دستاوردهای دنیای اسلامی حاصل مکتب امام صادق است


دستاوردهای دنیای اسلامی حاصل مکتب امام صادق است

تهران- ایرنا- امام جمعه موقت تهران گفت: تمام دستاوردهای دنیای اسلام، حاصل دسترنج فقها و شاگردان مکتب امام صادق(علیه السلام) است و این فقها هستند که مدرسه امامان را پاسداری کرده و راه انبیاء را تداوم بخشیدند.

حجت الاسلام سیدمحمد حسن ابوترابی فرد روز یکشنبه در آئین یادواره شهدای طلبه و روحانی ورامین که در مسجد صاحب الزمان (عج) این شهرستان برگزار شد اظهر داشت: مردم ورامین، پیشگامان مبارزه، قیام، شهادت و ایثار و آفرینندگان حماسه بزرگ ۱۵ خرداد سال ۴۲ بودند و در مسیر پیشبرد اهداف اسلام، ۲۱ شهید طلبه و روحانی، از شاگردان امام صادق(ع) تقدیم اسلام کردند.

وی گفت: شیعیان حضرت علی(ع) در تاریخ ۱۴۰۰ساله اسلام، نقشی بی بدیل داشته‌اند و در این میان نقش والا و تاثیرگذار شاگردان مکتب امام صادق (ع) در حیات امت اسلام بی‌بدیل بوده است.

امام جمعه موقت تهران افزود: وقتی امروز به تحولات کشور عراق نگاه می کنیم، به خوبی به این واقعیت دست پیدا می‌کنیم که اگر پیروان علی (ع)؛ مرجعیت شیعه و فرماندهان ولایت مداری مانند ابومهدی المهندس و شهید سلیمانی نبودند، هیچ کس نمی‌توانست مردم این کشور را از دست قلدران و زیاده خواهان نجات دهد.

وی گفت: همچین اگر سید حسن نصرالله، حزب الله لبنان را ساماندهی، فرماندهی و مراقبت نمی کرد، چنین اقتداری در منطقه به وجود نمی‌آمد.

ابوترابی‌فرد اظهار داشت: پیروان مکتب امام صادق(ع) در یمن، افتخار و حماسه بزرگ ایستادگی ا در مقابل عربستان معنا کرده و تمامی این مجاهدت و ایستادگی شاگردان مکتب امام صادق(ع) در مردم غزه جمع شد و توانست با ست خالی، با هدایت‌های رهبران حماس، اسرائیل را به خاک مذلت بکشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران اظهار داشت: تمامی درس‌های تاثیر گذار در پیشبرد اهداف اسلام، از عاشورا و امام صادق(ع) نشأت می‌گیرد و بی‌شک نقش شاگردان امام صادق (ع) به دلیل درک معارف و تعهد به آن بی‌بدیل است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان اسلام در محو فرهنگ شیعه امام صادق(ع) گفت: این تلاش عامل عقب افتادن فراگیری نور عالم تاب این شجره طیبه شد، بنی امیه وبنی عباس در طول ۷۰۰ سال حکومت، تمام توان خود را معطوف محو تفکر شیعه کردند ولی شاگردان امام صادق (ع) اجازه ندادند که این دانشگاه از بین رود.

ابوترابی‌فرد گفت: اراده امامان و معصومین علیهم السلام بر این بوده که فقها و علما، حلقه وصلشان با مردم شوند و در عصر معاصر هم امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب که حاصل این تربیت هستند، جهان را محو تفکر خویش ساخته و این حلقه را تکمیل کردند.

وی گفت: پیوند بین علما و مردم، موجب اقتدار نظام می‌شود، اقتداری که خود را می‌تواند در انتخابات ۲۸ خرداد تجلی بخشیده و با انتخاب بهترین فرد، آینده کشور را روشن‌تر از قبل کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر