بهترین نژاد مرغ گوشتی برای پرورش در خانه


بهترین نژاد مرغ گوشتی برای پرورش در خانه

امروزه بدون شک مرغ یکی از پرطرفدارترین طیوری میباشد که در زندگی روزمره تاثیر بسیار زیادی دارد. پس با در نظر گرفتن با ارزش بودن مرغ در زندگی روزمره به این نتیجه میرسیم که نگهداری و پرورش از این نوع پرنده میتواند سود بسیار زیادی را به همراه داشته باشد.

بهترین نژاد مرغ گوشتی برای پرورش در خانه

به گزارش راهبرد معاصر، امروزه بدون شک مرغ یکی از پرطرفدارترین طیوری میباشد که در زندگی روزمره تاثیر بسیار زیادی دارد. پس با در نظر گرفتن با ارزش بودن مرغ در زندگی روزمره به این نتیجه میرسیم که نگهداری و پرورش از این نوع پرنده میتواند سود بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. اما باید در هنگام پرورش و نگهداری از مرغ نژادهایی را انتخاب کنیم که بتواند سود زیادی را برای ما به ارمغان بیاورد زیرا مرغ طبق بررسی های انجام گرفته شده بیش از 250 نزاد مختلف دارد و هر نوع نژادی سود آوری خوبی نداره و امروزه مرغ های تخمگذار و گوشتی به عنوان یک پرنده سودآور بشمار میروند.

بهترین نژاد مرغ گوشتی برای پرورش در خانه

امروزه افراد و محیط های خانگی و سالن های بزرگی وجود دارد که در زمینه پرورش مرغ فعالیت دارند و این عامل باعث میشود تا سود میلیونی از این نوع صنعت کسب کنند. اما بزرگترین مشکلی که اینگونه از افراد دارند نگهداری هر نژادی در یک محیط میباشد که این مورد کاملا اشتباه بوده و میتواند تلفات بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. در نظر داشته باشید که نگهداری از نژادهای مرغ گوشتی میتواند به عنوان یک کسب و کار پرسود بشمار آید و اگر شما هم جز افرادی هستید که در این زمینه فعالیت میکنید و یا اگر میخواهید این نوع کسب و کار را شروع کنید حتما در این مقاله با ما همراه باشید زیرا تصمیم داریم برترین نژادهای مرغ گوشتی و روش های جوجه کشی از مرغ گوشتی را برای شما بررسی و معرفی نمائیم.

پروش مرغ تخمگذار یا گوشتی

همانطور که گفتیم مرغ یک جانداز زنده بوده که در زنجیره غذایی ما ایرانیان ارزش بسیار زیادی دارد به همین دلیل پرورش این نوع از طیور هم میتواند سود بسیار زیادی داشته باشد. مرغ ها به دو مدل تخمگذار و گوشتی پرورش داده میشوند اما متاسفانه میزان و زمان سوددهی این نوع از پرندگان متفاوت بوده و فرد پرورش دهنده باید نوع نژاد را انتخاب و فرایند کار خود را شروع کند.

پرورش و نگهداری از مرغ گوشتی به این گونه میباشد که بعد از متولد شدن جوجه باید ابتدا مرغ را به وزن استاندارد رسانده و سپس اقدام به فروش آن نمایید و این عامل باعث میشود تا در چندین ماه اول سوددهی از این نوع پرنده کاملا منفی باشد اما به این نکته هم توجه داشته باشید که میزان فروش مرغ گوشتی نسبت به مرغ تخمگذار زیاد بوده و امروزه گوشت مرغ بازار فروش بسیار زیادی در ایران دارد. به همین دلیل اگر میخواهید که به عنوان یک فرد در زمینه پرورش مرغ گوشتی فعالیت نمائید بهتر است که نژادهای مهم مرغ گوشتی را بشناسید.

معرفی بهترین نژاد های مرغ گوشتی برای پرورش در خانه

راه اندازی یک محیط کوچک در خانه میتواند به مرور زمان سود بسیار زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. در نظر داشته باشید که شناخت این نژادها میتواند به عنوان یک تجربه عالی برای شما باشد زیرا شناخت نزاد های مرغ های گوشتی باعث میشود شما با خصوصیات آنها نیز آشنا شده و با تغذیه خوب در زمان کوتاه بهترین نتیجه را کسب نمائید.

نژاد کورنیش

نژاد مرغ کورنیش برای اولین بار در انگلستان یافت شده است این نوع نژاد وزن بسیار در کوتاه ترین زمان ممکن میگیرد و به عنوان بهترین نژاد برای پرورش به شمار می آید. گوشت این نوع نژاد بسیار خوشمزه بوده و بدن آن نیز ماهیچه ای میباشد. پرهای این نوع از نژاد قهوای و مشکی بوده و میتواند در کمترین زمان ممکن وزن بسیار بالایی بگیرد.

نژاد کوشین

این نژاد مرغ هم دارای نژاد چینی بوده و به دلیل داشتن دم کوتاه به عنوان نژاد کوشین معروف میباشد. در نظر داشته باشید که این نوع نژادها هم تخمگذاری میکنند و سالانه طبق بررسی های انجام گرفته شده حدود 130 عدد تخم میگذارند. ساق های پای این نوع نژاد دارای پر بوده و به دلیل وزن گیری بالا بیشتر به عنوان نژاد مرغ گوشتی نگهداری میشوند.

نژاد برهما

مرغ برهما یکی از نژادهای قدیمی در ایران بوده که به دلیل داشتن جثه بزرگ در بین مرغ ها به عنوان بزرگترین معروف میباشد. در نظر داشته باشید که این نوع نژاد هم وزن بالایی دارد و هم به دلیل تخم گذاری میتواند سود دهی بالایی داشته باشد. وزن گیری زود هنگام این نوع نژاد باعث میشود تا افراد بسیار زیادی در پرورش مرغ گوشتی از این نوع نژاد استفاده کنند.

نژاد پلیموت راک

یکی از بهترین نژادهایی که بیشترین پرورش را به خون اختصاص داده است نژاد پلیموت راک میباشد. این نوع نژاد این قابلیت را دارد که تا رسیدن به سن بلوغ به بیش از 4 کیلو وزن برسد. در نظر داشته باشید که این نوع نژاد قابلیت تخم گذاری داشته و به عنوان یک پرنده دو منظوره شناخته میشود.

بهترین نژاد مرغ گوشتی برای پرورش در خانه

روش های پرورش مرغ گوشتی در خانه

پرورش مرغ در خانه برای کسب درآمد نیازمند برخی از تجهیزات مرغداری میباشد. آبخوری ، دانخوری و ... به عنوان تجهیزات مهم برای پرورش هستند. اما مهم ترین روش برای پرورش و نگهداری از مرغ در نژادهای مختلف اطلاع و آگاهی کامل از روش های جوجه کشی موفق میباشد. در نظر داشته باشید که جوجه کشی از مرغ برای افزایش تعداد مرغ ها کلا به دو روش انجام میگیرد.

روش طبیعی : یکی از شناخته شده ترین روش هایی که امروزه دیگر در صنعت پرورش مورد استفاده قرار میگیرد جوجه کشی به روش طبیعی میباشد در این روش مرغ بعد از تخم گذاری بر روی تخم ها نشسته و تخم ها طی روزها به جوجه تبدیل میشود اما متاسفانه این روش به دلیل داشتن راندمان کمتر توسط پرورش دهنده ها مورد استفاده قرار نمیگیرد.

بهترین نژاد مرغ گوشتی برای پرورش در خانه

روش مصنوعی : جوجه کشی به روش مصنوعی بسیار در ایران و سایر کشورها پرطرفدار بوده و در محیط های خانگی با خرید دستگاه جوجه کشی خانگی این عمل به بهترین شکل ممکن انجام میگیرد. به این نکته توجه داشته باشید که پرورش مرغ در هر نژادی به خصوص نژاد گوشتی بسیار آسان بوده و اگر جز افرادی هستید که سرمایه زیادی را ندارید میتوانید با خرید دستگاه جوجه کشی ارزان فرایند جوجه کشی را به صورت اتوماتیک انجام دهید. در این روش شما با جمع آوری و گذاشتن تخم ها داخل دستگاه جوجه کشی مصنوعی را انجام داده و اگر تخم ها نطفه های خوبی داشت مسلما با راندمان بسیار بالایی جوجه کشی به اتمام میرسد.

بهترین تولید کننده دستگاه جوجه کشی در ایران

برای استفاده از روش مصنوعی نیازمند خرید یک دستگاه جوجه کشی با کیفیت میباشد و امروزه به دلیل اینکه تولید کنندهای زیادی در این زمینه فعالیت میکنند انتخاب و خرید دستگاه جوجه کشی دماوند و دستگاه جوجه کشی اسکندری کامل یک خرید استاندارد بوده و کیفیت محصولات دماوند و اسکندری بسیار بالا میباشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل