کرونا بهانه ای برای مشارکت نکردن در انتخابات نشود


کرونا بهانه ای برای  مشارکت نکردن  در انتخابات نشود

اصفهان- ایرنا- رییس شورای اطلاع‌رسانی استان اصفهان گفت: لازم است با ایجاد شرایط مطلوب برای برگزاری پُر شور انتخابات 1400 از اینکه شیوع ویروس کرونابهانه ای برای مشارکت نکردن در انتخابات باشد، جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، حیدر قاسمی روز دوشنبه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان در استانداری اصفهان افزود: انتخابات یکی از فرازهای مهم حوزه تصمیم‌گیری و مشارکت اجتماعی و یکی از قله‌های مهم حوزه حاکمیت در کشورمان است و مشارکت مردم برای انتخاب گزینه اصلح به‌منظور اداره امور اجرایی کشور، شهرها و روستاها اهمیت بسیاری دارد.

وی با تاکید بر اینکه در انتخابات ۱۴۰۰ با پدیده اثرگذار شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم که بدون شک تاثیر مثبتی ندارد، اظهار داشت: باید شرایط و فضایی فراهم شود که کرونا، ابزار و مستمسکی برای عدم حضور در انتخابات نشود.

قاسمی با بیان اینکه لازم است شرایط بهداشتی در انتخابات ۱۴۰۰ برای مردم اطمینان بخش باشد، تصریح کرد: مردم بیشتر از نظر ذهنی و روانی تحت تاثیر قرار می گیرند بنابراین باید اغناسازی و اطمینان بخشی لازم به آنها درباره رعایت شیوه نامه های بهداشتی در شعبه‌های اخذ رای صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت رای و نظر مردم در انتخابات برای جمهوری اسلامی ایران، اضافه کرد: امروزه مخالفان و معاندان نظام به اجماع دوگانه درباره رای دادن و رای ندادن رسیده اند و می کوشند مشارکت در انتخابات را تضعیف و مردم را مایوس و نااُمید کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تاکید بر نقش و جایگاه اطلاع رسانی در تشویق و تهییج مردم به منظور مشارکت در انتخابات، گفت: وقتی مشارکت باشد، علاوه بر ایجاد امید، انتظار و مطالبه بین مردم، پشتوانه اقتدار برای فرد منتخب در انتخابات ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در فرصت باقی مانده به انتخاب نباید به سمت حرکت کرد که فاصله گذاری و دسته بندی ایجاد شود و مردم اثر و نتیجه رای خود را موثر ندانند، افزود: لازم است در اطلاع رسانی صورت گرفته، حق و اهمیت رای مردم تبیین شود.

رییس شورای اطلاع رسانی استان اصفهان با اشاره به اهمیت و جایگاه تبلیغات محیطی در انتخابات، خاطرنشان کرد: تبلیغات بصری با جمله‌های کوتاه اثرگذاری زیادی دارد و لازم است از این ظرفیت در فضاهای شهری استفاده شود.

وی با بیان اینکه مقرر بود واکسن کرونا برای دست اندرکاران انتخابات فراهم شود، افزود: با توجه به محدودیت موجود در واردات واکسن این امر تا امروز اتفاق نیفتاده است.

قاسمی تعداد عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات در استان اصفهان را بین ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر اعلام و اضافه کرد: تعداد شعبه‌های اخذ رای نسبت به دوره گذشته انتخابات که سه هزار و ۱۸۰ شعبه بود، افزایش یافت و در سال جاری حدود سه هزار و ۵۰۰ شعبه پیش‌بینی شد.

وی همچنین خواهان توجه همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در زمینه اطلاع‌رسانی شد و گفت: اداره‌ها باید به تشریح وضعیت موجود و پاسخگویی به موقع و شفاف به مردم درباره مسائلی مانند آب و برق بپردازند.

قاسمی با تاکید بر اینکه هرچه رسانه های داخلی زودتر به حوادث واکنش نشان دهند مردم کمتر به رسانه‌های خارجی مراجعه می کنند، اظهار داشت: اگر مساله مبهم و شبهه ناکی در جامعه و فضای مجازی مطرح شد و تبلیغ سوء درباره آن صورت گرفت، رسانه‌ها باید سریع درباره آن ورود پیدا کنند و دستگاه مربوطه به رسانه‌ها پاسخگو باشد که این موضوع فقط مختص به زمان انتخابات نیست.

وی همچنین از رسانه‌ها خواست تا در امر اطلاع‌رسانی درباره اهمیت مشارکت در انتخابات همراهی لازم را داشته باشند و به طور جدی از تخریب جلوگیری و آرامش فضای جامعه حفظ شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: با توجه به انتخابات لازم است در حوزه اطلاع‌رسانی از تفرقه‌افکنی، تخریب و توهین جلوگیری شود و نقدهایی که صورت می‌گیرد، منصفانه باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی با اشاره به اهمیت داشتن برنامه اطلاع‌رسانی توسط دستگاه‌های اجرایی، افزود: پیشنهاد می شود در هر جلسه از شورای اطلاع رسانی استان از ۲ رسانه دعوت شود تا از نظرات آنها نیز هرچه بهتر و بیشتر استفاده شود.

وی به انتخابات ۱۴۰۰ اشاره و اضافه کرد: مردم کشورمان هر موقع که باید اقدام کنند این کار را انجام می دهند و با حضور آنها بنیان‌های نظام جمهوری اسلامی تقویت و دشمنان مایوس و نااُمید می‌شوند.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز اصفهان نیز در این جلسه گفت: انتخابات ۱۴۰۰ ، نخستین انتخاباتی است که به دلیل شرایط کرونا با ممنوعیت تجمع مردمی در آن مواجه هستیم بنابراین نقش و اهمیت رسانه‌ها مورد توجه بیشتری قرار می گیرد.

سیدحسن جوادی زاده با تاکید بر اینکه لازم است به درستی از ظرفیت رسانه‌ها در انتخابات استفاده شود، افزود: ما با مخاطبان آگاه و شهروند خبرنگار مواجه هستیم بنابراین رسانه‌ها باید بر اساس نقش و کارکرد خود، مفید و موثر باشند.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط خاصی که در آن قرار داریم لازم است مدیران پاسخگوی پرسش ها و مطالبات رسانه‌ها باشند و رسانه ها با رعایت اخلاق حرفه ای و الزام های فرهنگی بتوانند مطالبات و خواسته‌ها را پوشش دهند تا شاهد انتخابات پر شوری باشیم.

احمدرضا ضیایی معاون اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان نیز در این جلسه خواهان اطلاع‌رسانی هرچه بیشتر و شفاف سازی برخی از دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان برای پاسخگویی به مردم شد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر وروستا، اولین میان‌دوره یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دومین میان‌دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.
حدود سه میلیون و ۶۴۴ هزار نفر از جمعیت بیش از پنج میلیون نفری استان اصفهان در انتخابات ۱۴۰۰ واجد شرایط رای دادن هستند.
استان اصفهان ۲۴ شهرستان، ۱۱۱ شهر و بیش از یکهزار و ۷۰۰ روستا و آبادی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی