استیلی: دولت آینده باید برنامه بلندمدت برای ورزش داشته باشد


استیلی: دولت آینده باید برنامه بلندمدت برای ورزش داشته باشد

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید دولت آینده باید به فکر تجهیز زیرساخت‌های ورزش باشد.

حمید استیلی در گفت‌وگو با ایسنا درباره نقایص ورزش ایران در سال‌های اخیر و درخواست‌ها از دولت آینده اظهار کرد: ایرادات اصلی ورزش ما بحث دولتی بودن آن است که این موضوع اجازه نمی دهد ورزش به خوبی رشد کند. فرقی نمی‌کند چه دولتی بر سر کار باشد. همین که باشگاه ها اکثرا دولتی هستند باعث می شود که ورزش و باشگاه ها پیشرفت خوبی نداشته باشند.

وی ادامه داد: ما باید سعی کنیم در حوزه ورزش زیرساخت ها را تقویت کنیم. از باشگاه‌های ریشه دار مثل صنعت نفت و همین طور ملوان و باشگاه های این چنینی حمایت کنیم. حمایت از این باشگاه ها سلیقه ای شده است و گاهی نماینده‌ای می‌آید و حمایت‌هایی انجام می‌شود و گاهی هم این طور نیست. هدف ما باید خدمت به مردم و جوانان باشد و سعی کنیم ابزار لازم و سخت افزار لازم را برای ورزش فراهم کنیم.

استیلی ادامه داد: وقتی سخت افزار نباشد راه پیشرفت به کندی طی می شود. کشوری کوچک مثل قطر می تواند جام جهانی برگزار کند اما ما حتی نمی‌توانیم جام ملت های آسیا را به ایران بیاوریم. این به ساختار ورزش ما برمی گردد. البته من فکر می‌کنم این مشکلات به این زودی ها حل نمی‌شود و با تغییر دولت هم مشکلات پابرجا خواهد بود چون کار زیاد است. شاید در مقاطعی در برخی از جاهای ورزش کارهایی انجام شود اما معمولا به این مقوله نگاه سطحی می شود.

او همچنین گفت: گاهی دولتی می آیند قدم هایی برمی دارد اما معمولا کارهای اساسی انجام نمی شود. هر کسی می آید به دنبال این است که در کوتاه مدت یک نتیجه‌ای بگیرد و برود و به دنبال اینکه فکر اساسی کند و برنامه بلند مدت داشته باشد نیست. دولتی که قرار است سرکار بیاید من امیدوارم یک برنامه بلندمدت برای ورزش تدوین کند و برای اجرای آن پیگیر موضوع باشد.

این پیشکسوت فوتبال ادامه داد: تا به حال که ما در ورزش برنامه بلندمدت ندیده‌ایم اما امیدواریم در دولت آینده حداقل برنامه‌ای چهار ساله داشته باشند و کمک کنند ورزش و فوتبال پیشرفت کند. همه فکر می‌کنند فقط باید منتظر باشیم تیم ملی به جام جهانی برود اما اگر به جام جهانی صعود نکردیم باید کار را فراموش کنیم؟ من فکر می کنم باید کارهای زیادی در حوزه زیرساخت ها انجام شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته برای پنجشنبه اموات