قیمت لوازم یدکی خودرو افزایش یافت


قیمت لوازم یدکی خودرو افزایش یافت

اقتصادی رکنا: سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو گفت: به دلیل افزایش نرخ دستمزد کارگر و بیمه تولیدکنندگان مجبورند قیمت قطعات را بالا ببرند. به همین دلیل حدود 20 تا 25 درصد افزایش قیمت در قطعات ایرانی داشتیم.

به گزارش رکنا، لوازم یدکی و قطعات خودرو از جمله مواردی است که همواره باید در دسترس باشد. در این میان هر نوع کمبودی به سرعت احساس می‌شود و ممکن است باعث شود مردم نسبت به خرید قطعات استوک اقدام کنند که خطرات خاص خود را دارد.

برخی از قطعات به صورت وارداتی به کشور می‌آید اما اکثرا تولیدات به صورت داخلی است. با این وجود قطعاتی هستند که امکان تولید آن ها در داخل کشور وجود ندارد. اما در حال حاضر وضعیت تامین قطعات برای بازار به چه صورت است؟ آیا شاهد کمبود در قطعات خاصی هستیم؟ همچنین نکته مهم دیگر مربوط به قیمت ها است که در سال ۱۴۰۰ چقدر شاهد افزایش نرخ بودیم؟ برای بررسی بیشتر این موارد گفت و گویی با مهدی کاظمی سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو انجام دادیم که در ادامه گزارش مشروح آن را می‌خوانید:

کاظمی در خصوص وضعیت بازار لوازم یدکی خودرو اظهار کرد: چندی پیش شاهد رکود در بازار قطعات لوازم یدکی بودیم اما با این وجود با کمبود قطعه مواجه نشدیم. با ثابت ماندن قیمت ارز همکاران واردکننده و تولیدکننده امیدوار شدند و قطعاتی که امکان تولید آن ها وجود نداشت به کشور وارد شد. در نتیجه تا حد امکان جلوی کمیاب شدن قطعات در بازار گرفته شد.

مشکل کمبود قطعه نداریم

وی ادامه داد: ما در حال حاضر مشکل کمبود قطعه نداریم به جز خودروهایی که در ایران تعدادشان انبوه نیست و شاید ۵۰ یا ۱۰۰ دستگاه از آن ها در کشور وجود داشته باشد. در این خصوص نیز مشکل دارندگان در کوتاه مدت حل می‌شود و با قرارداد ظرف ۱۵ روز الی یک ماه از کشورهای همجوار قطعه وارد می‌شود. اگر بخواهیم به کشورهایی که بیشترین واردات قطعه از آن ها به ایران صورت می‌گیرد را نام برد می‌توان به دبی، عراق، افغنستان و ترکیه اشاره کرد.

آخرین جزئیات واردات قطعات به کشور

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو در خصوص وضعیت واردات قطعات به کشور اظهار کرد: در حال حاضر واردات قطعات به کشور به شکل دلخواه و رضایت بخش اعضای صنف نیست. اما با توجه به این که تعداد یدکی فروشان سراسر کشور ۱۲۰ هزار واحد است واردکنندگان ناچار هستند قطعه را به کشور بیاورند. همچنین تا آنجایی که کارخانه های تولیدی ما اجازه می‌دهد تولید ایران صورت می‌گیرد. در بعضی از کارخانه ها به صورت سه شیفت فعالیت انجام می‌شود. این همت همکاران ماست که باعث شده با کمبود قطعه در کشور مواجه نشویم.

گرانی لوازم یدکی در ۱۴۰۰

وی در پایان در خصوص تغییرات قیمت قطعات خودرو در ۱۴۰۰ گفت: به دلیل افزایش نرخ دستمزد کارگر و بیمه تولیدکنندگان مجبورند قیمت قطعات را بالا ببرند. به همین دلیل حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش قیمت در قطعات ایرانی داشتیم. البته قیمت قطعات وارداتی با توجه به این که کاهش نرخ ارز داشتیم نسبت به قبل از عید تغییر خاصی نداشته است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن