مرگ‌ومیر کرونا در هرمزگان به جوانان رسید | احتمال بروز موج پنجم از هرمزگان


مرگ‌ومیر کرونا در هرمزگان به جوانان رسید | احتمال بروز موج پنجم از هرمزگان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: با توجه به گستردگی شیوع ویروس کرونا در این استان، احتمال بروز پیک پنجم بیماری در کشور، از هرمزگان دور از انتظار نیست.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی رئوفی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان امروز در جلسه فوق‌العاده ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: با توجه به قرمز شدن ۹ شهرستان استان، وضعیت شیوع کرونا در هرمزگان بحرانی و حاد است. بنابراین با توجه به وضعیت بحرانی شیوع کرونا در هرمزگان برگزاری هرگونه مراسم در سطح استان به مدت ۱۰ روز مطلقا ممنوع است.

وی افزود: با توجه به گستردگی شیوع ویروس کرونا در استان احتمال بروز پیک پنجم بیماری در کشور، از هرمزگان دور از انتظار نیست. متاسفانه مرگ و میرهای کرونایی در هرمزگان به جوانان رسیده و بسیاری از مبتلایان با درگیری شدید ریه مواجه‌اند که باعث افزایش کشندگی ویروس شده است. بنابرا ن با توجه به وضعیت بحرانی شیوع کرونا در هرمزگان برگزاری هرگونه مراسم در سطح استان به مدت ۱۰ روز مطلقا ممنوع است.

رئوفی با تاکید بر این که همه افرادی که واکسن کرونا زده‌اند، حتما باید از ماسک استفاده کنند، گفت: آمار مراجعات بیمارستانی در استان بسیار بالاست. ظرفیت تخت های بیمارستانی هرمزگان در پی آمار بالای مبتلایان و بستری‌ها رو به اتمام است و ضروری است مردم برای حفظ سلامت خود رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری را جدی بگیرند.

او گفت: دستگاه های اجرایی و صنایع هم باید رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی را برای حفظ سلامت کارکنان و مراجعان در دستور کار قرار دهند.

؟؟؟؟؟ با تاکید بر ممنوعیت هرگونه تجمع همزمان با آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: با توجه به وضعیت قرمز شیوع کرونا در هرمزگان، برگزاری تجمعات از سوی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها برای حفظ سلامتی مردم و پیشگیری از شیوع بیماری ممنوع است.

وی افزود: نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها از بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای اعلام برنامه های انتخاباتی خود با توجه به وضعیت حاد کرونایی استان بهره بگیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به نقش استفاده از دو ماسک در جلوگیری از انتشار و ابتلا به ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: کسبه، اصناف و دستگاه های اجرایی که مستقیما با مردم ارتباط دارند، برای جلوگیری از انتشار ویروس و خطر ابتلا به مدت دو هفته از دو ماسک استفاده کنند تا شاهد کاهش انتشار ویروس و آمار مبتلایان و بستری ها باشیم. همچنین با توجه به انتشار گسترده ویروس، مردم به جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

وی افزود: اگر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سطح استان جدی گرفته نشود، آمار فوتی ها در بیمارستان تا چند هفته افزایش خواهد یافت که هشداری جدی و نگران‌کننده است.

کد خبر 605616

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه یکشنبه 2 اردیبهشت 1403