تخلفات نامزدهای انتخاباتی در گچساران رصد می‌شود


تخلفات نامزدهای انتخاباتی در گچساران  رصد می‌شود

گچساران- ایرنا- فرماندار گچساران گفت: تخلفات احتمالی نامزدهای انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا در انتخابات پیش رو در فضای مجازی رصد و طبق قانون با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

علیرضا اتابک روز دوشنبه در نشست اعضای شورای تامین شهرستان گچساران با نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر دوگنبدان افزود: نامزدهای و هواداران باید رعایت دقیق مسائل قانونی را مدنظر قرار داده و از تخریب و بد اخلاقی اجتناب کنند.

وی بیان کرد: شرکت در انتخابات یک وظیفه الهی می باشد و باید زمینه مشارکت مردم در انتخابات و حضور حداکثری در آن را فراهم کرد.

اتابک تصریح کرد: برگزاری نشست های انتخاباتی از سوی برخی از نامزدها شورای شهر و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی موجب شده شهرستان در مرز وضعیت قرمز کرونایی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نشست های انتخاباتی موجب شده که ۴۷ درصد از نمونه گیری های کرونا در این شهرستان مثبت شود گفت: اولویت نامزدهای میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و داوطلبان شورای شهر باید سلامت مردم باشد.

اتابک ابراز کرد: افراد یا نامزدهای انتخاباتی که قبل از زمان شده ، نشست های انتخاباتی برگزار می کنند با آنها طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی افزود: نامزدهای انتخاباتی با پایبندی به قانون و اخلاق از شعار و وعده‌های بی‌اساس و تو خالی دوری کنند و مردم آگاهانه صلاحیت نامزدها را بررسی و فریب شعارهای غیر عملی را نمی‌خورند.

اتابک با بیان اینکه شرکت در انتخابات وظیفه انقلابی و شرعی همه آحاد جامعه است گفت: حاصل این مشارکت پرشور حفظ عزت و امنیت نظام جمهوری اسلامی است.

وی اظهار داشت: ضروری است نامزدهای انتخاباتی با عوامل اجرایی این شهرستان تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار گچساران از نامزدهای شورای شهر و روستا و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی خواست برای جلب نظر مردم و رسیدن به این مسوولیت، وعده‌های غیرواقعی و بی‌اساس ندهند.

اتابک با اعلام اینکه احتمال رد صلاحیت داوطلبین تا روز انتخابات وجود دارد، گفت: نامزدها برنامه های خود را مستند و در چارچوب نظام جمهوری اسلامی پیاده کنند.

فرماندار گچساران جایگاه و نقش شوراهای شهر و روستا را در قانون اساسی مهم دانست و افزود: یکی از نیازهای مهم شوراها تسلط بر قانون و مقررات است.

اتابک تصریح کرد: شوراهای اسلامی در کنار داشتن نقش مطالبه گری ،وظیفه مهمی در امید دادن به مردم دارند.

وی عنوان کرد: در برخی مواقع شوراها از نقش مردمی خود خارج می شوند که این جزء آفت ها و آسیب های شوراهاست و منتخبین شورا نمی توانند از حدود و اختیارات قانونی و تعریف شده خارج شوند.

۹۲ نفر داوطلب در انتخابات شوراهای اسلامی شهر دوگنبدان در سامانه انتخابات کشور نام نویسی کردند.

۲۸ خرداد امسال در شهرستان های گچساران و باشت شاهد برگزاری سه انتخابات شامل انتخابات میان دوره ای مجلس یازدهم، انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی و انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری خواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !