کتاب «پوست در برابر پوست (خوانش جنایت و مکافات)» نقد می شود


کتاب «پوست در برابر پوست (خوانش جنایت و مکافات)» نقد می شود

کتاب «پوست در برابر پوست (خوانش جنایت و مکافات)» نوشته امیر نصری روز سه‌شنبه 18 خرداد در مرکز فرهنگی شهر کتاب نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب، نشست نقد و بررسی کتاب «پوست در برابر پوست (خوانش جنایت و مکافات)» نوشته امیر نصری روز سه‌شنبه 18 خرداد در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

این‌کتاب با محوریت خوانش رمان «جنایت و مکافات» نوشته فئودور داستایوفسکی با نظر به تلقی «رمان به منزله‌ فلسفه» به نگارش درآمده است. در این رویکرد بحث می‌شود که رمان موقعیت‌هایی را برای فلسفه ایجاد می‌کند. در تجربه‌های انسانی مولفه‌های متعددی وجود دارند که هم فلسفه و هم رمان به آن‌ها اذعان دارند.

بازنمایی این‌تجربه‌ها در رمان نشان می‌دهد که رمان نیز از دغدغه‌های معرفتی مختص به خودش برخوردار است و این دغدغه‌ها را نباید به فلسفه به معنای خاص آن تقلیل داد. داستایفسکی در جنایت و مکافات با خلق شخصیت راسکولنیکف نشان می‌دهد که مسئله‌ی تصمیم و انتخاب خیر از جانب او با فراتر رفتن از اراده ی فردی حاصل می‌شود و استقلال فردی امری خطاست.

نشست نقد و بررسی این‌کتاب با حضور زهرا محمدی، امیر مازیار، مهدی یزدانی‌خرم و امیر نصری همراه است.

این‌برنامه روز سه‌شنبه 18 خرداد از ساعت 11 در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار و به‌طور زنده از اینستاگرام این‌مرکز به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ این مرکز در پایگاه اینترنتی آپارات پخش می‌شود.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!