امام راحل(ره) پایه گذار ارکان وحدت در حکومت اسلامی هستند


امام راحل(ره) پایه گذار ارکان وحدت در حکومت اسلامی هستند

آیت الله عباسعلی سلیمانی عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و با اشاره به اندیشه تقریبی ایشان و تأثیرات این نگرش بر جهان اسلام، بیان کرد: مفتخریم که عمرمان در زمان زعامت امام امت در ایران اسلامی سپری می...

امام راحل(ره) پایه گذار ارکان وحدت در حکومت اسلامی هستند
آیت الله عباسعلی سلیمانی عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و با اشاره به اندیشه تقریبی ایشان و تأثیرات این نگرش بر جهان اسلام، بیان کرد: مفتخریم که عمرمان در زمان زعامت امام امت در ایران اسلامی سپری می شود؛ امام راحل(ره) منادی وحدت بودند.

وی با بیان اینکه وحدت در نگاه امام امت به مجموعه مشتقات تجمیع می شد، افزود: یکی وحدت میان ملت ایران بود؛ امام امت به وحدت ملت ایران توجه ویژه ای داشتند و از نگاه او مجموعه ایرانیان عزیز به منزله پازل های بسیار زیبای کنار هم قلمداد می شدند، از تمام مذاهب، زبان ها و قومیت ها یک حلقه زرینی از وحدت را تشکیل می دادند.

وی ادامه داد: این وحدت را در جریان پیروزی انقلاب هم در هشت سال دفاع مقدس مشاهده کردیم؛ وحدت دوم نیز در نگاه امام، وحدت در میان قوای سه گانه است، به طوری که سه قوه باید کنار یکدیگر گردهم جمع شده و مسائل نظام را تصمیم گیری کنند، همانگونه که رهبری نیز بر این عقیده بودند و تاکید بر حل معضلات کشور با اتحاد هستند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، اظهار داشت: شکل سوم وحدت از دیدگاه امام، وحدت عناصر و اجزای جامعه یعنی وحدت میان دانشگاه و حوزه، سپاه و ارتش و مذاهب بود.

آیت الله عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: در اواخر عمر شریفشان، سران بزرگان مملکت برای عیادت به محضرشان شرفیاب می شدند، در کنار اتاق بستری ایشان، مولوی عبدالعزیز از علمای اهل سنت حنفی مذهب بود ایشان به عیادت کنندگان می فرمودند در اتاق کنار از علمای اهل سنت بستری است به عیادت بروید.

وی اضافه کرد: ایشان با داشتن جایگاه اجتماعی و حکومت، وحدت میان همه این عناصر ، اجزا و اعضای جامعه را تاکید می کردند.

وی عنوان کرد: وحدتی دیگر که در اندیشه ایشان بود و در مجمع تقریب دنبال می شود، وحدت امت اسلامی که جزء اندیشه های ناب امت اسلام است؛ درست است شخصیت هایی در میان تشیع و اهل تسنن به دنبال این موضوع بوده اند، اما هیچکدام در مسئله حکومتی این مسئله را ترغیب نمی کردند و مسئله علمی بود.

وی گفت: امام امت در مسئله تشکیل حکومت اسلامی به دنبال این مسئله بود و می فرمودند نباید هیچ سنی توهین شود و رهبری نیز فرمودند هرکس به اهل سنت توهین کند من مقابل آن هستم.

وی اذعان داشت: شاهد آن بودیم که حضرت امام با حکم ارتداد به سلمان رشدی پلید در پی اهانت و هتک حرمت قرآن کریم موجب شگفتی جهان شد و جهان اهل سنت مدیون این حکم امام راحل هستند و نیز فتوای تاریخی رهبری انقلاب در پی حرام دانستن توهین به همسران پیامبراسلام (ص) قابل تأمل خواهد بود و اهل سنت نیز یکی از شاهکارهای نماد وحدت امت اسلامی می دانند.

وی در پایان با اشاره موارد پنجم و ششم در مسئله وحدت در اندیشه امام، تاکید کرد: وحدت پنجم، وحدت جهان مستضعفین بود؛ همانگونه در دستور امام عصر(عج) خواهد بود؛ امام وحدت مستعضفین جهان را در اندیشه خود داشتند و به جهانیان نیز ابلاغ فرمودند. وحدت ششم وحدت ملت ها و امت ها بوده است که فرمودند باید با هم متحد باشند و مسیر فطرت،عدالت واقتدار را به شایستگی طی کنند، این شش اصل وحدت در اندیشه امام بود که این شش وحدت در اندیشه نائب بر حقش رهبر معظم انقلاب نیز مشهود است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان