علیرضا زاکانی فرزندانش را چگونه تهدید کرد؟/ انتخاب مدیران دولتی توسط آزمون در دولت قاضی‌زاده/ حراست مهرعلیزاده از برجام/ همتی: بازار بورس را درست خواهم کرد


علیرضا زاکانی فرزندانش را چگونه تهدید کرد؟/ انتخاب مدیران دولتی توسط آزمون در دولت قاضی‌زاده/ حراست مهرعلیزاده از برجام/ همتی: بازار بورس را درست خواهم کرد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر روزی فرزندانم اقامت کشورهای دیگر را بگیرند اسمشان را از شناسنامه ام خط خواهم زد.

سرویس سیاست مشرق - برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به اوج خود رسیده است؛ از حضور در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی تا پخش مستند و رویدادهای تبلیغاتی دیگر در فضای مجازی. اگر در طول روز فرصت کافی برای دنبال کردن برنامه‌های نامزدها را ندارید، اینجا مروری بر مهمترین موضع‌گیری نامزدها خواهد بود. این گزارش خوانشی از اظهارات و حواشی روزانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است که تا روز انتخابات هر روز منتشر خواهد شد.

زاکانی: ۱۵ تا ۲۰ درصد مشکلات مربوط به تحریم‌هاست

علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه بدون تعارف سیما اظهاراتی را مطرح کرد که محورهایی از این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

شما اگر جای مردم بودید به شعارها و وعده‌ها اعتماد می‌کردید؟

-خیر؛ از بس برخی‌ها وعده‌ دادند و عمل نکردند چنان آسیبی به اعتماد مردم خورده که کسی باور نمی‌کند. حق هم دارند.

مردم به شعار و وعده شما چطور؟ آیا اعتماد کنند؟

- مردم به کارنامه ۴۲ سال قبل من نگاه کند. بنده برای تک تک روزها ۴۲ سال قبل تا امروز به مردم پاسخ می‌دهم که کجا بودم.

چند درصد از مشکلات کشور را مربوط به تحریم‌ها می دانید؟

- حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد از مشکلات بخاطر تحریم‌هاست و ۸۰ درصد باقی‌مانده را محصول بی عرضگی و بی فکری می‌دانم.

رضایی: شاخص بورس را به یک و نیم میلیون می‌رسانم

محسن رضایی درباره راه حلش در بازار سرمایه گفت: مردم ما هم اکنون در رنج هستند، اشتباهات و دست های پنهانی در بازار سرمایه به وجود آمد و احتیاط‌های لازم نشده و هشدارهای لازم را هم ندادند و دولت مردم را تشویق به حضور در بازار سرمایه کرد و مردم ایثارگرانه این کار را کردند ولی از مرداد و شهریور سال ۹۹ به یکباره بورس سقوط کرد. من دو برنامه برای احیای بازار بورس دارم که تشکیل صندوق جبران زیان‌های مالباختگان است که در این صندوق بخشی از زیان مالباختگان با استفاده از برخی منابع جبران خواهد شد. ضمن اینکه تشویق تولید و سرمایه‌گذاری و ارتباط آنها با واگن‌های سرمایه هم مهم است و اگر تولید را به بازار سرمایه متصل کنیم، در آن صورت بازار بورس ا حیا شده و ارزش سهام‌ها بالا خواهد رفت و به همین دلیل بسیار مهم است این که تولید به واگن متصل شود.

رضایی ادامه داد: من استاد تمام اقتصاد دانشگاه تهران هستم و درباره احیای بورس برنامه‌ها دارم. شرکت‌های بزرگی که تجربه، قدرت تولید زیادی دارند، بایستی سهام قدیم خود را نگه داشته و سهام جدید بفروشند و وقتی پول جدیدی از این راه به دست آورند بایستی آن را به سمت سرمایه و تولید ببرند و این کار باعث می‌شود ارزش سهام بالا برود. بنا داریم تا شاخص سهام بازار بورس را به یک میلیون و ۵۰۰ هزار برسانیم و به مرور زمان افزایش پیدا خواهد کرد.

حدود ۹۸ درصد بازار سرمایه زیر ۱۰۰ میلیون سرمایه دارند، این درحالی است که ۹۰ درصد این بازار در اختیار افرادی است که زیر ۵۰ میلیون سرمایه در بورس دارند. لذا بنا داریم در صندوق جبران مالباختگان بازار سرمایه از این افراد حمایت ویژه‌ای کنیم.

علیرضا زاکانی: دخترم یک سال و نیم برای تحصیل به سوئیس رفت و برگشت/ اگر روزی فرزندانم اقامت کشورهای دیگر را بگیرند اسمشان را از شناسنامه ام خط خواهم زد.

رئیسی: اعضای ستادهای من لزوما در کابینه احتمالی نخواهند بود

رئیسی افزود: ما برای استفاده از نظرات همه دغدغه‌مندان از گروه‌ها و با نگاه‌های مختلف تلاش کردیم همه اقشاری که به بنده عنایت داشتند بتوانند با ما همکاری کنند.

وی گفت: شورای هماهنگی ستادهای مردمی در واقع هماهنگ‌کننده فعالیت همه گروه‌های مردمی است که به ما کمک می‌کنند و حتی حامیان برخی نامزدهایی که از صحنه انتخابات کنار کشیده‌اند در این ستادها حضور دارند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: آقای نیکزاد که اجرای طرح موفق مسکن مهر برای رفع دغدغه بسیاری از مردم را بر عهده داشتند و فردی کارآمد به حساب می‌آیند مسئولیت شورای هماهنگی ستادهای مردمی را بر عهده دارد.

رئیسی تصریح کرد: ستادهای انتخاباتی در واقع آیینه دولت آینده نیستند و دولت بر اساس بررسی عملکرد و سوابق و برنامه‌های افراد مختلف طراحی شده و شکل می‌گیرد و کسی که وارد دولت و به نماد دولت تبدیل می‌شود باید متخصص، کارآمد و انقلابی باشد تا با همکاری همدیگر تلاش کنیم عقب‌ماندگی‌هایی که داریم جبران شود.

وی افزود: تلاش ما این است که همه اقشار مختلف مردمی نظرات خود را ارائه دهند و برای همین امر نیز فضای همکاری آن‌ها با ستادهای انتخاباتی را نبستیم و از همه نظرات و گروه‌ها استفاده می‌کنیم.

مهرعلیزاده، نامزد ریاست جمهوری: جوانان سرمایه های اصلی کشور هستند.

اطلاعیه شورای نگهبان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری صادر شد

شورای نگهبان درباره بیانات مهم امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی، اطلاعیه‎ای صادر کرد؛ متن کامل این اطلاعیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شورای نگهبان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام صادق علیه السلام و سالگرد رحلت حضرت امام خمینی رحمت الله علیه معمار کبیر انقلاب اسلامی و گرامیداشت سالروز حادثه پانزدهم خرداد ماه و با تقدیر و تشکر از رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی اعلام می‌نماید، در حین بررسی صلاحیت‌های داوطلبان ریاست جمهوری و پس از آن، در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها با استناد به بعضی از گزارش‌های نادرست و غیرمستند در مورد برخی داوطلبان محترم و بستگان ایشان نسبت‌های نادرستی داده شده است.

شورای نگهبان ضمن تاکید بر حفظ حرمت اشخاص و محکوم نمودن هتک حرمت و حیثیت داوطلبان و خانواده‌های ایشان از کلیه رسانه‌ها موکدا می‌خواهد با توجه به محرمانه بودن بررسی صلاحیت‌ها در این شورا و با عنایت به اینکه در بررسی‌ها مجموعه‌ای از موضوعات، مستندات و مدارک مورد ارزیابی قرار گرفته و برخی گزارش‌های نادرست در نظریه نهایی شورای نگهبان موثر نبوده است، از گمانه‌زنی و استناد به امور غیرواقعی و نادرست اجتناب نمایند.

در پایان طول عمر و سلامتی مقام معظم رهبری دامت برکاته را از خداوند متعال مسالت می‌نماییم.

شورای نگهبان
۱۴ خرداد ماه ۱۴۰۰

نامزد انتخابات ریاست جمهوری: بازار بورس از قیمت گذاری های دستوری متضرر است. دخالت های سیاسی بورس را به وضع کنونی رسانده است.

قاضی‌زاده: مدیران دولتم را از طریق آزمون انتخاب خواهم کرد

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه امروز (جمعه) در یک گفتگوی تلویزیونی که از شبکه خبر پخش شد به شرح علت حضورش در عرصه رقابت ریاست جمهوری پرداخت و گفت: سمت ریاست جمهوری با توجه به اختیاراتش سمت قابل توجهی است. ضمن اینکه از ابتدای انقلاب زحمات بسیاری کشیده شده اما دولت‌ها در بسیاری عرصه‌ها موفق نبوده‌اند.

وی درباره علت این عدم موفقیت عنوان کرد: دولت‌ها به سراغ اصلاح و تحول نرفته اند. من و گروهی از متخصصان ضمن بررسی بیانیه گام دوم انقلاب برای اصلاح روش‌های اداره کشور به میدان آمده‌ایم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری درباره اسامی کابینه خود اظهار کرد: برای انتخاب کابینه، نظام انتخاب مدیران را طراحی کرده‌ایم. در دولت سلام رئیس‌جمهور فقط معاون اول خود و وزرا را انتخاب خواهد کرد و سایر مدیران با ارائه رزومه خود و شرکت در یک آزمون برای مدیریت در سطوح مختلف انتخاب خواهند شد.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: در حوزه شفافیت ۵۵۵ پست راهبردی دولت را شناسایی کردیم و برای رسیدن به آن روی یک سایت، آزمون از افراد گرفته می شود. این آزمون علمی نیست بلکه آی‌کیو و تست روانشناسی می شوند و سپس دو ماهه آموزش می بینند و در جایگاهی که هستند محبوبیت‌سنجی خواهند شد.

جلیلی: معطل کردن اقتصاد کشور به مذاکرات ژنو، لوزان، تصویب و بعد از آن اجرای برجام اشتباه بود؛ تمدید تعلیق برخی تحریم‌ها بازه زمانی ۱۲۰ روزه داشت و این منوط به تصمیم رئیس دولت آمریکا بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آن‌ها که می‌کوشند ذهن ایرانیان را از امید خالی کنند، نقشه های شومی برای این سرزمین در سر دارند. عزت ملت ایران را نشانه رفته‌اند و در خیال خامشان این آرزوی محال را می‌پرورانند.
اکنون در پیشگاهتان متعهد می‌شوم تمام تجربه و تخصص اجرایی خود را به‌کار خواهم گرفت که با اقتدار، امنیت و امید پیش به سوی آینده برویم.

معاون رییس جمهوری در دوره اصلاحات خاطر نشان کرد: برجام که برخواسته از خرد جمعی و اراده همه تصمیم‌گیران آینده‌نگر و دلسوز نظام جمهوری اسلامی است، یک قرارداد یک روزه یا چند ساعته نیست. برجام توافقی چند دهه ای است و باید از این دستاورد بزرگ دیپلماسی حراست کرد. برنامه دولت رفاه اجرای مدیریت صحیح برای تحقق آثار مثبت برجام در زندگی شهروندان عزیز است.

رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری: اجازه نخواهیم داد کالایی که با ارز یارانه ای به کشور وارد شده به قیمت غیر عادلانه توزیع شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی