محیط زیست کردستان با 95 درصد استعلام‌های استقرار صنایع موافقت کرد


محیط زیست کردستان با 95 درصد استعلام‌های استقرار صنایع موافقت کرد

سنندج -ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: محیط زیست استان با 95 درصد استعلام‌های استقرار و بهره‌برداری از صنایع موافقت کرده است.

فریبا رضائی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک فرارسیدن پنجاهمین سال تاسیس سازمان محیط زیست اظهار داشت: هفته محیط زیست فرصتی برای معرفی رویکردهای محیط زیست در بین اقشار مختلف جامعه است.

وی اضافه کرد: از مهمترین اهداف و رسالت‌های ما خارج شدن از انزوا و فعال بودن اداره‌کل و شهرستان‌های تابعه و همچنین تعامل مناسب با جریان توسعه استان با رعایت ملاحظات زیست محیطی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان افزود: انجام وظیفه کارکنان و همسو بودن راهکارها و رویکرد این اداره‌کل با بخش تولید، اقتصاد و صنعت با در نظر گرفتن تمامی جوانب و اصول زیست محیطی نشان از هماهنگی با پیشرفت اقتصادی استان است.

وی به برنامه‌های هفته محیط زیست در استان اشاره کرد و گفت: پایش صنایع بزرگ در سطح استان، درج شعار هفته محیط زیست در سربرگ نامه ها، پورتال، اتوماسیون اداری و برگزاری مسابقه دوچرخه سواری در کنار تالاب زریبار از جمله برنامه‌های ما در هفته محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان افزود: توزیع کتاب‌های آموزشی به انجمن های زیست محیطی، تجلیل از کارشناسان آموزش شهرستان‌ها، اجرای برنامه رهاسازی حیات وحش با حضور انجمن‌ها، برگزاری مسابقه نقاشی ، پاکسازی سد وحدت سنندج، برگزاری دوره آموزشی نقش زنان در محیط زیست، برگزاری دوره آموزشی دفاع شخصی ویژه همکاران یگان حفاظت، برگزاری برنامه پاکسازی با مشارکت های مردمی و حضور انجمن های زیست محیطی در شهرستان بیجاراز دیگر برنامه‌های استان در این هفته است.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی وچندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

هفته محیط زیست امسال از ۱۷ تا ۲۳ خرداد با شعار «نیم قرن حفاظت از زیست‌بوم‌های ایران: بازنگری، نوسازی، بازسازی» برگزار خواهد شد که در آن بر حفاظت از محیط زیست تاکید می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس