464 تن‌ دانه روغنی از کلزاکاران کرمانشاهی خریداری شد


464 تن‌ دانه روغنی از کلزاکاران کرمانشاهی خریداری شد

کرمانشاه – ایرنا - مدیر زراعت شرکت کشت و صنعت ماهیدشت کرمانشاه گفت: از ابتدای فصل برداشت دانه کلزا در استان کرمانشاه بیش از 460 تن دانه روغنی از کشاورزان خریداری و 100 درصد مطالبات آنها پرداخت شده است.

«کیوان فرهنگ آسا» روز شنبه در گفت و با ایرنا افزود: شرکت کشت و صنعت ماهیدشت کرمانشاه طی تفاهم نامه ای با وزارت جهادکشاورزی در سال جاری خرید سطح کشت ۱۴ هزار و ۲۰۰ هکتار را با کشاورزان قرار داد منعقد کرده و در راستای اجرای تعهدات نسبت به پرداخت به موقع وجوه کشاورزان همزمان با تحویل محصول، مطالبات آنها تسویه می شود.

او اذعان داشت: این شرکت پنج درصد بیشتر از اعلام نرخ دولتی؛ کلزا را از کشاورزان خریداری می کند و با ارایه خدمات رایگان موجبات رضایت کشاورزان شده است.

فرهنگ آسا در ادامه با توجه به عملکرد این شرکت در راضی نگه داشتن کشاورزان، پیش بینی کرد سطح زیرکشت کلزا در استان در سالهای آینده افزایش یابد.

کشت قراردادی ذرت در کرمانشاه

مدیر زراعت کشت و صنعت ماهیدشت کرمانشاه همچنین در بخش دیگر از سخنان خود از اقدام این شرکت برای عقد قرارداد برای خرید کشت ذرت دانه ای و علوفه ای با کشاورزان استان خبر داد.

فرهنگ آسا خرید تضمینی کشت ذرت را در راستای حمایت از تولید ملی و ‌تامین نیاز واحدهای دامپروری اعلام کرد.

او افزود: این شرکت در سال ۱۴۰۰خرید تضمینی ۲ هزار هکتار ذرت دانه و علوفه با کشاورزان قرار داد بسته و نهاده های مورد نیاز کشاورزان را تامین کرده است .

فرهنگ آسا از مزایای این طرح برای کشاورزان را علاوه بر تامین نهاده مورد نیازآنها؛ بازدید رایگان از مزارع و ارایه توصیه های فنی مهندسی به آنان و همچنین ‌تضمین خرید محصول و پرداخت به موقع مطالبات عنوان کرد.

وی توضیح داد: گروه صنایع غذایی مدلل در راستای حمایت از تولید ملی و نیل به خودکفایی در تولید محصولات اساسی مورد نیاز کشور با تمرکز بر دانه های روغنی نسبت به عقد تفاهم نامه با وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید محصولات کشاورزی از شهریور ماه ۱۳۹۹ اقدام نموده است.

او گفت: در نخستین گام نسبت به ایجاد واحدی با عنوان زراعت با تعاریف فعالیتی جدید در حوزه کشاورزی اقدام شده و در پنج استان کرمانشاه، خوزستان، ایلام، کردستان و مازندران با محوریت کرمانشاه، آغاز به فعالیت نموده است.

وی یادآوری کرد: اخذ مجوزهای لازم جهت پروژه های مرتبط نظیر تولید بذر، ایجاد واحد مکانیزاسیون، واردات ژرم پلاسم، تحقیقات کاربردی در کنار جذب کارشناس مورد نیاز اجرای پروژه ها، از نخستین اقدامات این واحد جدید است.

فرهنگ آسا افزود: پس از ۶ ماه از آغاز فعالیت واحد زراعت در گروه صنایع غذایی مدلل، با توجه به حجم فعالیت های متصور این واحد در سطح کشور و نیاز به انسجام و برنامه ریزی مطلوب، مقرر گردید نسبت به تاسیس شرکت زراعت با نام زراعت گلاره کلهر با ماموریت تولید، تحقیقات و گسترش فعالیت های حوزه کشاورزی گروه اقدام گردد.

کرمانشاه قطب کشاورزی غرب کشور

به گزارش ایرنا؛ کشاورزی محور توسعه پایدار کرمانشاه و یکی از بخش‌های مهم این استان مرزی و چهارفصل است که علاوه بر تامین نیازهای غذایی داخل استان، بخش زیادی از نیازهای کشور را نیز تامین و تضمین می‌کند.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه است که

از این ظرفیت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی استان استفاده کرد.

از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا