پاک سازی کلیه ها به روش طبیعی در خانه

پاک سازی کلیه ها به روش طبیعی در خانه

کلیه ها دو اندام کوچک که در دو طرف ستون فقرات زیر دنده ها واقع شده اند، آنها نقش مهمی در: خلاص شدن از شر مواد زائد و سمی، الکترولیت های متعادل کننده،ایجاد هورمون ها است.
در صورت عدم وجود بیماری یک رژیم غذایی سالم و منظم و مصرف آب کافی به طور معمول برای سلامت کلیه ها کافی است. با این حال، برخی مواد غذایی، گیاهان و مکمل های خاص می توانند به پشتیبانی کلیه های قوی کمک کنند. از لیوان آب صبحگاهی تا آن فنجان چای گیاهی اضافی به گزارش هلث لاین، در اینجا چند روش برای پاکسازی کلیه و تقویت عملکرد آنها توضیح داده شده است.

آبرسانی کلید طلایی است

بدن انسان بالغ تقریبا از 60 درصد آب تشکیل شده است. هر عضوی از مغز گرفته تا کبد برای عملکرد به آب نیاز دارد. به عنوان سیستم تصفیه بدن کلیه ها برای ترشح ادرار به آب نیاز دارند.

ادرار ماده زائد اصلی است که به بدن اجازه می دهد از شر مواد ناخواسته یا غیرضروری خلاص شود. هنگام نوشیدن آب به میزان کم حجم ادرار نیز کاهش می یابد. تولید ادرار کم نیز منجر به اختلال در عملکرد کلیه مانند ایجاد سنگ کلیه می شود. نوشیدن آب به اندازه کافی گزینه ضروری است تا کلیه ها بتوانند مواد زائد اضافی را به درستی از بدن خارج کنند این امر به ویژه هنگام پاکسازی کلیه ها بسیار مهم است.

بر اساس توصیه موسسه پزشکی، میزان توصیه شده برای نوشیدن مایعات به صورت روزانه تقریبا 3.7 لیتر و 2.7 لیتر در روز برای مردان و زنان است.

با انتخاب مواد غذایی درست از سلامت کلیه ها حمایت کنید

انگور

انگور، بادام زمینی و برخی توت ها حاوی ترکیب گیاهی مفید به نام رسوراترول هستند. در یک مطالعه در فاز حیوانی محققان دریافتند درمان با رسوراترول می تواند التهاب کلیه را در موش های صحرایی مبتلا به بیماری پلی کیستیک کاهش دهد. یک مشت انگور قرمز یک میان وعده عالی برای عصرانه محسوب می شود.

کرن بری

کرن بری اغلب به دلیل فواید برای سلامت مثانه مورد تمجید قرار می گیرد. یک آزمایش بالینی منتشر شده در مجله تغذیه نشان داد زنانی که به مدت 2 هفته به صورت روزانه کرن بری شیرین و خشک شده مصرف می کردند بروز عفونت های دستگاه ادراری در آنها کاهش یافته است. کرن بری خشک شده نیز یک ماده افزودنی شیرین به مخلوط کیک ها، سالادها یا حتی بلغور جو دوسر محسوب می شود.

آب میوه ها

آب لیموترش، پرتقال و ملون همه حاوی سیتریک اسید یا سیترات هستند. سیترات با اتصال به کلسیم در ادرار به جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه کمک می کند و مانع از رشد بلورهای کلسیم و تولید سنگ کلیه می شود. علاوه بر این، نوشیدن یک فنجان آب میوه تازه در روز می تواند در مصرف مایعات روزانه کمک کننده باشد.

بیشتر بخوانید:5 علامت ویروس کرونا که بیشتر مهمان بدن هستند

پاک سازی کلیه ها به روش طبیعی در خانه

پاک سازی کلیه ها به روش طبیعی در خانه

جلبک دریایی قهوه ای

جلبک دریایی قهوه ای برای اثرات مفید آن بر لوزالمعده، کلیه ها و کبد مورد مطالعه قرار گرفته است. در یک آزمایش در فاز حیوانی در سال 2014، موش هایی که با جلبک دریایی خوراکی تغذیه شدند برای مدت 22 روز کاهش آسیب کلیه و کبدی ناشی از دیابت را نشان دادند. بار دیگر که هوس خوردن میان وعده به سرتان زد حتما یک بسته جلبک دریایی خشک و فصلی را امتحان کنید.

غذاهای سرشار از کلسیم

بسیاری از مردم بر این باورند اجتناب از کلسیم می تواند به جلوگیری از سنگ کلیه کمک کند، اما درواقع خلاف این موضوع صحت دارد. اگزالات ادرار بیش از حد می تواند منجر به تولید سنگ کلیه شود. برای کاهش جذب و دفع این ماده کلسیم برای اتصال با اگزالات لازم است. مصرف غذاهای پر کلسیم توصیه می شود، از جمله:
شیر سویا یا بادام
توفو
غلات غنی شده

چای های پاک کننده کلیه بنوشید گل ادریسی

هورتانسیا یک درختچه با شکوفه زرق و برق دار است که به دلیل گل های صورتی، آبی و سفید رنگش بسیار معروف است. یک مطالعه در فاز حیوانی اخیرا نشان می دهد استفاده از عصاره هورتانسیا به مدت 3 روز یک اثر محافظتی در برابر آسیب کلیه ایجاد می کند که به احتمال زیاد به دلیل توانایی آنتی اکسیدانی گیاه است.

سامبونگ

سامبونگ یک گیاه استوایی که در کشورهایی مانند فیلیپین و هند معمول است. در یک مطالعه محققان دریافتند عصاره بلومئا بالسامیفرا به بلورهای اگزالات کلسیم اضافه می شود و اندازه بلورها را کاهش می دهد. این امر می تواند به طور از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید:آیا کرونا باعث بی خوابی می شود؟

پاک سازی کلیه ها به روش طبیعی در خانه

پاک سازی کلیه ها به روش طبیعی در خانه مکمل با مواد مغذی حمایتی ویتامین B6

ویتامین B6 یک فاکتور مهم در بسیاری از واکنش های متابولیکی است. این ویتامین برای متابولیسم گلیوکسیلات مورد نیاز است که در صورت کمبود ویتامین B6 به جای گلیسین اگزالات می شود. همانطور که در بالا ذکر شد اگزالات بیش از حد منجر به تولید سنگ کلیه می شود.

مصرف مکمل یک ویتامین B کمپلکس روزانه حداقل 50 میلی گرم ویتامین B6 را برای بدن تامین می کند. مطابق با اعلام شورای غذا، بزرگسالان نباید بیش از 100 میلی گرم در روز ویتامین B6 مصرف کنند مگر اینکه این ویتامین را پزشک تجویز کرده باشد.

امگا 3

رژیم غذایی غربی به طور معمول سرشار از اسیدهای چرب امگا 6 و اسیدهای چرب مفید امگا 3 است. یک منبع معتبر نشان می دهد مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا 6 منجر به تشکیل سنگ کلیه می شود. افزایش مصرف امگا 3 می تواند به طور طبیعی متابولیسم امگا 6 را کاهش دهد و بهترین نسبت دریافتی 1 به 1 است. دوکوزاهگزانوئیک اسید و ایکوزاپنتانوییک اسید 2 مورد از مهمترین اسیدهای چرب امگا 3 محسوب می شوند.

پتاسیم سیترات

پتاسیم عنصر ضروری تعادل الکترولیت و pH ادرار است. درمان با پتاسیم سیترات به طور بالقوه می تواند به کاهش تشکیل سنگ کلیه کمک کند به ویژه در افرادی که دوره های مکرر عود آن را تجربه می کنند. برای افراد دارای سابقه سایر مشکلات کلیوی قبل از مصرف مکمل های پتاسیم باید با پزشک خود مشورت کنند.

پاکسازی 2 روزه کلیه

هنگامی که این مواد غذایی، گیاهان و مکمل ها را در رژیم غذایی خود گنجاندید ممکن است بخواهید حمایت کلیه خود را به سطح بعدی برسانید. تصور می شود این نمونه پاکسازی کلیه 2 روزه به تقویت کلیه ها و سم زدایی از بدن کمک می کند، اما هیچ تحقیقی برای حمایت از یک عمل پاکسازی انجام نشده است.

با این حال، در این طرح از مواد غذایی برای کمک به حمایت از سلامت کلیه استفاده می شود.
روز اول
صبحانه: لیموترش ، زنجبیل و آب چغندر هر کدام 8 اونس به همراه 1/4 فنجان کرن بری شیرین و خشک شده
ناهار: اسموتی 1 فنجان شیر بادام، 1/2 فنجان توفو، 1/2 فنجان اسفناج، 1/4 فنجان توت، 1/2 سیب و 2 قاشق غذاخوری تخمه کدو تنبل
شام: سالاد سبزیجات با 4 اونس پروتئین بدون چربی (مرغ، ماهی یا توفو) با 1/2 فنجان انگور و 1/4 فنجان بادام زمینی
روز 2
صبحانه: اسموتی 1 فنجان شیر سویا، 1 عدد موز یخ زده، 1/2 فنجان اسفناج، 1/2 فنجان بلوبری و 1 قاشق چایخوری اسپیرولینا
ناهار: 1 فنجان دانه ارزن داغ شده با 1 فنجان میوه تازه و 2 قاشق غذاخوری تخمه کدو تنبل
شام: سالاد سبزیجات با 4 اونس پروتئین بدون چربی (مرغ، ماهی یا توفو) با 1/2 فنجان جو پخته شده و یک قطره آب لیموترش تازه به همراه 4 اونس آب گیلاس و پرتقال شیرین نشده

در پایان

بیشتر افراد سالم به پاکسازی کلیه نیاز ندارند. هنوز هم مواد غذایی مفید، دمنوش های گیاهی و مکمل های زیادی وجود دارد که می توانند از سلامت کلیه ها حمایت کنند. اگر سابقه مشکلات کلیوی دارید قبل از انجام پاکسازی کلیه با پزشک خود صحبت کنید، اما در نظر داشته باشید بدون توجه به آنچه امتحان می کنید مایعات زیادی بنوشید.

اگر می خواهید به کلیه های خود در پاکسازی بدن کمک کنید به آرامی برخی از پیشنهادات بالا را در برنامه خود بگنجانید. مثل همیشه هرگونه تغییر در رژیم غذایی یا سلامتی به ویژه انجام پاکسازی را قبل از انجام با پزشک خود در میان بگذارید.

مترجم: الهه زارعی