وظیفه فرمانداری‌ها برقراری امنیت و برگزاری انتخابات سالم است


وظیفه فرمانداری‌ها برقراری امنیت و برگزاری انتخابات سالم است

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که برگزاری انتخابات یکی از دو نقش محوری فرمانداران است، گفت: آن‌چه وظیفه اصلی ما است، برقراری امنیت و برگزاری انتخاباتی سالم و قانون‌مند بوده و اراده و تصمیم مردم هرچه باشد به آن احترام می‌گذاریم.

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، محمدرضا پور محمدی در نشست فرمانداران استان با محوریت هماهنگی برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد، با قدردانی از زحمات و تلاش‌های فرمانداران در موضوعات مختلف، اظهار داشت: در سال‌های گذشته، سخت‌ترین دوران مدیریتی را تجربه کردیم، اما با تلاش‌های مسئولان، امور کشور و استان با سربلندی مدیریت شده است.

وی افزود: با وجود پیچیدگی‌های حوزه سیاسی و امنیتی که مهم‌ترین محور مسئولیت‌های وزارت کشور و استانداران و فرمانداران است، آذربایجان شرقی با تجربه و تلاش فرمانداران، یکی از امن‌ترین و پاک‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به انتخابات ۲۸ خرداد، گفت: تمامی فرمانداران استان تجربه برگزاری انتخابات را دارند و انتخابات مجلس در اسفند سال ۹۸ هم تجربه خوبی از نظر برگزاری یک انتخابات سالم و قانونی بود.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: انتخابات ۲۸ خرداد به دلایل مختلف، متفاوت از انتخابات‌های گذشته است، اما با تلاش مسئولان امر، بخش عمده‌ای از مقدمات کار فراهم شده و آمادگی کافی در استان وجود دارد.

وی هم‌چنین با بیان این‌که فضای استان به سمت شور انتخاباتی پیش می‌رود، افزود: مردم ما ثابت کرده‌اند که با وجود مشکلات و گله‌مندی‌ها، در لحظه‌های سخت پای کار نظام و انقلاب هستند.

وی با تاکید بر این‌که گروه‌های مرجع باید برای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند، افزود: نفس انتخابات برای ما مهم است و اگر انتخابات و صندوق رای زیر سوال برود، فجایع بزرگی به بار می‌آید که جبران آن مشکل است.

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی هم در این نشست برگزاری انتخابات را مهم‌ترین ماموریت فرمانداران عنوان کرد و گفت: انتخابات پیش‌رو به دلایلی مانند شیوع کرونا و مسائل اقتصادی، شرایط متفاوتی دارد، اما با توجه به این‌که همه فرمانداران استان تجربه برگزاری انتخابات را دارند اطمینان داریم که این انتخابات هم در امنیت و سلامت کامل برگزار خواهد شد.

مرتضی محمدزاده هم‌چنین خطاب به فرمانداران، بر پیش‌بینی نیروی انسانی و امکانات ذخیره برای مواقع اضطراری، آموزش عوامل شعب اخذ رای، رصد مستمر سامانه جامع انتخابات و ارتباط تنگاتنگ با هیات‌های نظارت شهرستان‌ها تاکید کرد.

گفتنی است تعدادی از فرمانداران استان هم در این نشست دیدگاه‌های خود را در خصوص برگزاری انتخابات و برخی از مسائل و مشکلات در این خصوص بیان کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی