مشخصات احتمالی تراشه پرچم‌دار سال 2022 شرکت کوالکام اعلام شد


مشخصات احتمالی تراشه پرچم‌دار سال 2022 شرکت کوالکام اعلام شد

اسنپ‌دراگون 888 تراشه جدیدی محسوب می‌شود و بر اساس پیش‌بینی‌ها مدل جانشین این نیمه‌هادی در ماه دسامبر معرفی خواهد شد. با این وجود در حال حاضر طرح شایعات پیرامون تراشه پرچم‌دار آینده کوالکام آغاز شده است. این نیمه‌هادی در اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار سال 2022 به‌کار گرفته خواهد شد. یک خبرچین قابل اعتماد با نام ایوان بلاس فهرست کامل مشخصات تراشه‌ای با...

اسنپ‌دراگون 888 تراشه جدیدی محسوب می‌شود و بر اساس پیش‌بینی‌ها مدل جانشین این نیمه‌هادی در ماه دسامبر معرفی خواهد شد. با این وجود در حال حاضر طرح شایعات پیرامون تراشه پرچم‌دار آینده کوالکام آغاز شده است. این نیمه‌هادی در اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار سال 2022 به‌کار گرفته خواهد شد.

یک خبرچین قابل اعتماد با نام ایوان بلاس فهرست کامل مشخصات تراشه‌ای با نام احتمالی SM8450 را منتشر نموده است. تراشه اسنپ‌دراگون 888 با شماره مدل SM8350 عرضه می‌شود؛ بنابراین کاملا منطقی است که تصور کنیم تراشه SM8450 جانشین مستقیم این مدل به‌شمار می‌رود. به گفته ایوان بلاس تراشه آینده اسنپ‌دراگون در عوض استفاده از فرآیند تولید 5 نانومتری به سراغ نمونه 4 نانومتری خواهد رفت.

این فرآیند احتمالا موجب افزایش کارآیی و بهره‌وری انرژی تراشه خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود که تراشه آینده مجهز به مودم جدید یکپارچه موسوم به اسنپ‌دراگون X65 5G باشد. این در حالیست که تراشه اسنپ‌دراگون 888 مجهز به مودم اسنپ‌دراگون X60 5G است. سیستم جدید به لحاظ تئوری از دانلود با سرعت 10 گیگابیت‌ برثانیه پشتیبانی نموده و احتمالا امکان اتصال پایدارتر به شبکه 5G را فراهم خواهد کرد.

سایر پیشرفت‌های احتمالی تراشه شامل پردازنده گرافیکی آدرنو 730 و پردازنده سیگنال تصویری Spectra 680 است. ایوان بلاس در توئیت خود فهرست مشخصات کامل تراشه جانشین اسنپ‌دراگون 888 را منتشر کرده است. بعلاوه اطلاعات لو رفته از به‌کارگیری پردازنده کایرو 780 مبتنی بر معماری ARM v9 حکایت دارند.

کمپانی ARM در ماه گذشته از نخستین پردازنده‌های خود مبتنی بر این معماری رونمایی کرد. این پردازنده‌ها شامل هسته پردازشی فوق‌العاده قدرتمند کورتکس X2، مدل میان‌رده کورتکس A710 و مدل کم‌مصرف کورتکس A510 هستند.

مشخصات احتمالی تراشه پرچم‌دار سال 2022 شرکت کوالکام اعلام شد

در صورت به‌کارگیری پیکره‌بندی مشابه تراشه اسنپ‌دراگون 888 در مدل جانشین این نیمه‌هادی انتظار می‌رود که تراشه پرچم‌دار آینده مجهز به یک عدد کورتکس X2، سه عدد هسته کورتکس A710 و چهار هسته کورتکس A510 باشد. پیش‌تر در ماه مارس شاهد انتشار نخستین جزئیات پیرامون مدل جانشین تراشه اسنپ‌دراگون 888 با شماره مدل SM8450 بودیم. ظاهرا این تراشه جدید با اسم رمز Waipio تولید خواهد شد. این اسم رمز از نام دره Waipio در منطقه هاوایی الهام گرفته شده است. اطلاعات پیش‌تر لو رفته نشان دادند که مهندسان کوالکام مشغول تست نمونه‌هایی از تراشه با 12 گیگابایت رم LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی UFS هستند.

کوالکام احتمالا این‌بار به‌دنبال اعمال پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه قابلیت‌های تصویربرداری است. ظاهرا تراشه آینده از ماژول دوربین جدیدی با نام “Leica 1” استفاده خواهد کرد. البته این موضوع بدان معنا نیست که پرچم‌داران آینده با دوربین‌های لایکا عرضه خواهند شد. با این‌حال این همکاری احتمالا به بهینه‌سازی ماژول ISP توسط کمپانی لایکا اشاره دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر