فیلم The Conjuring 3: The Devil Made Me Do It

رتبه‌بندی فیلم‌های مجموعه احضار – The Conjuring از بهترین تا بدترین

رتبه‌بندی فیلم‌های مجموعه احضار – The Conjuring از بهترین تا بدترین سال اکران: ۲۰۲۱ امتیاز متاکریتیک: ۵۲ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷

اکران فیلم «شیطان مرا وادار کرد» به تازگی آغاز شده و تا اینجا میانگین امتیاز ۵۲ از ۱۸ نقد را به دست آورده که به هیچ وجه خوب نیست. امتیاز منتقدان این فیلم شاید تا هفته‌های آتی، کمی بالاتر برود و بتواند جایگاه چهارم این رتبه بندی را کسب کند اما واقعیت این است که چنین امتیازاتی برای یکی از نسخه‌های اصلی احضار، ناامید کننده جلوه می‌کند. امتیاز مردمی فیلم در سایت آی‌ام‌دی‌بی هم در حال حاضر از ۲ هزار رأی ثبت شده، ۷ است که پس از پخش گسترده‌ی اثر، احتمالا به زیر ۶.۵ آمده و شاید تا ۵.۹ سقوط کند.

همان طور که بالاتر ذکر شد، مایکل چاوز این فیلم را کارگردانی کرده که شاید آن قدرها هم گزینه خوبی نباشد. بازگشت جیمز وان در مقام کارگردان، می‌توانست این فیلم را به یکی از بهترین قسمت‌های کل مجموعه تبدیل کند اما به دلیل مشارکت در پروژه‌های دیگر، شرایط حضور در پشت دوربین را پیدا نکرد.

قسمت سوم اگرچه همین حالا هم طرفداران زیادی پیدا کرده و بعضی‌ها از آن به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک چند سال اخیر نام می‌برند اما حداقل از نظر امتیازات، چنین به نظر نمی‌رسد و حالا باید دید در دوران کرونایی، از نظر تجاری تا چه اندازه می‌تواند برای شرکت سازنده سودآور باشد. داستان در رابطه با جوانی است که متهم به قتل می‌شود اما ادعا می‌کند که ارواح شیطانی او را مجبور به انجام این کار کرده‌اند. در ادامه دو محققِ مسائل فراطبیعی یعنی اد و لورن وارن وارد ماجرا می‌شوند تا حقیقت را کشف کنند. همانند قسمت‌های قبلی، ورا فارمیگا و پاتریک ویلسون نقش‌های اصلی فیلم را برعهده دارند.

۴- فیلم Annabelle Comes Home

رتبه‌بندی فیلم‌های مجموعه احضار – The Conjuring از بهترین تا بدترین

رتبه‌بندی فیلم‌های مجموعه احضار – The Conjuring از بهترین تا بدترین سال اکران: ۲۰۱۹ امتیاز متاکریتیک: ۵۳ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۵.۹

سومین قسمت از سری آنابل که در مقایسه با قسمت دوم، ضعیف‌تر ظاهر شد اما در مجموع سرگرم کننده است. برگ برنده «آنابل به خانه می‌آید» این است که توانسته با قسمت اصلی، ارتباط بیشتری داشته باشد و حتی شخصیت‌های اد و لورن وارن را هم وارد ماجراها می‌کند، اگرچه آن‌ها را در مرکز توجه قرار نمی‌دهد.

شخصیت اصلی، دختر جوانِ وارن‌ها است که در قسمت‌های اصلی احضار، حضور نسبتا کم‌رنگی داشت. در این قسمت، زمانی که پدر و مادر جودی برای آخر هفته از خانه خارج می‌شوند، پرستار او در یک اشتباه مهلک، آنابل را آزاد می‌کند که نتیجه‌اش اتفاقات شوم و ناگواری است. منتقدان، فیلم را برای ترسناک نبودن، مورد انتقاد قرار دادند؛ با این حال، آنابل ۳ توانست با بودجه ۳۲ میلیون دلاری، به فروش خوب ۲۳۱ میلیون دلاری برسد.

۳- فیلم Annabelle: Creation

رتبه‌بندی فیلم‌های مجموعه احضار – The Conjuring از بهترین تا بدترین

رتبه‌بندی فیلم‌های مجموعه احضار – The Conjuring از بهترین تا بدترین سال اکران: ۲۰۱۷ امتیاز متاکریتیک: ۶۲ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۵

دومین قسمت از مجموعه آنابل که خود پیش درآمدی است بر یک پیش درآمد! در این قسمت، داستان حتی عقب‌تر هم می‌رود و به ماجراهای شکل‌گیری عروسک آنابل و تسخیر شدن آن توسط یک روح شیطانی می‌پردازد. «آفرینش» که کارگردانی آن را دیوید اف. سندبرگ برعهده داشته، بدون شک موفق‌ترین قسمت این سه‌گانه است. این فیلم با بودجه ۱۵ میلیون دلاری، به فروش ۳۰۶ میلیون دلاری رسید و توانست نقدهای مثبتی دریافت کند.

داستان در رابطه با مرد عروسک‌سازی است که دخترک هفت ساله‌اش، آنابل را در یک تصادف از دست می‌دهد. او در ادامه تلاش می‌کند تا دخترش را بازگرداند اما به جای آن، پای یک شیطان بی‌رحم را به خانه‌اش باز می‌کند. دیوید اف. سندبرگ با این اثر نشان داد که پتانسیل‌های زیادی دارد و می‌تواند به یکی از کارگردانان بزرگ ژانر ترسناک تبدیل شود. او اخیرا به ساخت فیلم‌های بزرگ بلاک باستری روی آورده، ولی می‌توان امیدوار بود که در آینده نزدیک به ژانر محبوب‌اش بازگردد.

۲- فیلم The Conjuring 2

رتبه‌بندی فیلم‌های مجموعه احضار – The Conjuring از بهترین تا بدترین

رتبه‌بندی فیلم‌های مجموعه احضار – The Conjuring از بهترین تا بدترین سال اکران: ۲۰۱۶ امتیاز متاکریتیک: ۶۵ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۳

اکران فیلم آنابل در سال ۲۰۱۴، برای طرفداران هیجان انگیز به نظر می‌‎رسید اما آن‌ها بی‌صبرانه در انتظار قسمت دوم احضار بودند. بهترین اتفاق این بود که کارگردان نسخه اصلی یعنی جیمز وان، ساخت قسمت دوم را بر عهده داشت و تقریبا همه مطمئن بودند که با فیلم باکیفیتی رو به رو خواهند شد. داستان در این قسمت به انگلستان می‌رود و در رابطه با مادری است که همراه با ۴ فرزندش، گرفتار ارواح خبیث می‌شود. در ادامه، اد و لورن به کمک این خانواده می‌آیند تا بتوانند شیاطین را از آن‌ها دور کنند.

احضار ۲ شاید مهم‌ترین قسمت این مجموعه باشد و نه تنها یک داستان سینمایی پرکشش دارد، بلکه شرایط را برای ساخت انواع نسخه‌های فرعی، دنباله و پیش درآمد فراهم می‌کند. در این فیلم، شخصیت راهبه نیز برای اولین بار معرفی شد که در سال ۲۰۱۸، شاهد ساخت یک نسخه مستقل برای آن بودیم. همچنین ساخت فیلمی پیرامون شخصیت مرد خمیده (Crooked Man) نیز در دستور کار قرار دارد.

احضار ۲ مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و برای روایت داستان و سکانس‌های ترسناک، تحسین شد. این فیلم با بودجه ۴۰ میلیون دلاری، به فروش ۳۲۰ میلیون دلاری رسید و از آن به عنوان یکی از موفق‌ترین دنباله‌های ترسناک قرن ۲۱ نام برده می‌شود.

۱- فیلم The Conjuring

رتبه‌بندی فیلم‌های مجموعه احضار – The Conjuring از بهترین تا بدترین

رتبه‌بندی فیلم‌های مجموعه احضار – The Conjuring از بهترین تا بدترین سال اکران: ۲۰۱۳ امتیاز متاکریتیک: ۶۸ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۵

و در نهایت به قسمت نخست می‌رسیم که در سال ۲۰۱۳ به نمایش درآمد و هنوز هم حرف اول و آخر را در این مجموعه می‌زند. تهیه کننده، تونی دی‌روزا گراند (Tony DeRosa-Grund) برای ۱۴ سال تلاش کرد تا این فیلم را بسازد اما به نتیجه مناسبی دست نیافت، تا اینکه سرانجام با استودیوی نیولاین سینما برای تولید آن به توافق رسید. این فیلم که با الهام از ماجراهای آمتی‌ویل (The Amityville) ساخته شده، اگر چه پتانسیل زیادی داشت اما کمتر کسی می‌توانست تصور کند تا این اندازه موفق ظاهر شود. احضار با بودجه کوچک ۲۰ میلیون دلاری ساخته شد و ضمن اینکه بیش از ۳۱۵ میلیون دلار در گیشه فروخت، منتقدان و طرفداران را نیز حیرت‌زده کرد.

نقطه قوت فیلم، کارگردانی جیمز وان است که تا حد ممکن از جلوه‌های ویژه کامپیوتری اجتناب کرده و تمام تمرکز خود را بر روی شخصیت‌ها و فضاسازی قرار داده است. نوع استفاده او از دوربین و لانگ تیک‌هایی که گرفته، کمک کرده‌اند تا فیلم به شکل غیرمنتظره‌ای ترسناک‌تر و واقع گرایانه‌تر شود. وان برای ارائه ترس، از نمایش سکانس‌های خشونت آمیز هم پرهیز کرده و ترس زیرپوستی را در اولویت قرار داده است.

داستان فیلم در سال ۱۹۷۱ اتفاق می‌افتد و در رابطه با خانواده‌ای است که به یک خانه جدید در حومه شهر نقل مکان می‌کنند؛ خانه‌ای که توسط یک قدرت شیطانی ناشناخته کنترل می‌شود. در ادامه، دو متخصص مسائل فراطبیعی یعنی اد و لورن وارن به کمک این خانواده می‌آیند تا آن‌ها را از دست این موجود آزاد کنند.

از احضار ۱ معمولا به عنوان یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ نام برده می‌شود و حتی اگر اثر مذکور را تماشا کرده‌اید، شاید بهتر باشد یک بار دیگر آن را مشاهده کنید تا به یاد بیاورید تا چه اندازه وهم انگیز و شوکه کننده است.

آیا از رتبه بندی فیلم‌ های مجموعه احضار رضایت دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر