اسپیس ایکس 5 هزار خرس آبی و 128 ماهی مرکب را به ایستگاه فضایی فرستاد


اسپیس ایکس 5 هزار خرس آبی و 128 ماهی مرکب را به ایستگاه فضایی فرستاد

گجت نیوز اسپیس ایکس طی بیست و دومین ماموریت تامین ذخایر ایستگاه فضایی بین‌المللی محموله‌ای 7300 پوندی شامل 5 هزار خرس آبی و 128 ماهی مرکب را به فضا فرستاد. شرکت SpaceX که به عنوان یک شرکت فضایی خصوصی محسوب می‌شود اخیرا طی انجام بیست و دومین ماموریت تامین ذخایر ایستگاه فضایی بین‌المللی محموله‌ای بیش از 7300... نوشته اسپیس ایکس 5 هزار خرس آبی و...

اسپیس ایکس طی بیست و دومین ماموریت تامین ذخایر ایستگاه فضایی بین‌المللی محموله‌ای ۷۳۰۰ پوندی شامل ۵ هزار خرس آبی و ۱۲۸ ماهی مرکب را به فضا فرستاد.

شرکت SpaceX که به عنوان یک شرکت فضایی خصوصی محسوب می‌شود اخیرا طی انجام بیست و دومین ماموریت تامین ذخایر ایستگاه فضایی بین‌المللی محموله‌ای بیش از ۷۳۰۰ پوند از ذخایر، آزمایش‌های علمی و فناوری شامل ۵ هزار خرس آبی و ۱۲۸ ماهی مرکب را به این ایستگاه فرستاد.

چرا اسپیس ایکس خرس آبی و ماهی مرکب به فضا فرستاد؟

اسپیس ایکس 5 هزار خرس آبی و 128 ماهی مرکب را به ایستگاه فضایی فرستاداسپیس ایکس 5 هزار خرس آبی و 128 ماهی مرکب را به ایستگاه فضایی فرستاد

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که چرا اسپیس ایکس در این ماموریت ۵ هزار خرس آبی و ۱۲۸ ماهی مرکب کوچک را به ایستگاه فضایی ارسال کرد؟ در پاسخ باید بگوییم در واقع خرس آبی به عنوان سرسخت‌ترین جانور جهان شناخته می‌شود و از این رو محققان قصد دارند با انجام آزمایش‌هایی میزان تحمل خرس‌های آبی در فضا را بسنجند. همچنین محققان ماهی مرکب کوچک که می‌تواند در تاریکی بدرخشد را به ایستگاه فضایی فرستادند تا به این پرسش پاسخ دهند که آیا نبود گرانش روی روابط همزیگری میان ماهی مرکب و میکروب‌های سودمند تاثیر می‌گذارد یا خیر؟

از سایر فناوری‌ها و آزمایش‌های علمی که اسپیس ایکس در این ماموریت به ایستگاه فضایی ارسال کرده است می‌توان به یک دستگاه اولتراساوند همراه، یک بازوی رباتیک واقعیت مجازی، بررسی سنگ‌های کلیه در فضا و مطالعه میکروبوم دهانی اشاره کرد. گفتنی است بسیاری از آزمایش‌های فرستاده شده به ایستگاه فضایی متعلق به دانشجویان است. همچنین در این کپسول باری پنل‌های خورشیدی جدیدی نیز وجود داشت که با آنها قرار است سطح انرژی موجود در ایستگاه فضایی بین‌المللی افزایش پیدا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند