شرایط اخذ اقامت دائم کانادا


شرایط اخذ اقامت دائم کانادا

آیا از شرایط اخذ اقامت و تابعیت کانادا مطلع هستید؟ امروزه افراد زیادی از سرتاسر دنیا سعی در مهاجرت به کانادا دارند. کانادا این کشور مهاجرپذیر خدمات و حمایت‌های قابل توجهی را برای افراد مقیم دائم و شهروندان کانادایی درنظر گرفته است. کانادا کشوری در شمال آمریکاست. این کشور دومین کشور پهناور جهان است. وجود […] نوشته شرایط اخذ اقامت دائم کانادا...

آیا از شرایط اخذ اقامت و تابعیت کانادا مطلع هستید؟ امروزه افراد زیادی از سرتاسر دنیا سعی در مهاجرت به کانادا دارند.

کانادا این کشور مهاجرپذیر خدمات و حمایت‌های قابل توجهی را برای افراد مقیم دائم و شهروندان کانادایی درنظر گرفته است.

کانادا کشوری در شمال آمریکاست. این کشور دومین کشور پهناور جهان است.

وجود شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تحصیلی عالی در این کشور آن‌ را به پیشرفته‌ترین کشورها تبدیل کرده است.

از طرفی وجود جاذبه‌های گردشگری زیبا در این کشور یکی‌دیگر از دلایل مهاجرت افراد به این کشور محسوب می‌شود.

افراد روش‌های مختلفی برای مهاجرت به کانادا پیش‌رو دارند. روش‌هایی مانند مهاجرت تحصیلی، شغلی، ازدواج و غیره از جمله روش‌های مهاجرت به کانادا به‌حساب می‌آیند.

افرادی که به کانادا مهاجرت می‌کنند، در مرحله اول مهاجرتی موقتی خواهند داشت.

شرایط اخذ اقامت دائم کانادا

شرایط اخذ اقامت دائم کانادا

ویزای صادر شده برای چنین سفرهایی تاریخ انقضا دارد و اشخاص موظف هستند پس از اتمام دوره ویزا به کشور مبدا خود بازگردند. برای کسب اقامت دائم و شهروندی کانادا نیز روش‌هایی وجود دارد که در ادامه به بررسی این روش‌ها خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

اخذ اقامت و تابعیت کانادا به چه معناست؟

افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند دو دسته‌اند. دسته اول افرادی هستند که قصد اقامت دائم و تابعیت کانادا را دارند. این افراد پس از اینکه ویزای موقت خود را برای مهاجرت به کانادا دریافت کنند، حتما اقدامی جهت اقامت دائم در این کشور انجام خواهند داد.

در ادامه درباره روش‌های اخذ اقامت دائم توضیح خواهیم داد. دسته دوم افرادی هستند که بنابه دلایل خاص مانند تحصیل یا مسائل شغلی مجبور به مهاجرت به کانادا هستند. این افراد قصد اقامت در این کشور را ندارند و پس از اتمام فعالیت خود به کشور مبدا باز خواهند گشت.

در این مقاله روی سخن ما با افرادی است که قصد اقامت دائم و اخذ تابعیت کانادا را دارند. مزایای زیادی برای مقیمان دائم و شهروندان کانادایی وجود دارد. از طرفی حضور چنین افرادی فواید زیادی از جمله مهارت‌های علمی و شغلی برای کانادا به‌همراه دارد.

به همین دلیل است که دولت کانادا درهای حمایت و پشتیبانی خود را به روی این افراد گشوده است. کانادا این کشور پیشرفته فرصت یک زندگی عالی و بدون نقص را برای مقیمان و شهروندان خود فراهم می‌آورد. اکنون متوجه دلایل گرمی بازار برای مهاجرت به کانادا شدید؟

افرادی‌که برای تحصیل یا مسائل شغلی به کانادا مهاجرت می‌کنند، تحت شرایط خاص قادر به اخذ اقامت دائم در این کشور خواهند بود. هدف افرادی که اقامت دائم کانادا را کسب می‌کنند، دسترسی به شهروندی کاناداست. اولین شرط لازم برای اخذ شهروندی کانادا اقامت دائم در کانادا به مدت دو سال است.

مدارک لازم برای اخذ اقامت و تابعیت کانادا

برای اخذ اقامت دائم کانادا و درنتیجه رسیدن به شهروندی کانادا نیاز به ارائه مدارکی است که در ادامه این مدارک را به شما معرفی می‌کنیم:

اصل و کپی همه صفحات شناسنامه به‌همراه ترجمه رسمی؛اصل و کپی کارت ملی به‌همراه ترجمه رسمی؛مدارک تحصیلی و ترجمه آنها؛گواهینامه یا مدارک مربوط به شرکت در دوره‌های خاص؛اثبات برخورداری از تمکن مالی؛اثبات عدم پناهندگی؛گواهی سلامت برای اثبات برخورداری از سلامت جسمی و روحی؛اثبات عدم سابقه کیفری و قضائی؛تکمیل فرم اقامت دائم و ارسال آن به یکی از سفارت‌های کانادا در ترکیه یا امارات؛پرداخت هزینه اخذ ویزا هنگام تکمیل فرم درخواست؛شرکت در آزمون مهارت‌یابی؛مصاحبه با نمایندگان مهاجرت.

شرایط اخذ اقامت و تابعیت کانادا

برای اخذ اقامت و شهروندی کانادا لازم است که از شرایط زیر برخوردار باشید:

اقامت دائم کانادا را کسب کرده باشید؛حداقل دو سال از زمان اقامت دائم شما گذشته باشد؛از ۵ سال گذشته سه سال را در کانادا زندگی کرده باشید؛در موارد مورد نیاز مالیات خود را پرداخت کرده‌اید؛از مهارت‌های زبانی انگلیسی یا فرانسوی در سطح بالا برخوردار باشید؛برای اثبات حقوق، میزان دانش و فعالیت شغلی خود در کانادا مدارک معتبر ارائه دهید.

روش های اخذ اقامت و تابعیت کانادا

اولین شرط اخذ شهروندی کانادا داشتن حداقل دو سال اقامت دائم در این کشور است. پس مسئله اصلی برای رسیدن به شهروندی کانادا اخذ اقامت دائم در این کشور است. در ادامه به بررسی روش‌های اخذ اقامت دائم در کانادا می‌پردازیم.

شرایط اخذ اقامت دائم کانادا

شرایط اخذ اقامت دائم کانادا

اقامت دائم از طریق سیستم EXPRESS ENTRY

یکی از روش‌های بارز مهاجرت به کانادا ثبت‌نام در سیستم اکسپرس اینتری است. در این سیستم متقاضیان با ایجاد یک حساب کاربری اقدام به کسب امتیاز می‌کنند. نحوه عملکرد این سیستم دعوت از متقاضیانی است که بیشترین امتیاز را برحسب مهارت‌های خود کسب کنند.

با تکمیل مدارک امتیازات بیشتری برای متقاضیان ثبت خواهد شد. از طرفی حضور برخی کارفرمایان کانادایی در این سیستم امکان یافتن یک موقعیت شغلی مناسب را برای افراد فراهم می‌آورد. سیستم اکسپرس اینتری برحسب سن، وضعیت تاهل، تحصیلات‌، مهارت‌های زبانی، سابقه سفر به کشورهای خارجی، برخورداری از تمکن مالی و سوابق شغلی مفید افراد امتیازاتی را به آنها اختصاص می‌دهد. هرماه برای دو نفر از افرادی که بیشترین امتیاز را در این سیستم کسب کنند، دعوتنامه ارسال می‌شود.

درصورتی که امتیاز دونفر به‌طور همزمان یکسان باشد اولویت ارسال دعوتنامه با شخصی است که زودتر در این سیستم ثبت‌نام کرده باشد. اشخاص متاهل برحسب مهارت‌های همسر خود نیز امتیازاتی کسب خواهند کرد. اگر امتیازات همسر شما بیشتر از شماست، بهتر است او را به‌عنوان متقاضی اول برای مهاجرت در سیستم معرفی کنید.

اقامت دائم با مهاجرت شغلی به کانادا

افرادی‌که برای مسائل شغلی به کانادا مهاجرت می‌کنند، دو دسته‌اند. برخی از افراد از طریق دریافت یک پیشنهاد شغلی از جانب کارفرمایان کانادایی به اخذ ویزا و مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنند. این پیشنهاد شغلی از روش‌های مختلفی به دست می‌آید. برخی از این روش‌ها ثبت‌نام در سیستم اکسپرس اینتری، مراجعه به مجلات اینترنتی، سایت‌های آنلاین کاریابی و غیره هستند. عده دیگری از افراد نیز از طریق یک فعالیت تجاری در کانادا اقدام به اخذ ویزای کاری می‌کنند.

اقامت دائم با مهاجرت تحصیلی به کانادا

به‌دلیل سیستم آموزشی عالی در کانادا سالانه دانشجویان زیادی اقدام به مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌کنند. دولت کانادا حمایت‌های زیادی از دانشجویان بین‌المللی درنظر گرفته است. ویزای تحصیلی یک ویزای موقت است و زمان اعتبار مشخصی دارد.

البته این به معنای عدم امکان تمدید ویزای تحصیلی کانادا نیست. پس از پایان تحصیل این امکان برای دانشجویان فراهم است که به‌دنبال یک فرصت شغلی مناسب در کانادا باشند. برخی از دانشجویان موقعیت شغلی مناسب خود را قبل از پایان دوره تحصیل به‌دست می‌آورند و از این طریق اقامت دائم خود را در این کشور کسب می‌کنند.

مزایای اخذ اقامت و تابعیت کانادا

اقامت دائم و اخذ شهروندی کانادا از مزایای بی‌شماری برخوردار است. در این قسمت مزایای اقامت دائم و شهروندی کانادا را به‌صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد. اقامت دائم در کانادا مزایای زیادی دارد که اخذ شهروندی کانادا مکمل این مزایا محسوب می‌شود.

مزایای اقامت دائم کانادا

اشخاصی که با روش های قانونی اقدام به مهاجرت به کانادا کرده‌اند، این امکان برایشان فراهم است که با روش‌های خاصی اقامت دائم خود را در کانادا کسب کنند. اخذ اقامت دائم کانادا مزایای زیادی را برای اشخاص به‌همراه دارد. در این قسمت به بررسی این مزایا می‌پردازیم:

مقیمان دائم کانادا به بیشتر خدماتی که برای شهروندان کانادایی درنظر گرفته شده است، دسترسی دارند؛این اشخاص از خدمات پوشش بیمه سلامت برخودار هستند؛امکان کار، تحصیل و زندگی در هر نقطه از کانادا برای این اشخاص فراهم است؛برای اخذ ویزای شهروندی راهی بسیار راحت و هموار در پیش خواهند داشت؛از منشور حقوقی، حمایت‌ها و آزادی‌های دولت کانادا بهره‌مند هستند.مواردی که شامل حال افراد اقامت دائم نمی‌شودامکان مشارکت در فعالیت‌های سیاسی و رای دادن برای این افراد وجود ندارد؛امکان فعالیت در مشاغلی که از نظر امنیتی و دستمزد در سطح بالایی قرار دارند، برای این اشخاص فراهم نیست

شرایط اخذ اقامت دائم کانادا

شرایط اخذ اقامت دائم کانادا

مزایای شهروندی کانادا

اشخاصی که موفق به اخذ اقامت دائم خود در کانادا شده باشند، پس از دوسال تحت شرایط ساده و خاصی قادر به اخذ شهروندی کانادا خواهند بود. اخذ شهروندی کانادا از مزایای بیشتری نسبت به مقیمان دائم برخوردار هستند. این مزایا به شرح زیر است:

امکان شرکت در فعالیت‌های سیاسی برای این افراد وجود دارد. همینطور شهروندان کانادایی از حق رای در امور سیاسی نیز برخوردار هستند؛این افراد قادر به انجام فعالیت‌های سیاسی در کشور کانادا و دستگاه‌های سیاسی و حکومتی این کشور خواهند بود؛از مهم‌ترین مزایای اخذ شهروندی کانادا امکان فعالیت در مشاغل سطح بالا با دستمزد بیشتر است؛این افراد از تابعیت دوگانه در کانادا برخوردار هستند. یعنی الزامی وجود ندارد که این افراد کانادا را به‌عنوان کشور اصلی خود معرفی کنند؛تولد فرزندان اشخاصی که شهروندی کانادا را کسب کرده‌اند با تابعیت کانادایی همراه خواهد بود. دیگر نیازی به اخذ مجوز و اجرای مراحل قانونی برای اخذ شهروندی کانادا در فرزندان این اشخاص وجود ندارد.کلام پایانی

برای مهاجرت به کانادا ابتدا هدف خود را مشخص کنید. شما پس از مهاجرت موقت به کانادا و اخذ ویزای مدت‌دار خود از طریق روش‌هایی ساده قادر به اخذ اقامت دائم خود در این کشور خواهید بود. تنها کمی دقت برای رعایت قوانین و ارائه مدارک لازم است که به اقامت دائم کانادا دسترسی یابید.

افرادی ‌که اقامت دائم خود در کانادا را به‌دست می‌آورند از مزایای زیادی توسط دولت کانادا بهره‌مند می‌شوند. از طرفی پس از اخذ اقامت دائم تنها دوسال تا اخذ شهروندی کانادا فاصله دارید. شهروندی کانادا مکملی برای مزایای حاصل از اقامت دائم در کانادا محسوب می‌شود.

هرگز از شرایط خاص و ویژه شهروندی کانادا غافل نمانید و از این طریق به بهترین سطح از زندگی دسترسی پیدا کنید. اگر برای اخذ اقامت و تابعیت کانادا نیاز به مشاوره یا پشتیبانی دارید، پیشنهاد می‌کنیم به سایت تراست مراجعه کنید.

در این سایت از خدماتی چون مشاوره رایگان و پیکاپ کانادا بهره‌مند شوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !