70 درصد جمعیت شهری استان مرکزی زیرپوشش شبکه کنترل فاضلاب هستند


 70 درصد جمعیت شهری استان مرکزی زیرپوشش شبکه کنترل فاضلاب هستند

اراک - ایرنا – سرپرست معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: 70 درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش خدمات شبکه جمع‌آوری فاضلاب قرار دارند.

«جمشید حسن‌بیگی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان در شهرها ساکن هستند که ۷۷۸ هزار نفر آنان از خدمات شبکه جمع آوری فاضلاب استفاده می‌کنند.

وی، شهرهای استان که زیر پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب هستند را شامل اراک، خمین، دلیجان، ساوه، محلات، مهاجران، تفرش و آشتیان عنوان کرد.

سرپرست معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: شهرهای اراک، خمین، دلیجان، ساوه، محلات، مهاجران، تفرش و آشتیان هشت شهرستان استان است که زیر پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب قرار دارند.

حسن بیگی افزود:در این شهرها ۱۱ باب تصفیه خانه فاضلاب در مجموع به ظرفیت ۱۰۵ هزار متر مکعب در مدار بهره‌برداری قرار دارد.
وی، به اجرای ۷۷کیلومتر خطوط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرهای شازند و آستانه اشاره کرد و اظهار داشت: تصفیه‌خانه فاضلاب این ۲شهرستان با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در بخش ابنیه و همچنین ۲ باب تصفیه خانه فاضلاب برای شهرهای اراک و خمین نیز در دست ساخت است.

سرپرست معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: ظرفیت تصفیه‌خانه‌های در دست ساخت را ۳۳ هزار و ۷۵۰ متر مکعب در شبانه روز اعلام کرد.

وی افزود : ۲ روستای ابراهیم آباد و روانج نیز در استان مرکزی تحت پوشش شبکه جمع ‌وری فاضلاب قرار دارند.

۶۵۸ هزار مشترک آب و ۳۱۱ هزار مشترک فاضلاب در استان مرکزی از خدمات آب و فاضلاب بهره‌مند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر