احتمالاً تا به حال چندین بار شنیده اید که خرید طلای دست دوم یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری در بازار طلا محسوب می‌شود. دلایل بسیاری موجب می‌شود افراد به سراغ خرید طلای کارکرده یا دست دوم بروند. اما نکاتی در مورد خرید این نوع طلا وجود دارد که ندانستن آنها می تواند موجب ضرر های سنگین برای خریداران باشد. به همین دلیل می خواهیم به مهمترین و اصلی ترین نکاتی که می ‌تواند در خرید طلای دست دوم به شما کمک کند اشاره نماییم.

چرا افراد به سراغ خرید طلای دست دوم می روند

اصلی ‌ترین و مهمترین ویژگی طلاهای دست دوم این است که مزد ساخت آنها یک بار پرداخت شده است و قرار نیست شما به عنوان خریدار کارمزد بپردازید. همین ویژگی موجب می شود این مدل طلا به مقدار قابل توجهی ارزانتر باشد. به همین دلیل طلای کارکرده یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی است که طلا را به چشم سرمایه گذاری نگاه میکنند..

مزایای مهم خرید طلای دست دوم

از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی های خرید طلای دست دوم می شود به سود بالای این مدل طلاها برای سرمایه گذاری اشاره نمود.اگر تصمیم دارید طلای خریداری شده را بعد از چند وقت بفروشید، طلای دست دوم گزینه بسیار خوبی برای شما محسوب می شود. زیرا مبالغی مانند مزد ساخت و مالیات بر ارزش افزوده، هنگام فروش طلا باعث کاهش قیمت قابل توجه طلا می شوند که در مورد طلای کارکرده هیچ کدام از این موارد وجود ندارد. علاوه بر این ، مدل های گوناگون طلای دست دوم جذابیت های ظاهری قابل توجهی دارند و می توان علاوه بر سرمایه گذاری به عنوان زیورآلات جذاب نیز روی آنها حساب کرد.

هنگام خرید طلای دست دوم حواستان به این نکات باشد تا هوشمندانه خرید کنید

معایب خرید طلای دست دوم

خرید طلای دست دوم در کنار تمام مزایایی که به آنها اشاره شد، معایبی هم دارد. یکی از بزرگترین و اصلی ترین معایبی که انواع طلاهای کارکرده دارند این است که ممکن است طلای تقلبی به جای طلای اصل به شما بفروشند. یا امکان دارد عیار طلای خریداری شده دستکاری شده باشد و ارزش طلا کمتر باشد. به همین دلیل خرید طلای کارکرده ریسک بالایی دارد.

قیمت طلای دست دوم چگونه محاسبه می شود

محاسبه ی قیمت طلا چندان کار پیچیده ای نیست. کافی است وزن طلا، قیمت روز طلا و اجرت ساخت محصول مورد نظر را بدانید تا بتوانید قیمت کل محصول را پیدا کنید. اجرت ساخت جواهرات با هم متفاوت است و برای همین لازم است هنگام خرید هر محصولی میزان کارمزد آن را نیز بدانید. اما تمام این موارد در مورد طلای دست دوم متفاوت است زیرا انواع جواهرات و زیورآلات دست دوم مزد ساخت ندارند و به همین دلیل برای شما ارزان تر خواهند بود. محاسبه ی قیمت طلای دست دوم کار سختی نیست و پیچیدگی هایی مانند محاسبه ی مزد ساخت و مالیات را ندارد. تنها کافی است وزن جواهر را در قیمت روز طلا ضرب نموده و قیمت نهایی محصول را به دست آورید. البته لازم است هنگام خرید طلای کارکرده حتما به عیار هم توجه نمایید.

هنگام خرید طلای دست دوم حواستان به این نکات باشد تا هوشمندانه خرید کنید

طلای دست دوم بخریم یا سکه

اکثر افرادی که بازار طلا را به عنوان یک بازار مناسب برای سرمایه گذاری می‌شناسند، خرید انواع سکه طلا را بهترین راه برای سرمایه ‌گذاری می دانند سکه به دلیل خلوص بالا و مزد ساخت بسیار پایین گزینه بسیار مناسبی برای این موضوع به حساب می آید. گالری طلا و جواهر ربیعی با ارائه انواع سکه ها و شمش های مناسب برای سرمایه گذاری این امکان را برای شما فراهم نموده که به صورت آنلاین این یا حضوری بهترین انتخاب را برای سرمایه گذاری داشته باشید.

شکی نیست که برای سرمایه گذاری ، سکه گزینه ی بهتری است اما از طرفی اگر طلای دست دوم به جای سکه خریداری کنید ، علاوه بر مزیت سرمایه‌ گذاری ، می توانید از آن به عنوان زیورآلات هم استفاده کنید. به همین دلیل تعداد زیادی از افراد طلای دست دوم را به سکه ترجیح می دهند. پس اگر صرفاً فقط برای سرمایه گذاری به دنبال خرید طلا هستید سکه گزینه ی مناسب ‌تری است اما اگر می خواهید یک تیر و دو نشان بزنید خرید طلای دست دوم را به شما پیشنهاد می کنیم.

آیا خرید طلای دست دوم امن است

موارد بسیاری وجود دارد که موجب می شود خرید طلای کارکرده یک کار پر ریسک به حساب آید. برای مثال ممکن است طلای تقلبی به شما بفروشند و یا عیار طلا بالا نباشد به همین دلیل لازم است هنگام خرید طلای کارکرده حواس تان را به خوبی جمع کنید و مراقب باشید. به شما پیشنهاد می کنیم اگر چنین تصمیمی دارید حتماً از فروشگاه ها و افراد معتبر و قابل اطمینان خرید خود را انجام داد دهید تا دچار ضررهای مالی نشوید.

هنگام خرید طلای دست دوم حواستان به این نکات باشد تا هوشمندانه خرید کنید

حواستان به فاکتور خرید باشد

به طور قانونی هر طلایی باید دارای فاکتور خرید باشد چرا که فاکتور خرید مانند شناسنامه برای جواهرات. است پس اگر تصمیم دارید طلایی کارکرده بخرید حتماً حواس‌تان باشد که فاکتور داشته باشد و به سراغ طلاهای بدون فاکتور نروید.

سخن پایانی:

برای خریدهای آنلاین حتما به وبسایت‌های معتبر مراجعه کنید تا مشکلی برای خرید نداشته باشید. گالری طلا و جواهر ربیعی با سابقه نیم قرن امیتازاتی برای مشتریانش قرار داده که خیال شما را برای خرید آنلاین طلا راحت می‌کند. شما اگر طلایی را خریداری کنید و به هر دلیلی منصرف شدید می توانید طی 2 روز کاری مرجوع کنید و پول به حسابتان برگردانده می‌شود. وبسایت گالری طلا ربیعی دارای بیش از 1000 مدل طلا در طرح و انواع مختلف است.